Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed ez-Zebn

Yıl 2017, , 262 - 266, 01.12.2017
https://doi.org/10.26570/isad.346801

Öz

2008’den beri Ürdün Zeytûne
Üniversitesi Arap Dili Bölümü’nde akademik faaliyetlerine devam eden İmâd Ahmed
ez-Zebn, 2011 yılında Ürdün Üniversitesi Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde ünlü
dil ve nahiv uzmanı Prof. Dr. Nihâd el-Mûsâ danışmanlığında doktorasını
tamamlamış, ayrıca uzun süre Ürdün, Mısır ve Suriye’de klasik yöntemlerin takip
edildiği ilim meclislerinde bulunarak aklî ve naklî ilimlerde ciddi bir birikim
kazanmıştır. Zebn, doktora tezinin kitaplaşmış hali olan ve “müslüman akliyyât
âlimlerinde dilsel düşünce” (veya dil düşüncesi) şeklinde tercüme edilebilecek
bu çalışmasında gerek isim, gerekse yöntem açısından Müseddî’nin çalışmasından
ilham alarak İslâm düşünce tarihinin genellikle ihmal edilen bir döneminde
yaşamış üç büyük âlim, Adudüddin el-Îcî (ö. 756/1355), Sa‘deddin et-Teftâzânî (ö.
792/1390) ve Seyyid Şerîf el-Cürcânî’nin (ö. 816/1413) felsefî görüşlerini dil
ilimleri perspektifinden incelemektedir. Söz konusu üç âlimin yaptıkları dil
tartışmaları, İslâm düşüncesinin ikinci klasik döneminde ne kadar ince ve derin
meselelerin gündeme geldiğini göstermektedir. Kitaba konu olan üç âlimin hem
üstlendikleri ilmî mirasla kurdukları eleştirel diyalog, hem de şerhler ve
hâşiyeler üzerinden ya da münazaralar yoluyla yürüttükleri münakaşalar,
müellifin oldukça isabetli bir seçim yaptığını göstermektedir.



 

Kaynakça

  • İmâd Ahmed ez-Zebn, et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic, Amman: Dârü’n-nûri’l-mübîn, 2014.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Dilbilim, Felsefe, Din Araştırmaları
Bölüm Kitâbiyât
Yazarlar

Mehmet Emin Güleçyüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Güleçyüz, M. E. (2017). et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed ez-Zebn. İslam Araştırmaları Dergisi(38), 262-266. https://doi.org/10.26570/isad.346801
AMA Güleçyüz ME. et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed ez-Zebn. isad. Aralık 2017;(38):262-266. doi:10.26570/isad.346801
Chicago Güleçyüz, Mehmet Emin. “Et-Tefkîrü’l-lisânî Inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: El-Adud El-Îcî ve’s-Sa‘d Et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf El-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed Ez-Zebn”. İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 38 (Aralık 2017): 262-66. https://doi.org/10.26570/isad.346801.
EndNote Güleçyüz ME (01 Aralık 2017) et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed ez-Zebn. İslam Araştırmaları Dergisi 38 262–266.
IEEE M. E. Güleçyüz, “et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed ez-Zebn”, isad, sy. 38, ss. 262–266, Aralık 2017, doi: 10.26570/isad.346801.
ISNAD Güleçyüz, Mehmet Emin. “Et-Tefkîrü’l-lisânî Inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: El-Adud El-Îcî ve’s-Sa‘d Et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf El-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed Ez-Zebn”. İslam Araştırmaları Dergisi 38 (Aralık 2017), 262-266. https://doi.org/10.26570/isad.346801.
JAMA Güleçyüz ME. et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed ez-Zebn. isad. 2017;:262–266.
MLA Güleçyüz, Mehmet Emin. “Et-Tefkîrü’l-lisânî Inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: El-Adud El-Îcî ve’s-Sa‘d Et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf El-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed Ez-Zebn”. İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 38, 2017, ss. 262-6, doi:10.26570/isad.346801.
Vancouver Güleçyüz ME. et-Tefkîrü’l-lisânî inde ulemâi’l-akliyyâti’l-müslimîn: el-Adud el-Îcî ve’s-Sa‘d et-Teftâzânî ve’ş-Şerîf el-Cürcânî nemâzic-İmâd Ahmed ez-Zebn. isad. 2017(38):262-6.