İşletmelerin internetteki insan kaynakları sayfalarının nasıl göründüğü ve neleri içerdiği, potansiyel adaylar ve müşteriler üzerindeki etkisi düşünüldüğünde günden güne önem kazanmaktadır. Çalışmada, Türkiye’nin önde gelen işletmelerinin web sitelerinde, insan kaynakları yönetimi sayfalarının nasıl kullanıldığı ve neleri içerdiği sorularına yanıt aranmaktadır. Bu amaçla, ilk olarak TürkiyeFortune 500 listesindeki kuruluşlarınbiçimsel ve içerik özellikleri değerlendirilmiş ve hangi insan kaynakları fonksiyonlarına yer verildiği araştırılmıştır. İkinci olarak, Fortune 200 listesindeki işletmelerin web sitelerinin içerik özellikleri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerini görebilmek amacıyla kümeleme analizi yapılmıştır. Son olarak, insan kaynakları yönetimine hakim olan unsurları tanımlamak için insan kaynakları politikalarına ilişkin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, işletmelerin finansal büyüklüklerine göreweb sitelerindeki insan kaynakları içeriğinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Listede ilk sırada yer alan işletmelerin insan kaynakları web sayfalarındaki içerik daha çok olmakta ve hem çalışma ortamı hem de çalışma koşullarına ilişkin daha çok veri sağlanmaktadır. En çok yer verilen insan kaynakları fonksiyonu işe alımdır. Kapsamlı ve detaylı veri içeriği olan işletmelerin oranı oldukça düşüktür. Bu bağlamda, insan kaynakları bölümlerinin, web sayfalarının içeriğini işletmenin bir işveren olarak tanınırlığını artırmak için daha fazla zenginleştirmeleri önerilmektedir.
İnsan Kaynakları Yönetimi Web İçerik Analizi Örgütsel Çekicilik
The human resources web pages are gaining importance day by day, considering the impact of its content on potential candidates and customers. Our study questions how Turkey's leading companies use their human resources web pages and what they have involved in it .For this purpose, the form and content of Turkish Fortune 500 list of companies are evaluated in the perspective of human resources functions and concepts. Secondly, the cluster analysis was done to understand the distribution of companies in terms of web pages content qualities. To see how the companies communicate their human resources management, a thematic content analysis was realized. Our study indicates that the content of human resources web pages significantly differs according to the success soft the company. The employment and working conditions content on the web pages are much more detailed and comprehensive in the first ranked companies, and very few companies have satisfying the amount of content. Recruitment dominates the other human resources functions on the web pages. It is recommended to enlarge and enrich the content for the human resources on web pages to increase the familiarity and attractiveness of the company.
Resource Management Web Content Analysis Organizational Attraction
Diğer ID | JA22UY54MP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2 |