BibTex RIS Kaynak Göster

Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 28 - 44, 01.06.2015

Öz

Çalışan memnuniyetinin sağlanmasında etkili olan faktörleri içsel, dışsal ve bireysel olarak değerlendiren bu çalışma, özellikle içerisinde yönetsel, örgütsel ve finansal unsurları barındıran dışsal faktörlerin çalışanlar üzerindeki memnuniyet algılarını ölçme amacı taşımaktadır. Bu amaçtan hareketle, Türkiye’de kendi sektörünün lideri konumunda bulunan Olimpia Oto Camları A.Ş. çalışanlarına yönelik bir ”memnuniyet algı anketi” düzenlenmiş ve araştırmanın sonuçları analize tabi tutulmuştur.

Kaynakça

  • Agler, Jeremy R; “Employee Satısfactıon As It Relates To Corporate Socıal Responsıbılıty: A Quantıtatıve Study”, University Of Phoenix, Phd Thesis, 2013.
  • Adomaitienė Roma, Giedrė Slatkevičienė; “Employee Satisfaction And Servıce Quality In Contact Centres”, Economıcs And Management, Lithuania, 2008, pp. 770-776.
  • Ambreen, Uzma; “Employee Satısfaction In Retail Banking At Lahore: A Case Study Of HBL”, International Journal of Information, Business and Management, Vol: 5, No: 1, 2013, pp. 157-175.
  • Brief, Arthur P.; Attitudes in and Around Organizations, California, Sage Publications, 1998.
  • Ciorbagiu-Naon, Radu; “Modalities of Non-Fınancial Motivation of Employees Within Organizations”, Annals Of The University Of Petroşani Economics, Vol: 10, No: 4, 2010, pp. 41-54.
  • Çekmecelioğlu, Hülya Gündüz; “Örgüt İkliminin İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 1, 2007, ss. 79-97.
  • Çekmecelioğlu, Hülya Gündüz, Güler Dinçel; “Çalışanların Kurumsal İtibara İlişkin Algıları ve Bu Algıların Örgütsel Kıvanç, Örgütsel Bağlılık ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Doğu Marmara Bölgesi Plastik Ambalaj Sanayi Üzerinde Bir Araştırma”, Business and Economics Research Journal, Vol: 5, No: 2, 2014, pp. 79-94.
  • Emhan, Abdurrahim, Remzi Gök; “Bankacılık Sektöründe Personel Memnuniyeti ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Araştırılması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz, 2011, ss. 157-174.
  • Eroğluer, Kemal; “Örgütsel İletişim ile İş tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kurumsal bir İnceleme”, Ege Akademik Bakışı, Cilt:11, Sayı: 11, Ocak 2011, ss. 121-136.
  • Gazioğlu, Şaziye, Aysıt Tansel; “Job Satisfaction in Britain: Individual and Job Related Factors”, ERC Working Papers in Economics, January, 2002, pp. 1-15.
  • Huang Gou-wen, Hong-wei Lui; “Measuring Satisfaction of Two Level Employees in a Representative Chinese Steel Plant: A Structure Equation Modeling Approach”, The 19th International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management, (Ed. Ershi Qi, Jiang Shen, Runliang Dou), New York, 2013, ss. 231-238.
  • Igbaria, Magid, Laku Chidambaram; "The impact of gender on career success of information systems professionals",Information Technology & People, Vol: 10, No: 1, 1997, pp. 63-86.
  • Kim; Woo G., Jerrold K. Leong, Young-Ki Lee; “Effect of Service of Orientation on Job Satisfaction, Organizational Commitment, and Intention of Leaving in a Casual Dining Cahin Restaurant”, Hospital Menagement, Vol: 24, 2005, pp. 171-193.
  • Keser, Aşkın; Çalışma Psikolojisi, 3.bs., Bursa, Ekin Yayınevi, 2012.
  • Kondo, Yoshio; Human Motivation, 5th edt., Japanese Standarts Assosiation, Tokyo, 1998.
  • Kuzey, Cemil; “Bilgi Çalışanlarının Çalışma Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”, Akademik Araştırmalar Dergisi, Sayı: 59, Kasım 2013- Ocak 2014, ss. 73-96.
  • Lucier, Raymond A.; “Comparing Relationsips of Employee Satisfaction, Organizational Size, Years with Firm, and Age, School of Business & Technology”, Capella University, Phd, Thesis, July, 2009.
  • T D K , “ M e m n u n i y e t ” , ( Ç e v r i m i ç i ) http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=verilst&kelime=memnuniyet&ayn=tam, 28.08.2014.
  • Mykkänen, Markus, Kaja Tampere; “Organizational Decision Making: The Luhmannian Decision Communication Perspective”, Journal of Business Studies Quarterly, Vol: 5, No: 4, 2014, pp. 131-146.
  • Naktiyok Atilla, Orhan Küçük; “İşgören (İç Müşteri) ve Müşteri (Dış Müşteri) Tatmini, İşgören Tatmininin Müşteri Tatmini Üzerine Etkileri: Amprik bir Değerlendirme”, Atatürk Üniverisitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 1-2, 2013, ss. 225-243.
  • Ratna, Rajnish, Pallavi Priyadarshini Singh; “SHRM Practices and Employee Satisfaction: Study and Relationship”, Amity Management Review, Vol: 3, No: 1, 2013, pp. 75-84.
  • Reitz, H.Joseph; Behavior in Organizations, 3rd edt., U.S.A., Irwin Inc, 1987.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat; Örgütsel Psikoloji, Bursa, Ezgi Kitabevi,1995.
  • Sageer Alam, Sameena Rafat, Puja Agarwal; “Identification of Variables Affecting Employee Satisfaction and Their Impact on the Organization”, IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM), Volume 5, No: 1, Sep-Oct. 2012, pp. 32-39.
  • Sinha, Ekta; “A research work on Employee Satisfaction Measurement with Special Reference to Surat KRIBHCO”, International Journal of Modern Engineering Research (IJMER), Vol: 3, No: 1, Jan-Feb. 2013, pp. 523-529.
  • Robbins, Stephan, P., Timothy A. Judge; Örgütsel Davranış (Organizational Behavior), (Çev. İnci Erdem), 12. bs., İstanbul, Nobel Yayıncılık, 2013.
  • Tang, Chun-Hung (Hugo); Ji-Eun Lee; “Employee Satisfaction and Long-Run Shareholder Returns”, The Service Industries Journal, Vol: 34, No: 11, 2014, pp. 1167–1183.
  • Telman, Nursel, Pınar Ünsal; Çalışan Memnuniyeti, İstanbul, Epsilon Yayınları, 2004.
  • Yee, Rachel W. Y.; “The Impact of Employee Satisfaction on Quality and Profitability in H i g h - c o n t a c t S e r v i c e I n d u s t r i e s ” , ( Ç e v r i m i ç i ) http://repository.lib.polyu.edu.hk/jspui/bitstream/10397/627/1/JOM%20(Accepted).pdf, 27.08.2014.
  • Yumuşak Sedat; İşgören Verimliliğini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 3,
Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 28 - 44, 01.06.2015

Öz

This study evaluating effective factors in ensuring employee satisfaction as internal, external and individual is intending to measure perception of satisfaction for employees stem from external factors that include administrative, organizational and financial aspects. In this context, it has been conducted a "perception of satisfaction survey" in Olimpia Auto Glass, Inc., the leader of its sector in Turkey, and the survey results were analyzed.

Kaynakça

  • Agler, Jeremy R; “Employee Satısfactıon As It Relates To Corporate Socıal Responsıbılıty: A Quantıtatıve Study”, University Of Phoenix, Phd Thesis, 2013.
  • Adomaitienė Roma, Giedrė Slatkevičienė; “Employee Satisfaction And Servıce Quality In Contact Centres”, Economıcs And Management, Lithuania, 2008, pp. 770-776.
  • Ambreen, Uzma; “Employee Satısfaction In Retail Banking At Lahore: A Case Study Of HBL”, International Journal of Information, Business and Management, Vol: 5, No: 1, 2013, pp. 157-175.
  • Brief, Arthur P.; Attitudes in and Around Organizations, California, Sage Publications, 1998.
  • Ciorbagiu-Naon, Radu; “Modalities of Non-Fınancial Motivation of Employees Within Organizations”, Annals Of The University Of Petroşani Economics, Vol: 10, No: 4, 2010, pp. 41-54.
  • Çekmecelioğlu, Hülya Gündüz; “Örgüt İkliminin İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 1, 2007, ss. 79-97.
  • Çekmecelioğlu, Hülya Gündüz, Güler Dinçel; “Çalışanların Kurumsal İtibara İlişkin Algıları ve Bu Algıların Örgütsel Kıvanç, Örgütsel Bağlılık ve İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Doğu Marmara Bölgesi Plastik Ambalaj Sanayi Üzerinde Bir Araştırma”, Business and Economics Research Journal, Vol: 5, No: 2, 2014, pp. 79-94.
  • Emhan, Abdurrahim, Remzi Gök; “Bankacılık Sektöründe Personel Memnuniyeti ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Araştırılması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz, 2011, ss. 157-174.
  • Eroğluer, Kemal; “Örgütsel İletişim ile İş tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kurumsal bir İnceleme”, Ege Akademik Bakışı, Cilt:11, Sayı: 11, Ocak 2011, ss. 121-136.
  • Gazioğlu, Şaziye, Aysıt Tansel; “Job Satisfaction in Britain: Individual and Job Related Factors”, ERC Working Papers in Economics, January, 2002, pp. 1-15.
  • Huang Gou-wen, Hong-wei Lui; “Measuring Satisfaction of Two Level Employees in a Representative Chinese Steel Plant: A Structure Equation Modeling Approach”, The 19th International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management, (Ed. Ershi Qi, Jiang Shen, Runliang Dou), New York, 2013, ss. 231-238.
  • Igbaria, Magid, Laku Chidambaram; "The impact of gender on career success of information systems professionals",Information Technology & People, Vol: 10, No: 1, 1997, pp. 63-86.
  • Kim; Woo G., Jerrold K. Leong, Young-Ki Lee; “Effect of Service of Orientation on Job Satisfaction, Organizational Commitment, and Intention of Leaving in a Casual Dining Cahin Restaurant”, Hospital Menagement, Vol: 24, 2005, pp. 171-193.
  • Keser, Aşkın; Çalışma Psikolojisi, 3.bs., Bursa, Ekin Yayınevi, 2012.
  • Kondo, Yoshio; Human Motivation, 5th edt., Japanese Standarts Assosiation, Tokyo, 1998.
  • Kuzey, Cemil; “Bilgi Çalışanlarının Çalışma Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”, Akademik Araştırmalar Dergisi, Sayı: 59, Kasım 2013- Ocak 2014, ss. 73-96.
  • Lucier, Raymond A.; “Comparing Relationsips of Employee Satisfaction, Organizational Size, Years with Firm, and Age, School of Business & Technology”, Capella University, Phd, Thesis, July, 2009.
  • T D K , “ M e m n u n i y e t ” , ( Ç e v r i m i ç i ) http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=verilst&kelime=memnuniyet&ayn=tam, 28.08.2014.
  • Mykkänen, Markus, Kaja Tampere; “Organizational Decision Making: The Luhmannian Decision Communication Perspective”, Journal of Business Studies Quarterly, Vol: 5, No: 4, 2014, pp. 131-146.
  • Naktiyok Atilla, Orhan Küçük; “İşgören (İç Müşteri) ve Müşteri (Dış Müşteri) Tatmini, İşgören Tatmininin Müşteri Tatmini Üzerine Etkileri: Amprik bir Değerlendirme”, Atatürk Üniverisitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 1-2, 2013, ss. 225-243.
  • Ratna, Rajnish, Pallavi Priyadarshini Singh; “SHRM Practices and Employee Satisfaction: Study and Relationship”, Amity Management Review, Vol: 3, No: 1, 2013, pp. 75-84.
  • Reitz, H.Joseph; Behavior in Organizations, 3rd edt., U.S.A., Irwin Inc, 1987.
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat; Örgütsel Psikoloji, Bursa, Ezgi Kitabevi,1995.
  • Sageer Alam, Sameena Rafat, Puja Agarwal; “Identification of Variables Affecting Employee Satisfaction and Their Impact on the Organization”, IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM), Volume 5, No: 1, Sep-Oct. 2012, pp. 32-39.
  • Sinha, Ekta; “A research work on Employee Satisfaction Measurement with Special Reference to Surat KRIBHCO”, International Journal of Modern Engineering Research (IJMER), Vol: 3, No: 1, Jan-Feb. 2013, pp. 523-529.
  • Robbins, Stephan, P., Timothy A. Judge; Örgütsel Davranış (Organizational Behavior), (Çev. İnci Erdem), 12. bs., İstanbul, Nobel Yayıncılık, 2013.
  • Tang, Chun-Hung (Hugo); Ji-Eun Lee; “Employee Satisfaction and Long-Run Shareholder Returns”, The Service Industries Journal, Vol: 34, No: 11, 2014, pp. 1167–1183.
  • Telman, Nursel, Pınar Ünsal; Çalışan Memnuniyeti, İstanbul, Epsilon Yayınları, 2004.
  • Yee, Rachel W. Y.; “The Impact of Employee Satisfaction on Quality and Profitability in H i g h - c o n t a c t S e r v i c e I n d u s t r i e s ” , ( Ç e v r i m i ç i ) http://repository.lib.polyu.edu.hk/jspui/bitstream/10397/627/1/JOM%20(Accepted).pdf, 27.08.2014.
  • Yumuşak Sedat; İşgören Verimliliğini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 3,
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22US52HC
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Levent Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, D. D. L. (2015). Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 17(2), 28-44.
AMA Şahin DDL. Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması. isguc. Haziran 2015;17(2):28-44.
Chicago Şahin, Doç. Dr. Levent. “Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17, sy. 2 (Haziran 2015): 28-44.
EndNote Şahin DDL (01 Haziran 2015) Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17 2 28–44.
IEEE D. D. L. Şahin, “Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması”, isguc, c. 17, sy. 2, ss. 28–44, 2015.
ISNAD Şahin, Doç. Dr. Levent. “Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17/2 (Haziran 2015), 28-44.
JAMA Şahin DDL. Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması. isguc. 2015;17:28–44.
MLA Şahin, Doç. Dr. Levent. “Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, c. 17, sy. 2, 2015, ss. 28-44.
Vancouver Şahin DDL. Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması. isguc. 2015;17(2):28-44.