Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicinin Güçlendirilmesi: Kuramsal Çerçeve ve İnternetin Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 107 - 115, 14.12.2019

Öz

Bu çalışmada, tüketicinin güçlendirilmesi kavramı, alanyazındaki farklı bakış açıları ile tartışılarak kuramsal bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı, bu kavramın dijitalleşme ile birlikte değişen tüketici yapısı ve internet ile dönüşümünü inceleyerek bu alanla ilgili yapılacak çalışmalara öncülük etmektir.

Kaynakça

  • Creaner, M. (2015). Dijital Ekonomiyi Anlamak: Telekomünikasyon Nasıl Hayatta Kalacak? İstanbul: Aya Kitap, Etiya Bilgi Teknolojileri Yazılım San. ve Tic. A.Ş.
  • Crémer, J., Montjoye, Y-A. ve Schweitzer, H. (2019). Competition Policy For The Digital Era. Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://ec.europa.eu/competition/publications/reports/kd0419345enn.pdf (Erişim Tarihi: 11.11.2019).
  • Davies, A. ve Elliot, R. (2006). The evolution of the empowered consumer. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 1106-1121.
  • Denegri-Knott, J., Zwick, D. ve Schroeder, J.E. (2006). Mapping consumer power: an integrative framework for marketing and consumer research. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 950-971.
  • Dumankaya, E. M. (2019). Trend Analizi: Uluslararası İlişkiler ve Güç Kavramı, Ankara: Thinktech STM Teknolojik Düşünce Merkezi https://thinktech.stm.com.tr/uploads/raporlar/pdf/81201991930923_stm_uluslararasi_iliskiler_ve_guc_kavrami.pdf (Erişim tarihi: 11.10.2019).
  • Füller, J., Mühlbacher, H., Matzler, K., Jawecki G. (2009). Consumer empowerment through internet-based co-creation. Journal of Management Information Systems, 26 (3), 71-102.
  • Hunter, G. L. ve Garnefeld, I. (2008). When does consumer empowerment lead to satisfied customers? Some mediating and moderating effects of the empowerment-satisfaction link. Journal of Research for Consumers, 15, 1-14.
  • Knott, J.D, Zwick, D. ve Schroeder, J.E. (2006). Mapping consumer power: An integrative framework for marketing and consumer research. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 950-971.
  • Kucuk, U. S. (2009). Consumer empowerment model: From unspeakable to undeniable. Direct Marketing: An International Journal, 3 (4), 327-342.
  • Kucuk, U.S. ve Krishnamurthy, S. (2007). An analysis of consumer power on the internet. Technovation, 27. 47-56.
  • Lober, W.B ve Flowers, J.L. (2011). Consumer empowerment in health care amid the internet and social media. Seminars in Oncology Nursing, 27, (3), 169-182.
  • Nardo, M., Loi, M., Rosati, R., Manca, A. (2011). The Consumer Empowerment Index, Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://pdfs.semanticscholar.org/6d0c/dfed4ad543b11010ac0aeec149effa8235a9.pdf (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • Newholm, T., Laing, A. ve Hogg, G. (2006). Assumed empowerment: Consuming professional services in the knowledge economy European Journal of Marketing, 40 (9/10), 994-1012.
  • Pires, G.D. Stanton, J. ve Paulo, R. (2006). The internet, consumer empowerment and marketing strategies. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 936-949.
  • Saatçioğlu, C. ve Öncel, P. (2018). Küreselleşme çağında İnternet’in ekonomi politiği: Türkiye üzerine bir inceleme. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 6 (4), 10-17.
  • Shankar, A., Cherrier, H. ve Canniford, R. (2006). Consumer empowerment: a Foucauldian interpretation. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 1013-1030.
  • Shaw, D., Newholm, T. ve Dickinson, R. (2006). Consumption as voting: an exploration of consumer empowerment. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 1049-1067.
  • Odabaşı, Y. (2010). Tüketicilikte dönüşümler. H. Ferhan Odabaşı (editör), Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler içinde (103-119). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Wang, J.J., Zhao, X. ve Li, J.J. (2011, Fall). Team Purchase: A case of consumer empowerment in China. The Journal of Consumer Affairs, 528-538.
  • Wright, L.T., Newman, A. ve Dennis, C. (2006). Enhancing consumer empowerment. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 925-935.
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 107 - 115, 14.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Creaner, M. (2015). Dijital Ekonomiyi Anlamak: Telekomünikasyon Nasıl Hayatta Kalacak? İstanbul: Aya Kitap, Etiya Bilgi Teknolojileri Yazılım San. ve Tic. A.Ş.
  • Crémer, J., Montjoye, Y-A. ve Schweitzer, H. (2019). Competition Policy For The Digital Era. Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://ec.europa.eu/competition/publications/reports/kd0419345enn.pdf (Erişim Tarihi: 11.11.2019).
  • Davies, A. ve Elliot, R. (2006). The evolution of the empowered consumer. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 1106-1121.
  • Denegri-Knott, J., Zwick, D. ve Schroeder, J.E. (2006). Mapping consumer power: an integrative framework for marketing and consumer research. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 950-971.
  • Dumankaya, E. M. (2019). Trend Analizi: Uluslararası İlişkiler ve Güç Kavramı, Ankara: Thinktech STM Teknolojik Düşünce Merkezi https://thinktech.stm.com.tr/uploads/raporlar/pdf/81201991930923_stm_uluslararasi_iliskiler_ve_guc_kavrami.pdf (Erişim tarihi: 11.10.2019).
  • Füller, J., Mühlbacher, H., Matzler, K., Jawecki G. (2009). Consumer empowerment through internet-based co-creation. Journal of Management Information Systems, 26 (3), 71-102.
  • Hunter, G. L. ve Garnefeld, I. (2008). When does consumer empowerment lead to satisfied customers? Some mediating and moderating effects of the empowerment-satisfaction link. Journal of Research for Consumers, 15, 1-14.
  • Knott, J.D, Zwick, D. ve Schroeder, J.E. (2006). Mapping consumer power: An integrative framework for marketing and consumer research. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 950-971.
  • Kucuk, U. S. (2009). Consumer empowerment model: From unspeakable to undeniable. Direct Marketing: An International Journal, 3 (4), 327-342.
  • Kucuk, U.S. ve Krishnamurthy, S. (2007). An analysis of consumer power on the internet. Technovation, 27. 47-56.
  • Lober, W.B ve Flowers, J.L. (2011). Consumer empowerment in health care amid the internet and social media. Seminars in Oncology Nursing, 27, (3), 169-182.
  • Nardo, M., Loi, M., Rosati, R., Manca, A. (2011). The Consumer Empowerment Index, Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://pdfs.semanticscholar.org/6d0c/dfed4ad543b11010ac0aeec149effa8235a9.pdf (Erişim Tarihi: 10.11.2019).
  • Newholm, T., Laing, A. ve Hogg, G. (2006). Assumed empowerment: Consuming professional services in the knowledge economy European Journal of Marketing, 40 (9/10), 994-1012.
  • Pires, G.D. Stanton, J. ve Paulo, R. (2006). The internet, consumer empowerment and marketing strategies. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 936-949.
  • Saatçioğlu, C. ve Öncel, P. (2018). Küreselleşme çağında İnternet’in ekonomi politiği: Türkiye üzerine bir inceleme. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 6 (4), 10-17.
  • Shankar, A., Cherrier, H. ve Canniford, R. (2006). Consumer empowerment: a Foucauldian interpretation. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 1013-1030.
  • Shaw, D., Newholm, T. ve Dickinson, R. (2006). Consumption as voting: an exploration of consumer empowerment. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 1049-1067.
  • Odabaşı, Y. (2010). Tüketicilikte dönüşümler. H. Ferhan Odabaşı (editör), Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler içinde (103-119). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Odabaşı, Y. (2006). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Wang, J.J., Zhao, X. ve Li, J.J. (2011, Fall). Team Purchase: A case of consumer empowerment in China. The Journal of Consumer Affairs, 528-538.
  • Wright, L.T., Newman, A. ve Dennis, C. (2006). Enhancing consumer empowerment. European Journal of Marketing, 40 (9/10), 925-935.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dilşad Tekin 0000-0001-7207-0559

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekin, D. (2019). Tüketicinin Güçlendirilmesi: Kuramsal Çerçeve ve İnternetin Etkisi. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 107-115.