Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel Yöneticileri Perspektifinden Dijital Pazarlama

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 13 - 26, 26.06.2020

Öz

Bu araştırmada otel işletmelerinin kullandıkları dijital pazarlama araçlarının, bu pazarlama araçlarının kullanımı sonucunda elde ettikleri faydaların ve bu süreçteki risk ve aksaklıkların, otel yöneticilerinin bakış açılarıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla veriler, nitel araştırma yaklaşımlarından yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya katılan 21 otel yöneticisi, kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenmiş, elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle kategorize edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda otel yöneticilerinin, en çok “sosyal medya”, “kurumsal web siteleri”, “uygulamalar” ve “Google reklam araçlarından” faydalandıkları tespit edilmiştir. Dijital pazarlamanın otel işletmelerine ‘verimlilik ve karlılıkta artış’, ‘uzun vadede pazar hacminin büyümesi’, ‘düşük maliyet’, ‘büyük kitlelere erişim’, ‘hızlı geribildirim’, ‘kişiselleştirilmiş ürünler’, ‘dış kaynaklara bağımlılığı azaltma’ ve ‘iş süreçlerini hızlandırma’ gibi olanaklar sağladığı belirlenmiştir. Sanal ortamda şahısların veya kurumların gerçek dışı yollarla otel işletmeleri hakkında görüş bildirebilmesi, güvenlik açıkları ve web sitelerinin kullanıcı dostu olarak tasarlanmaması ise olumsuz yönleri olarak değerlendirilmiştir. Dijital platformlarda, sadece gerçek müşteriler tarafından yorumlama imkânı sunabilen web sitelerine çeşitli kontrol mekanizmaları getirilmesi ve gerek kurum içi gerekse kurum dışı doğruluk durumlarının takip edilmesi için gerekli önlemlerin alınması önerilmektedir. Ayrıca otel işletmelerine web sitesi oluştururken kullanıcılara sunacakları araçların işlevsel olmalarının yanı sıra kullanışlılık ve çekicilik unsurlarını da dikkate almaları önerilir.

Kaynakça

  • Bilgihan, A., Barreda, A., Okumus, F., Nusair, K. (2016). Consumer Perception of Knowledge-Sharing in Travel-Related Online Social Networks. Tourism Management, 52, 287-296.
  • Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F., Mayer, R., Johnston, K. (2009). Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice. Pearson Education, Ltd.
  • Chen, K. Y., Hsu, Y. L., Wu, C. C. (2012). Mobile Phone Applications as Innovative Marketing Tools for Hotels. International Journal of Organizational Innovation, 5 (2), 116.
  • Chu, S. C., Choi, S. M. (2011). Electronic Word-Of-Mouth in Social Networking Sites: A Cross-Cultural Study of the United States and China. Journal of Global Marketing, 24 (3), 263-281.
  • Civelek, M., Dalgın, T. (2013). Turizm Pazarlamasında Sosyal Medya, Turizm İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma: Muğla Örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 5-8.
  • De Pelsmacker, P., Van Tilburg, S., Holthof, C. (2018). Digital Marketing Strategies, Online Reviews and Hotel Performance. International Journal of Hospitality Management, 72, 47-55.
  • Floričić, T. (2016). Innovatiove Digital Marketing of Sme Hotels. In Innovation Management, Entrepreneurship and Corporate Sustainability (IMECS 2016) (pp. 189-202). Vysoká škola ekonomická v Praze.
  • Ghose, A., Ipeirotis, P. G., Li, B. (2012). Designing Ranking Systems for Hotels on Travel Search Engines by Mining User-Generated and Crowdsourced Content. Marketing Science, 31 (3), 493-520.
  • Gulbahar, M. O., Yildirim, F. (2015). Marketing Efforts Related to Social Media Channels and Mobile Application Usage in Tourism: Case Study in Istanbul. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195 (3), 453-462.
  • Kalpaklıoğlu, N. Ü. (2015). Bir Pazarlama İletişimi Unsuru Olarak E-Wom’un Turizm Ürünleri Tercihine Etkisi. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 66-90.
  • Karamehmet, B., Aydın, G. (2017). Turizm Sektöründe Sosyal Medya Kullanım Etkinliğinin İyileştirilmesi: 5 Yıldızlı Oteller Üzerinde Bir Çalışma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 593-606.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kırcova, İ. (2005). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım.
  • Kırcova, İ. (2012). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım. Kozak, M. (2014). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lanz, L., Fischhof, B., Lee, R. (2010). How Are Hotels Embracing Social Media in 2010. Examples of How to Start Engaging. New York: HVS Sales and Marketing Services.
  • Leite, R. A., Azevedo, A. (2017). The Role of Digital Marketing: A Perspective from Porto Hotels’ Managers. International Journal of Marketing, Communication and New Media, (2).
  • Liu, L., Arnett, P. (2000). Exploring The Factors Associated with Website Success in The Context of Electronic Commerce. Information and Management, 38 (1), 23-33.
  • Morrison, A. M., Taylor, S., Morrison, A. J., Morrison, A. D. (1999). Marketing Small Hotels on the World Wide Web. Information Technology & Tourism, 2 (2), 97-113.
  • Munar, A. M., Jacobsen, J. K. S. (2014). Motivations for Sharing Tourism Experiences Through Social Media. Tourism Management, 43, 46-54.
  • Muylle S., Moenaert, R., Despontin, M. (2004). The Conceptualization and Empirical Validation of Web Site User Satisfaction. Information & Management, 41, 543-560.
  • Parvez, S. J., Moyeenudin, H. M., Arun, S., Anandan, R., Janahan, S. K. (2018). Digital Marketing in Hotel Industry. International Journal of Engineering & Technology, 7(2.21), 288-290.
  • Puchkov, S. (2016). Internet Marketing: Top 10 Most Effective Strategies, CreateSpace Independent Publishing Platform, South Carolina.
  • Schegg, R., Steiner, T., Frey, S., Murphy, J. (2002). Benchmarks of Web Site Design and Marketing by Swiss Hotels. Information Technology & Tourism, 5 (2), 73-89.
  • Sezgin, M., Parlak, O. (2019). Turizm Sektöründe Dijital Pazarlama. Mete Sezgin, Seda Özdemir Akgül, Ayşe Atar (Ed.), Turizm 4.0: Dijital Dönüşüm içinde (s.30-55). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sigala, M. (2002). Modelling E-Marketing Strategies: Internet Presence and exploitation of Greek Hotels. Journal of Travel & Tourism Marketing, 11 (2-3), 83-103.
  • Sirovich, J., Darie, C. (2007). Professional Search Engine Optimization with PHP A Developer’s Guide to SEO, Wiley Publishing, Indianapolis.
  • Vu, H. Q., Li, G., Law, R., Ye, B. H. (2015). Exploring the Travel Behaviors of Inbound Tourists to Hong Kong Using Geotagged Photos. Tourism Management, 46, 222-232.
  • World Tourism Organization (2014). Tourism and New Technologies - Technical Seminar, San José, Costa Rica, 14 and 15 May 2013. Madrid: UNWTO.
  • Xie, H. J., Miao, L., Kuo, P. J., Lee, B. Y. (2011). Consumers’ Responses to Ambivalent Online Hotel Reviews: The Role of Perceived Source Credibility and Predecisional Disposition. International Journal of Hospitality Management, 30 (1), 178-183.
  • Ye, Q., Law, R., Gu, B. (2009). The Impact of Online User Reviews on Hotel Room Sales International. J. Hosp. Manag. 28, 180-182.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhang, H., Fu, X., Cai, L. A., Lu, L. (2014). Destination Image and Tourist Loyalty: A Meta-Analysis. Tourism Management, 40, 213-223.
  • https://dijilopedi.com/dijital-pazarlama-nedir/
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İnanç İnce 0000-0002-9299-9899

Ece Doğantan Bu kişi benim 0000-0002-7644-4228

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İnce, İ., & Doğantan, E. (2020). Otel Yöneticileri Perspektifinden Dijital Pazarlama. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1), 13-26.