BibTex RIS Kaynak Göster

İslâm’ın İlk Kıblesinin el-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı

Yıl 2012, Sayı: 28, 85 - 116, 01.09.2012

Öz

Medine döneminde nâzil olan kıble değişikliği âyetiyle birlikte İslâm’ın kıblesinin Kâbe olduğu konusunda herhangi bir tartışma bulunmamaktadır. Ancak Mekke döneminde kıblenin neresi olduğu konusu henüz açıklığa kavuşturulamamıştır. Örneğin Hz. Muhammed a.s. peygamberliğinin ilk yıllarında Kâbe’ye doğru namaz kıldığı halde, daha sonra kıble edinmiş olduğu el-Mescidü’l-Aksâ, İslâm’ın ilk kıblesi olarak nitelenmiştir. Bunun yanı sıra Hz. Muhammed’in ne zamandan beri veya ne kadar süre ile Kâbe ya da el-Mescidü’l-Aksâ’ya doğru namaz kıldığı konusu da netleştirilememiştir. Bu makale Mekke döneminde İslâm’ın kıblesiyle ilgili bilinmeyen hususları incelemekte ve el-Mescidü’l-Aksâ’nın kıble edinilmesinin arka planındaki gerçekler ile nihaî olarak kıblenin Kâbe’ye çevrilmesi sürecini irdelemektedir.

The Critique of Claims that the al-Masjid al-Aqsa was the First Direction of Prayer Qibla in Islam and the Historical Background in the Change of Direction

Yıl 2012, Sayı: 28, 85 - 116, 01.09.2012

Öz

With the verse, revealed in the Medinian period, which was concerned with the change in direction of prayer qibla , there was no question that the new direction for Islamic prayer was the Kaaba. However, there is a serious ambiguity about what the qibla was in the Meccan period. For instance, while Prophet Muhammad prayed towards the Kaaba in the first years of his prophethood, later al-Masjid al-Aqsa was accepted as the first qibla in Islam. In addition to this, it is not clear since when or for how long Prophet Muhammad prayed towards the Kaaba or al-Masjid al-Aqsa. This article analyses some unknown matters related to the Islamic direction for prayer in the Meccan period and discusses the realities of the historical background of its change to al-Masjid al-Aqsa as qibla and finally examines the process of changing towards the Kaaba as qibla

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İsrafil Balcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Balcı, İ. (2012). İslâm’ın İlk Kıblesinin el-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı. İslam Araştırmaları Dergisi(28), 85-116.
AMA Balcı İ. İslâm’ın İlk Kıblesinin el-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı. isad. Eylül 2012;(28):85-116.
Chicago Balcı, İsrafil. “İslâm’ın İlk Kıblesinin El-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği Ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı”. İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 28 (Eylül 2012): 85-116.
EndNote Balcı İ (01 Eylül 2012) İslâm’ın İlk Kıblesinin el-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı. İslam Araştırmaları Dergisi 28 85–116.
IEEE İ. Balcı, “İslâm’ın İlk Kıblesinin el-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı”, isad, sy. 28, ss. 85–116, Eylül 2012.
ISNAD Balcı, İsrafil. “İslâm’ın İlk Kıblesinin El-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği Ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı”. İslam Araştırmaları Dergisi 28 (Eylül 2012), 85-116.
JAMA Balcı İ. İslâm’ın İlk Kıblesinin el-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı. isad. 2012;:85–116.
MLA Balcı, İsrafil. “İslâm’ın İlk Kıblesinin El-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği Ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı”. İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 28, 2012, ss. 85-116.
Vancouver Balcı İ. İslâm’ın İlk Kıblesinin el-Mescidü’l-Aksâ Olduğu İddialarının Kritiği ve Kıble Değişikliğinin Tarihsel Arka Planı. isad. 2012(28):85-116.