Bu araştırmada otel işletmelerinin kullandıkları dijital pazarlama araçlarının, bu pazarlama araçlarının kullanımı sonucunda elde ettikleri faydaların ve bu süreçteki risk ve aksaklıkların, otel yöneticilerinin bakış açılarıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla veriler, nitel araştırma yaklaşımlarından yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya katılan 21 otel yöneticisi, kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenmiş, elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle kategorize edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda otel yöneticilerinin, en çok “sosyal medya”, “kurumsal web siteleri”, “uygulamalar” ve “Google reklam araçlarından” faydalandıkları tespit edilmiştir. Dijital pazarlamanın otel işletmelerine ‘verimlilik ve karlılıkta artış’, ‘uzun vadede pazar hacminin büyümesi’, ‘düşük maliyet’, ‘büyük kitlelere erişim’, ‘hızlı geribildirim’, ‘kişiselleştirilmiş ürünler’, ‘dış kaynaklara bağımlılığı azaltma’ ve ‘iş süreçlerini hızlandırma’ gibi olanaklar sağladığı belirlenmiştir. Sanal ortamda şahısların veya kurumların gerçek dışı yollarla otel işletmeleri hakkında görüş bildirebilmesi, güvenlik açıkları ve web sitelerinin kullanıcı dostu olarak tasarlanmaması ise olumsuz yönleri olarak değerlendirilmiştir. Dijital platformlarda, sadece gerçek müşteriler tarafından yorumlama imkânı sunabilen web sitelerine çeşitli kontrol mekanizmaları getirilmesi ve gerek kurum içi gerekse kurum dışı doğruluk durumlarının takip edilmesi için gerekli önlemlerin alınması önerilmektedir. Ayrıca otel işletmelerine web sitesi oluştururken kullanıcılara sunacakları araçların işlevsel olmalarının yanı sıra kullanışlılık ve çekicilik unsurlarını da dikkate almaları önerilir.
DİJİTAL PAZARLAMA DİJİTAL PAZARLAMA RAÇALARI OTEL İŞLETMELERİ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |