Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India

Yıl 2019, Sayı: 41, 183 - 188, 31.01.2019
https://doi.org/10.26570/isad.513785

Öz

Dünya genelinde Endonezya’dan sonra en fazla müslümanın bulunduğu ülke, 200 milyon müslümana ev sahipliği yapan Hindistan’dır. İslâm’ın ilk yıllarına kadar uzanan bölgedeki müslüman varlığı, Gazneliler’le başlayıp Bâbürlüler’le son bulan Türk İslâm hâkimiyeti döneminde güçlenerek devam etmiştir. Bu süreçte müslümanlar çeşitli sahalarda yaptıkları çalışmalarla Hint kültür tarihine kalıcı izler bırakmışlardır. Dolayısıyla onlar, günümüzde Hindular karşısında azınlık konumunda olsalar da bulundukları topraklara değer katan önemli bir unsurdur.

Kaynakça

  • Gupta, Latika, Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India, New Delhi: Routledge, 2015, XIX+165 sayfa.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Kitâbiyât
Yazarlar

Cemil Kutlutürk 0000-0003-1946-8685

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Kutlutürk, C. (2019). Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India. İslam Araştırmaları Dergisi(41), 183-188. https://doi.org/10.26570/isad.513785
AMA Kutlutürk C. Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India. isad. Ocak 2019;(41):183-188. doi:10.26570/isad.513785
Chicago Kutlutürk, Cemil. “Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India”. İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 41 (Ocak 2019): 183-88. https://doi.org/10.26570/isad.513785.
EndNote Kutlutürk C (01 Ocak 2019) Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India. İslam Araştırmaları Dergisi 41 183–188.
IEEE C. Kutlutürk, “Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India”, isad, sy. 41, ss. 183–188, Ocak 2019, doi: 10.26570/isad.513785.
ISNAD Kutlutürk, Cemil. “Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India”. İslam Araştırmaları Dergisi 41 (Ocak 2019), 183-188. https://doi.org/10.26570/isad.513785.
JAMA Kutlutürk C. Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India. isad. 2019;:183–188.
MLA Kutlutürk, Cemil. “Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India”. İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 41, 2019, ss. 183-8, doi:10.26570/isad.513785.
Vancouver Kutlutürk C. Education, Poverty and Gender: Schooling Muslim Girls in India. isad. 2019(41):183-8.