Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Primary School Teachers' Evaluations of Distance Education During the Pandemic and Face-to-Face Education Continuing After the Pandemic

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 96 - 114, 31.03.2025

Öz

The main purpose of this study is to reveal the opinions and evaluations of primary school teachers regarding the distance education implemented at all levels due to the COVID-19 pandemic and the face-to-face education processes that were gradually transitioned after the pandemic. The study was designed according to a qualitative research approach and organized according to basic qualitative research. The study group of the research consists of seventeen primary school teachers working in Yozgat province and determined on the basis of volunteerism. The data were collected through a seven-question semi-structured interview form prepared based on the literature. Content analysis was performed on the data obtained as a result of the interviews. According to the findings of the research, the participants stated that they were unprepared for the distance education process and encountered various challenges. It was seen that the biggest problem experienced by primary school teachers in the distance education process was related to infrastructure and technological equipment. When the transition to face-to-face education began, the impact of the challenges experienced during distance education became evident, with students' learning gaps, discipline issues, and weaknesses in social skills emerging as the most significant problems. Teachers stated that they tried to compensate for the educational problems that emerged when they switched to face-to-face education by using different methods.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Akın, İ. & Uçar, Z. (2023). Covid-19 pandemisinin sektörler, istihdam ve çalışma hayatı üzerine etkileri. Adalet Yayınevi.
  • Aksoy, M. & Özyürek, A. (2021). Covid-19 pandemisi dönemindeki uzaktan eğitim uygulamalarının üniversite öğrencilerin görüşlerine göre incelenmesi. Çukurova Araştırmaları, 7(3), 344-357. http://dx.doi.org/10.29228/cukar.52658.
  • Aktay, S., & Keser, R. (2023). İlkokulda uzaktan eğitim mi, yüz yüze eğitim mi? International Primary Education Research Journal, 7(2), 70-90.
  • Arıkan, B., & Kaya, E. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin Eba canlı ders uygulamasına ilişkin görüşleri. International Journal of New Approaches in Social Studies, 7(1), 97- 122. https://doi.org/110.38015/sbyy.1284562
  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel yöntem ve araştırma teknikleri. Gazi Kitabevi.
  • Aybek, B. & Göktaş D. (2024). Uzaktan eğitimden yüz yüze eğitime geçiş sırasında yaşanan öğrenci davranışlarındaki değişimin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 13(3), 1146-1162. https://doi.org/10.7884/teke.1454102.
  • Aydın-Çolak, E., Kırbıyık, N. & Kesten, A. (2023). Pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sonrası okula dönüş sürecinin sınıf öğretmenlerine ve ilkokul öğrencilerine yansımaları. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 1908-1928. https://doi.org/10.24315/tred.1256380.
  • Baloğlu, E., & Fırat, M. (2022). İlkokul öğretmenleri Covid-19 pandemi deneyimlerine dayalı olarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi nasıl karşılaştırıyorlar? Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 1-35. https://doi.org/10.51948/auad.1069056.
  • Benzer, S. & Akkaya, M. M. (2021). Pandemi sürecinde fen bilimleri alanında uzaktan eğitim. SBedergi, 5(8), 19-46. http://dx.doi.org/10.29228/sbe.49094
  • Bundervoet,T., Dávalos, M.E., & Garcia, N. (2022). The short-term impacts of Covid-19 on households in developing countries: An overview based on a harmonized dataset of high-frequency surveys. World Development, 153, 1-13. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2022.105844.
  • Burak, D. & Saraç Yıldırım, E. (2024). Pandemi sürecinde sınıf öğretmeni olmak: Bir fenomenoloji çalışması. Eğitim ve Bilim, 218 (49), 133-158. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2024.12491.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Candan, A. & Usta, İ. (2022). Pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik bakış açılarının incelenmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-18.
  • Çelik, N. & Kılıçoğlu, D. (2024). Covid-19 pandemisi sonrası okullarda yaşanan öğrenci sorunlarının incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 8(2), 531-568. https://doi.org/10.34056/aujef.1338055.
  • Çevre, Ç. (2023). Ortaokul öğrencilerinin pandemi dönemi uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Academic Social Resources Journal, 8(45), 1923- 1932. http://dx.doi.org/10.29228/ASRJOU RNAL.67107.
  • Dinler, S., & Dündar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı problemler. International Journal of Field Education, 7(2), 112-133. https://doi.org/10.32570/ijofe.1031859.
  • Durdu, A & Coşkun, Y. (2023). COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimde öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin algılarının incelenmesi. Manisa Celal Bayar University Journal of the Faculty of Education, 11(1), 15- 36. https://www.doi.org/10.52826/mcbuefd.1211859
  • Ergil, Y. E., Evkuran, R., Okur, M., Selcan Okur, H., Altınışık, İ. & Konca, Y. (2023). Uzaktan eğitim sonrasinda ilkokul öğrencilerindeki değişimlerin sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(71), 4084-4094. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/JOSH AS.74113
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık. Karaca, A. & Özenç, G. E. (2024). Pandemi sonrası ilkokul öğrenci davranışları hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 14(2), 261-282, doi: 10.23863/kalem.2024.284.
  • Kazak, E., & Demirci, R. (2024). Covid-19 eğitim sürecinde uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Siirt Eğitim Dergisi, 4(1), 51-71. DOI: 10.58667/sedder.1410447.
  • Kazu, H., Bahçeci, F. & Özer İlhan, M. G. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim uygulamalarını değerlendirmeleri. Journal of History School, 53, 2601-2627. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.49385.
  • Keleş, H.N., Atay, D., & Karanfil F. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları. Milli Eğitim, 1(49), 155-174. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787255.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? Bir yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 13-26.
  • Li, J., Yang, S., Chen, C. & Li, H. (2022). The impacts of Covid-19 on distance education with the application of traditional and digital appliances: Evidence from 60 developing countries. Int J Environ Res Public Health, 19(11), 6384. https://doi.org/10.3390/ijerph19116384.
  • Merriam, S. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Fransisco: John Willey & Sons Inc.
  • Mümünoğlu, H. & Bağçeli Kahraman, P. (2024). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların annelerinin pandemi dönemindeki uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Educational Academic Research, 53, 105-127. https://doi.org/10.33418/education.1421248.
  • Önder, İ. & Önder, H. İ. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde köy öğretmenlerinin karşılaştığı güçlükler, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 9(78), 5281-5300. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/sm ryj.73426
  • Öz, E., Aydemir,S. & Erdamar, G. (2023). Acil uzaktan eğitim sürecinde öğretim programlarının uygulanması: sorunlar ve öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 65, 228-259. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1071337.
  • Özer, M., Suna, H. E., Çelik, Z. & Aşkar, P. (2020). Covid-19 salgını dolayısıyla okulların kapanmasının eğitimde eşitsizlikler üzerine etkisi. İnsan ve Toplum, 10(4), 217-246.
  • Saavedra, J. (2020). Educational challenges and opportunities of the coronavirus (COVID-19) pandemic. [Çevrim-içi: https://blogs.worldbank.org/en/education/educational-challenges-and-opportunities-covid-19-pandemic], Erişim tarihi: 12.10.2024.
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Sözen, N. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim uygulamaları üzerine bir inceleme. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(12), 302-319.
  • Şahin, H., & Şahan-Günal, S. (2023). Ortaokul öğrencilerinin Covid-19 küresel salgın süreci sonrası eğitim ihtiyaçlarının destekleyici program bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 48(216), 67-92.
  • Turan, T., Mert, Ö., Elmas, F. & Gökdoğan, S. (2024). Covid-19 salgınının eğitim üzerindeki etkileri ve çözüm önerileri. International Journal of Original Educational Research, 2(1), 211-228.
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (Eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702.
  • UNESCO (2020). Teacher task force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. Retreived from https://en.unesco.org/news/teacher-task-force-calls-support-63-million-teachers-touched-Covid-19-crisis
  • Uzunöz, A. (2021). Bilimsel araştırma becerileri ve araştırmada güncel desenler. Pegem Akademi.
  • Ünlü-Sakcı, N. & Toprakçı, E. (2024). Salgında (Covid-19) gerçekleştirilen uzaktan öğretimin ilkokul öğrencilerinin bugünkü eğitimine yansımaları. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 8(1), 131-143. Doi: https://trdoi.org/10.26023458/uled.14917739.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimler için nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Publishing.
  • Yıldız Duban, N. (2022). Sınıf öğretmeni adaylarının Covid-19 pandemi sürecinde ilkokul öğrencilerinin uzaktan eğitimine ilişkin görüşleri. Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 6(1), 26-49.
  • Yılmaz, E., & Yılmaz, A. B. (2023). Conducting social studies course with distance education: Reviewing the literature and experiences of classroom teachers. Participatory Educational Research, 10(2), 236-254. https://doi.org/10.17275/per.23.38.10.2
  • Yılmaz, E. O., & Toker, T. (2022). Covıd-19 salgını öğretmenlerin dijital yeterliliklerini nasıl etkiledi? Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2713-2730. https://doi.org/10.37669/milliegitim.896996
  • Yunus, Ö., Kalaycı, S. & Yıldırım, Z. (2024). Pandemi öncesi uzaktan eğitim ile pandemi sonrası yüz yüze eğitim sürecinin karşılaştırılması. Dünya Mültidisipliner Araştırmalar Dergisi, 7(1), 23-44. https://doi.org/10.58853/dumad.1436011

Sınıf Öğretmenlerinin Salgın Sürecindeki Uzaktan Eğitime ve Salgın Sonrası Devam Eden Yüz Yüze Eğitime Yönelik Değerlendirmeleri

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 96 - 114, 31.03.2025

Öz

Bu araştırmanın temel amacı Covid-19 salgını sebebiyle tüm kademelerde uygulanan uzaktan eğitim ile salgın sonrası kademeli olarak geçilen yüz yüze eğitim süreçlerine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yaklaşımına göre tasarlanan çalışma, temel nitel araştırmaya göre organize edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat ilinde görev yapmakta olan ve gönüllülük esas alınarak belirlenen on yedi sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, literatüre dayalı olarak hazırlanan yedi soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Görüşmeler neticesinde elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre katılımcılar uzaktan eğitim sürecine hazırlıksız yakalandıklarını, birtakım problemler ile karşılaştıklarını dile getirmişlerdir. Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları en büyük problemin alt yapı ve teknolojik donanım kaynaklı olduğu görülmüştür. Yüz yüze eğitime geçildiğinde yaşanılan problemlerin bıraktığı izler görülmeye başlanmış, öğrencilerde konu eksiklikleri, disiplin problemleri, sosyal becerilerde zayıflık karşılaşılan en büyük problemler arasında yer almıştır. Öğretmenler yüz yüze eğitime geçildiğinde ortaya çıkan eğitim problemlerini farklı yöntemler kullanarak telafi etmeye çalıştıklarını dile getirmişlerdir.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Akın, İ. & Uçar, Z. (2023). Covid-19 pandemisinin sektörler, istihdam ve çalışma hayatı üzerine etkileri. Adalet Yayınevi.
  • Aksoy, M. & Özyürek, A. (2021). Covid-19 pandemisi dönemindeki uzaktan eğitim uygulamalarının üniversite öğrencilerin görüşlerine göre incelenmesi. Çukurova Araştırmaları, 7(3), 344-357. http://dx.doi.org/10.29228/cukar.52658.
  • Aktay, S., & Keser, R. (2023). İlkokulda uzaktan eğitim mi, yüz yüze eğitim mi? International Primary Education Research Journal, 7(2), 70-90.
  • Arıkan, B., & Kaya, E. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin Eba canlı ders uygulamasına ilişkin görüşleri. International Journal of New Approaches in Social Studies, 7(1), 97- 122. https://doi.org/110.38015/sbyy.1284562
  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel yöntem ve araştırma teknikleri. Gazi Kitabevi.
  • Aybek, B. & Göktaş D. (2024). Uzaktan eğitimden yüz yüze eğitime geçiş sırasında yaşanan öğrenci davranışlarındaki değişimin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 13(3), 1146-1162. https://doi.org/10.7884/teke.1454102.
  • Aydın-Çolak, E., Kırbıyık, N. & Kesten, A. (2023). Pandemi dönemindeki uzaktan eğitim sonrası okula dönüş sürecinin sınıf öğretmenlerine ve ilkokul öğrencilerine yansımaları. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 1908-1928. https://doi.org/10.24315/tred.1256380.
  • Baloğlu, E., & Fırat, M. (2022). İlkokul öğretmenleri Covid-19 pandemi deneyimlerine dayalı olarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi nasıl karşılaştırıyorlar? Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 1-35. https://doi.org/10.51948/auad.1069056.
  • Benzer, S. & Akkaya, M. M. (2021). Pandemi sürecinde fen bilimleri alanında uzaktan eğitim. SBedergi, 5(8), 19-46. http://dx.doi.org/10.29228/sbe.49094
  • Bundervoet,T., Dávalos, M.E., & Garcia, N. (2022). The short-term impacts of Covid-19 on households in developing countries: An overview based on a harmonized dataset of high-frequency surveys. World Development, 153, 1-13. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2022.105844.
  • Burak, D. & Saraç Yıldırım, E. (2024). Pandemi sürecinde sınıf öğretmeni olmak: Bir fenomenoloji çalışması. Eğitim ve Bilim, 218 (49), 133-158. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2024.12491.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Candan, A. & Usta, İ. (2022). Pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik bakış açılarının incelenmesi. Anadolu Akademi Sosyal Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-18.
  • Çelik, N. & Kılıçoğlu, D. (2024). Covid-19 pandemisi sonrası okullarda yaşanan öğrenci sorunlarının incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 8(2), 531-568. https://doi.org/10.34056/aujef.1338055.
  • Çevre, Ç. (2023). Ortaokul öğrencilerinin pandemi dönemi uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. International Academic Social Resources Journal, 8(45), 1923- 1932. http://dx.doi.org/10.29228/ASRJOU RNAL.67107.
  • Dinler, S., & Dündar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı problemler. International Journal of Field Education, 7(2), 112-133. https://doi.org/10.32570/ijofe.1031859.
  • Durdu, A & Coşkun, Y. (2023). COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimde öğretmen olmak: Sınıf öğretmenlerinin algılarının incelenmesi. Manisa Celal Bayar University Journal of the Faculty of Education, 11(1), 15- 36. https://www.doi.org/10.52826/mcbuefd.1211859
  • Ergil, Y. E., Evkuran, R., Okur, M., Selcan Okur, H., Altınışık, İ. & Konca, Y. (2023). Uzaktan eğitim sonrasinda ilkokul öğrencilerindeki değişimlerin sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(71), 4084-4094. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/JOSH AS.74113
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık. Karaca, A. & Özenç, G. E. (2024). Pandemi sonrası ilkokul öğrenci davranışları hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 14(2), 261-282, doi: 10.23863/kalem.2024.284.
  • Kazak, E., & Demirci, R. (2024). Covid-19 eğitim sürecinde uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Siirt Eğitim Dergisi, 4(1), 51-71. DOI: 10.58667/sedder.1410447.
  • Kazu, H., Bahçeci, F. & Özer İlhan, M. G. (2021). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitim uygulamalarını değerlendirmeleri. Journal of History School, 53, 2601-2627. http://dx.doi.org/10.29228/Joh.49385.
  • Keleş, H.N., Atay, D., & Karanfil F. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları. Milli Eğitim, 1(49), 155-174. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787255.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? Bir yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 13-26.
  • Li, J., Yang, S., Chen, C. & Li, H. (2022). The impacts of Covid-19 on distance education with the application of traditional and digital appliances: Evidence from 60 developing countries. Int J Environ Res Public Health, 19(11), 6384. https://doi.org/10.3390/ijerph19116384.
  • Merriam, S. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Fransisco: John Willey & Sons Inc.
  • Mümünoğlu, H. & Bağçeli Kahraman, P. (2024). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların annelerinin pandemi dönemindeki uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Educational Academic Research, 53, 105-127. https://doi.org/10.33418/education.1421248.
  • Önder, İ. & Önder, H. İ. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde köy öğretmenlerinin karşılaştığı güçlükler, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 9(78), 5281-5300. DOI: http://dx.doi.org/10.29228/sm ryj.73426
  • Öz, E., Aydemir,S. & Erdamar, G. (2023). Acil uzaktan eğitim sürecinde öğretim programlarının uygulanması: sorunlar ve öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 65, 228-259. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1071337.
  • Özer, M., Suna, H. E., Çelik, Z. & Aşkar, P. (2020). Covid-19 salgını dolayısıyla okulların kapanmasının eğitimde eşitsizlikler üzerine etkisi. İnsan ve Toplum, 10(4), 217-246.
  • Saavedra, J. (2020). Educational challenges and opportunities of the coronavirus (COVID-19) pandemic. [Çevrim-içi: https://blogs.worldbank.org/en/education/educational-challenges-and-opportunities-covid-19-pandemic], Erişim tarihi: 12.10.2024.
  • Serçemeli, M. & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Sözen, N. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim uygulamaları üzerine bir inceleme. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(12), 302-319.
  • Şahin, H., & Şahan-Günal, S. (2023). Ortaokul öğrencilerinin Covid-19 küresel salgın süreci sonrası eğitim ihtiyaçlarının destekleyici program bağlamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 48(216), 67-92.
  • Turan, T., Mert, Ö., Elmas, F. & Gökdoğan, S. (2024). Covid-19 salgınının eğitim üzerindeki etkileri ve çözüm önerileri. International Journal of Original Educational Research, 2(1), 211-228.
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (Eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702.
  • UNESCO (2020). Teacher task force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. Retreived from https://en.unesco.org/news/teacher-task-force-calls-support-63-million-teachers-touched-Covid-19-crisis
  • Uzunöz, A. (2021). Bilimsel araştırma becerileri ve araştırmada güncel desenler. Pegem Akademi.
  • Ünlü-Sakcı, N. & Toprakçı, E. (2024). Salgında (Covid-19) gerçekleştirilen uzaktan öğretimin ilkokul öğrencilerinin bugünkü eğitimine yansımaları. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 8(1), 131-143. Doi: https://trdoi.org/10.26023458/uled.14917739.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimler için nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Publishing.
  • Yıldız Duban, N. (2022). Sınıf öğretmeni adaylarının Covid-19 pandemi sürecinde ilkokul öğrencilerinin uzaktan eğitimine ilişkin görüşleri. Türk Akademik Yayınlar Dergisi, 6(1), 26-49.
  • Yılmaz, E., & Yılmaz, A. B. (2023). Conducting social studies course with distance education: Reviewing the literature and experiences of classroom teachers. Participatory Educational Research, 10(2), 236-254. https://doi.org/10.17275/per.23.38.10.2
  • Yılmaz, E. O., & Toker, T. (2022). Covıd-19 salgını öğretmenlerin dijital yeterliliklerini nasıl etkiledi? Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2713-2730. https://doi.org/10.37669/milliegitim.896996
  • Yunus, Ö., Kalaycı, S. & Yıldırım, Z. (2024). Pandemi öncesi uzaktan eğitim ile pandemi sonrası yüz yüze eğitim sürecinin karşılaştırılması. Dünya Mültidisipliner Araştırmalar Dergisi, 7(1), 23-44. https://doi.org/10.58853/dumad.1436011
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sınıf Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatıma Öztürk 0000-0003-2597-4277

Mehmet Koray Serin 0000-0003-4104-5902

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2024
Kabul Tarihi 12 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, F., & Serin, M. K. (2025). Sınıf Öğretmenlerinin Salgın Sürecindeki Uzaktan Eğitime ve Salgın Sonrası Devam Eden Yüz Yüze Eğitime Yönelik Değerlendirmeleri. International Primary Education Research Journal, 9(1), 96-114.