ABDURASHIDOV Z. “Fitrat ijodi va faoliyatiga bir nazar: “Munozara” va Istanbuldagi Buxoro xayriya jamiyati” // O’zbekistonda xorijiy tillar. – 2020. –№2. – S. 283-291.
ALLWORT’ E. Central Asia. A Centry of Russian rule. – Newyork-London: Columbia University Press, 1967.
Makale, Cedid aydınları ve ilim sevenlerin inisiyatifiyle 20. yüzyılın başlarında Türkistan gençliğinin Türkistan eğitim tarihini ele almaktadır. Bu dönemde aydınlar, İstanbul'un çeşitli eğitim kurumlarında yüksek ve orta dereceli özel eğitim almaları için birçok yerel genci bu ülkeye gönderdi. Bazı gençler kendi başlarına okumaya gittiler. İstanbul'da okurken kendi toplumlarını kurdular. Türkistan'da eğitim sisteminin gelişmesinde, yurtdışındaki gençlerin yaşamının örgütlenmesinde toplum çok şey yaptı. Bazı gençler eğitim sürecinde bu ülkede eserlerini oluşturmuş ve bu eserler Türkistan'ın her yerine yayılmıştır. Makale ayrıca, ana konu olarak gündeme getirilen iki mektubu, zamanları için gerekli görülen okul ve basın konusuna özel bir vurgu yaparak incelemektedir.
ABDURASHIDOV Z. “Fitrat ijodi va faoliyatiga bir nazar: “Munozara” va Istanbuldagi Buxoro xayriya jamiyati” // O’zbekistonda xorijiy tillar. – 2020. –№2. – S. 283-291.
ALLWORT’ E. Central Asia. A Centry of Russian rule. – Newyork-London: Columbia University Press, 1967.
It deals with the history of Turkestan education of the youth of Turkestan in the early 20th century with the initiative of Cedid intellectuals and science lovers. In this period, the intellectuals sent many young people from Turkistan to this country to receive special education in high and secondary schools in various educational institutions in some cities of the Ottoman Empire. Some young people went to study on their own. While studying in Istanbul, they established their own society. The society has undertaken important duties in the develop-ment of the education system in Turkestan and in the organization of the life of young people abroad. Some young people created their works in this country during the education process and these works spread all over Turkestan. The article also analyzes two letters written from Istanbul, with special emphasis on school and the press, which were deemed necessary for their time.
ABDURASHIDOV Z. “Fitrat ijodi va faoliyatiga bir nazar: “Munozara” va Istanbuldagi Buxoro xayriya jamiyati” // O’zbekistonda xorijiy tillar. – 2020. –№2. – S. 283-291.
ALLWORT’ E. Central Asia. A Centry of Russian rule. – Newyork-London: Columbia University Press, 1967.
Yo’ldashev, A. (2022). OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. İran Ve Turan Tarihi Araştırmaları Dergisi, 5(9), 1-11.
AMA
Yo’ldashev A. OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. İRTAD. Aralık 2022;5(9):1-11.
Chicago
Yo’ldashev, Abduvali. “OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. İran Ve Turan Tarihi Araştırmaları Dergisi 5, sy. 9 (Aralık 2022): 1-11.
EndNote
Yo’ldashev A (01 Aralık 2022) OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. İran ve Turan Tarihi Araştırmaları Dergisi 5 9 1–11.
IEEE
A. Yo’ldashev, “OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”, İRTAD, c. 5, sy. 9, ss. 1–11, 2022.
ISNAD
Yo’ldashev, Abduvali. “OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. İran ve Turan Tarihi Araştırmaları Dergisi 5/9 (Aralık 2022), 1-11.
JAMA
Yo’ldashev A. OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. İRTAD. 2022;5:1–11.
MLA
Yo’ldashev, Abduvali. “OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. İran Ve Turan Tarihi Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 9, 2022, ss. 1-11.
Vancouver
Yo’ldashev A. OSMANLI EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN TÜRKİSTANLI ÖĞRENCİLERİN MEKTUPLARINDA TÜRKİSTAN’IN DURUMU VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. İRTAD. 2022;5(9):1-11.