BibTex RIS Kaynak Göster

İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 210 - 236, 01.06.2015

Öz

İşletmelerin internetteki insan kaynakları sayfalarının nasıl göründüğü ve neleri içerdiği, potansiyel adaylar ve müşteriler üzerindeki etkisi düşünüldüğünde günden güne önem kazanmaktadır. Çalışmada, Türkiye’nin önde gelen işletmelerinin web sitelerinde, insan kaynakları yönetimi sayfalarının nasıl kullanıldığı ve neleri içerdiği sorularına yanıt aranmaktadır. Bu amaçla, ilk olarak TürkiyeFortune 500 listesindeki kuruluşlarınbiçimsel ve içerik özellikleri değerlendirilmiş ve hangi insan kaynakları fonksiyonlarına yer verildiği araştırılmıştır. İkinci olarak, Fortune 200 listesindeki işletmelerin web sitelerinin içerik özellikleri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerini görebilmek amacıyla kümeleme analizi yapılmıştır. Son olarak, insan kaynakları yönetimine hakim olan unsurları tanımlamak için insan kaynakları politikalarına ilişkin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, işletmelerin finansal büyüklüklerine göreweb sitelerindeki insan kaynakları içeriğinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Listede ilk sırada yer alan işletmelerin insan kaynakları web sayfalarındaki içerik daha çok olmakta ve hem çalışma ortamı hem de çalışma koşullarına ilişkin daha çok veri sağlanmaktadır. En çok yer verilen insan kaynakları fonksiyonu işe alımdır. Kapsamlı ve detaylı veri içeriği olan işletmelerin oranı oldukça düşüktür. Bu bağlamda, insan kaynakları bölümlerinin, web sayfalarının içeriğini işletmenin bir işveren olarak tanınırlığını artırmak için daha fazla zenginleştirmeleri önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aiman-Smith,L. Bauer, T. N.,Cable, D.N. (2001) AreYouAttracted? Do You Intend to Pursue? A RecruitingPolicy-CapturingStudy, Journal of Business andPsychology. 16:219-237.
  • Antalyalı, Ö.L. (2006) Kümeleme Analizi (Cluster Analysis) içinde Ed. Şeref Kalaycı SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Benligiray, S. (2009) "Türkiye'de İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler ve Bu Tezlerde İncelenen Temaların Analizi: 1983-2008 Dönemi" Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Türkiye'de Yönetim- Örgüt Alanının Gelişimi Özel Sayısı, C: 4, S: 2, s. 167-197.
  • Bilgin,N. (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • Bondarouk, T.V.,Ruel, H.J.M. ve Weekhout, W. (2012) Employer Branding and Its Effect on Organizational Attractiveness via the World Wide Web: Results of quantitative and qualitative studies combined. In: the 4th International e-HRM Academic Conference on Innovation, Creativity and e-HRM, Nottingham Trent University, Nottingham, UK.
  • Braddy, P. W., Meade, A. W., ve Kroustalis, C. M. (2005) Organizational Website Usability and Attractiveness Effects on Viewer Impressions. Paper presented at the 20th Annual Conference of the Society for Industrial and Organizational Psychology, Los Angeles, CA.
  • Cappelli, P. (2001) Making the most of on-line recruiting. Harvard Business Review, 79(3), 139–146.
  • Clark, K. (2014) You Are What You Facebook: Social media profiles can be good resources for selecting employees—with a catch SIOP- Society for Industrial and Organizational Psychology. http://www.siop.org/article_view.aspx?article=1242. Erişim tarihi. 1.12. 2014.
  • Cober, R. T., Douglas J. Brown, Paul E. Levy, Alana B. Cober ve Lisa M. Keeping (2003) “Organizational Web Sites: Web Site Content and Style As Determinants of Organizational Attraction”, International Journal of Selection and Assessment, Vol. 11, (2-3), 158-169.
  • Cober, R. T., Brown, D.J., Keeping, L.M. veLevy, P. E. (2004) Recruitment on the Net: How Do Organizational Web Site Characteristics Influence Applicant Attraction? Journal of Management 30 (5) 623–646.
  • Cober, R.T., Brown, D.J., veLevy, P.E. (2004). Form, content, and function: An evaluative methodology for corporate employment web sites. Human Resource Management, 43, 201-218.
  • Coyle, J. R., ve Thorson, E. (2001). The effects of progressive levels of interactixaty and vividness in web marketing sites. Journal of Advertising, 30(3), 65-77.
  • C o n s u m e r B a r o m e t e r w i t h G o o g l e ( 2 0 1 4 ) T h e M u l t i s c r e e n W o r l d . https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=GL Erişim Tarihi 20.12.2014.
  • Demir, R., Doğan, A. ve Demirbaş, H.T.(2014) ISO 500 Listesindeki İşletmelerin Internet Sitelerinin İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları Açısından İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. İ.Ü. İ.İ.E. Yönetim Dergisi, 76, 185-203.
  • Eddy, E. R.; Stone, D. L. and Stone-Romero, E. F. (1999). The effects of Information Management Policies on Reactionsto Human Resource Information Systems: An Integration of Privacy and Procedural Justice Perspectives. Personnel Psychology, 52, 335-358.
  • Ehnert, I. (2009) Sustainability and human resource management: reasoning and applications on corporate websites. European J. International Management. 3(4), 419.
  • F o r t u n e T u r k e y ( 2 0 1 4 ) F o r t u n e 5 0 0 L i s t e s i http://fortuneturkey.com/fortune500_2012_main.asp , Erişim Tarihi: 13.01.2014
  • Fulmer, I. S., Cerhart, B., & Scott, K. S. (2003) Are the 100 best better? An empirical investigation of the relationship between being a "great place to work" and firm performance. Personnel Psychology, 56(4), 965-994.
  • Hardy, C., Palmer, I. andPhillips, N. (2000) ‘Discourse as a strategic resource’, Human Relations, Vol. 53, No. 9, pp.1227–1248.
  • Gürçayır, S. (2009) “Internet Çağının Hiyeroglifleri” ya da “Evrenselleşen Sanal Bedenler”: Msn ifadeleri. Millî Folklor, 21( 83), 83-115.
  • K a r i y e r N e t ( 2 0 1 4 ) B a s ı n B ü l t e n i : Ş u b a t 2 0 1 3 http://www.kariyer.net/website/BasinOdasi/BasinBultenDetay.aspx?bultenID=215, Erişim tarihi : 07.06.2014
  • Karsak, B. (2008) İletiş(im), Web Sitelerinin Kurumsal Kimlik Açısından Değerlendirilmesi: En Beğenilen 20 Şirket Üzerine Bir Analiz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, no: 9, s:165-180.
  • Kuş, E. (2012) Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Lee, I. (2005) Evaluation of Fortune 100 companies’ career web sites. Human Systems Management. 24; 175–182
  • Lengnick-Hall, M. L. ve Moritz, S. (2003) The Impact of e-HR on the Human Resource Management Function. Journal of Labour Research. 24 (3), 365-379.
  • Marangoz M., Yeşildağ B., Arıkan Saltık I. (2012) E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi, Internet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi  IUYD 2012; 3 – 2, s: 53 – 78.
  • Öksüz, B. (2011) “E-İşe Alım Sürecinde Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı ve Konu Üzerine Bir Araştırma” ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, (Cilt:7, Sayı :14), 267-283.
  • Perakyla, A. (2005) Analysing talk and text. In N.Denzin ve Y.Lincoln (eds.) Handbook of Qualitative Research. Third Edition. Newbury Park: Sage, pp. 869-886.
  • Peters, K. (2001)Five keys to effective e-cruiting. Ivey Business Journal, 65(3): 8-10.
  • Perry, M.ve  Bodkin, C. (2000) Content analysis of Fortune 100 company Web sites. Corporate Communications  87-96.
  • Resmi Gazete (2014) Sermaye Şirketlerinin Açacakları İnternet Sitelerine Dair Yönetmelik, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/05/20130531-15.htm
  • Robbins, S.S. ve Stylianou, A.C. (2002) Global corporate web sites: an empirical investigation of content and design. Information and Management, 40, 205-212.
  • Saldamlı, A. (2008) İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilişim Teknolojisinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: Tekirdağ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 (13).239-263.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2008) İnsan Kaynakları Yönetimi (Uygulama Örnekleriyle). Beta Yayınları. İstanbul.
  • Scott, D.M. (2009) Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları, MediaCatDijitalage, İstanbul.
  • SecretCV (2014) Kurumsal. http://www.secretcv.com/kurumsal/hakkimizdaErişim tarihi : 7.06.2014.
  • TUİK, Türkiye İstatistik Kurumu Temel İstatistikler (2014 a) Ulaştırma ve Haberleşme İ s t a t i s t i k l e r i , S a b i t T e l e f o n , C e p T e l e f o n u v e İ n t e r n e t A b o n e S a y ı s ı , http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist Erişim Tarihi 07.06.2014
  • TUİK, Türkiye İstatistik Kurumu Temel İstatistikler (2014 b) İstihdam, İşsizlik ve Ücret İstatistikleri, İstihdam Edilenlerin İşteki Durumu Kurumsal Olmayan Nüfusun İşgücü Durumu. http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist Erişim Tarihi: 21.09.2014
  • Tunç, A. (2006) Bedenlerin Yer Kaplamadığı Alanlar 9.7.2006 tarihli Radikal Gazetesi yazısı http://www.radikal.com.tr/ek_haber.php?ek=r2&haberno=6040
  • Uyargil, C. (2010)İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Williamson, I.O., King, J.E. Jr., Lepak, D.P., & Sarma, A. (2010) Firm reputation, recruitment web sites, and attracting applicants. Human Resource Management, 49, 669-687.
  • Yalçın, S., Singh, N., Dwivedi, Y.K. , Apil, A. R. Sayfullin, S. (2011) Culture and localization on the Web: Evidence from Multinationals in Russia and Turkey. Journal of Electronic Commerce Research, Vol 12, No 1(94-114)
  • Yenibiriş (2014)Kurumsal, http://www.yenibiris.com/hakkimizda, Erişim tarihi : 07.06.2014
  • Yıldız, M. L. (2013) Algılanan Kişi Örgüt Uyumu, Tanınırlık, İmaj, Örgütsel Çekicilik ve İşe Başvurma Niyeti Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi. Marmara Üniversitesi İİB Dergisi. 34 (1) 153-173
  • Young, Samuel, (2012) Applicant Behavior on Internet Job Boards: The Effects of Content and Style. College of Science and Health Theses and Dissertations. Paper 18.
  • http://via.library.depaul.edu/csh_etd/18
  • Zahedi, F.M. ve Bansal, G. (2011) Cultural Signifiers of Web Site Images Journal of Management Information Systems, Vol. 28, No. 1, pp. 147–200.
  • Zamparini, A., Calegari, P. And Lurati, F. (2010) Message Effectiveness in Corporate Career Websites: Analysis of the Top 30 Employers in Switzerland Universitàdella Svizzera Italiana IMCA Institute of Marketing and Communication Management WorkingPapersNumber 1
Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 210 - 236, 01.06.2015

Öz

The human resources web pages are gaining importance day by day, considering the impact of its content on potential candidates and customers. Our study questions how Turkey's leading companies use their human resources web pages and what they have involved in it .For this purpose, the form and content of Turkish Fortune 500 list of companies are evaluated in the perspective of human resources functions and concepts. Secondly, the cluster analysis was done to understand the distribution of companies in terms of web pages content qualities. To see how the companies communicate their human resources management, a thematic content analysis was realized. Our study indicates that the content of human resources web pages significantly differs according to the success soft the company. The employment and working conditions content on the web pages are much more detailed and comprehensive in the first ranked companies, and very few companies have satisfying the amount of content. Recruitment dominates the other human resources functions on the web pages. It is recommended to enlarge and enrich the content for the human resources on web pages to increase the familiarity and attractiveness of the company.

Kaynakça

  • Aiman-Smith,L. Bauer, T. N.,Cable, D.N. (2001) AreYouAttracted? Do You Intend to Pursue? A RecruitingPolicy-CapturingStudy, Journal of Business andPsychology. 16:219-237.
  • Antalyalı, Ö.L. (2006) Kümeleme Analizi (Cluster Analysis) içinde Ed. Şeref Kalaycı SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Benligiray, S. (2009) "Türkiye'de İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler ve Bu Tezlerde İncelenen Temaların Analizi: 1983-2008 Dönemi" Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Türkiye'de Yönetim- Örgüt Alanının Gelişimi Özel Sayısı, C: 4, S: 2, s. 167-197.
  • Bilgin,N. (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi. Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • Bondarouk, T.V.,Ruel, H.J.M. ve Weekhout, W. (2012) Employer Branding and Its Effect on Organizational Attractiveness via the World Wide Web: Results of quantitative and qualitative studies combined. In: the 4th International e-HRM Academic Conference on Innovation, Creativity and e-HRM, Nottingham Trent University, Nottingham, UK.
  • Braddy, P. W., Meade, A. W., ve Kroustalis, C. M. (2005) Organizational Website Usability and Attractiveness Effects on Viewer Impressions. Paper presented at the 20th Annual Conference of the Society for Industrial and Organizational Psychology, Los Angeles, CA.
  • Cappelli, P. (2001) Making the most of on-line recruiting. Harvard Business Review, 79(3), 139–146.
  • Clark, K. (2014) You Are What You Facebook: Social media profiles can be good resources for selecting employees—with a catch SIOP- Society for Industrial and Organizational Psychology. http://www.siop.org/article_view.aspx?article=1242. Erişim tarihi. 1.12. 2014.
  • Cober, R. T., Douglas J. Brown, Paul E. Levy, Alana B. Cober ve Lisa M. Keeping (2003) “Organizational Web Sites: Web Site Content and Style As Determinants of Organizational Attraction”, International Journal of Selection and Assessment, Vol. 11, (2-3), 158-169.
  • Cober, R. T., Brown, D.J., Keeping, L.M. veLevy, P. E. (2004) Recruitment on the Net: How Do Organizational Web Site Characteristics Influence Applicant Attraction? Journal of Management 30 (5) 623–646.
  • Cober, R.T., Brown, D.J., veLevy, P.E. (2004). Form, content, and function: An evaluative methodology for corporate employment web sites. Human Resource Management, 43, 201-218.
  • Coyle, J. R., ve Thorson, E. (2001). The effects of progressive levels of interactixaty and vividness in web marketing sites. Journal of Advertising, 30(3), 65-77.
  • C o n s u m e r B a r o m e t e r w i t h G o o g l e ( 2 0 1 4 ) T h e M u l t i s c r e e n W o r l d . https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=GL Erişim Tarihi 20.12.2014.
  • Demir, R., Doğan, A. ve Demirbaş, H.T.(2014) ISO 500 Listesindeki İşletmelerin Internet Sitelerinin İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları Açısından İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. İ.Ü. İ.İ.E. Yönetim Dergisi, 76, 185-203.
  • Eddy, E. R.; Stone, D. L. and Stone-Romero, E. F. (1999). The effects of Information Management Policies on Reactionsto Human Resource Information Systems: An Integration of Privacy and Procedural Justice Perspectives. Personnel Psychology, 52, 335-358.
  • Ehnert, I. (2009) Sustainability and human resource management: reasoning and applications on corporate websites. European J. International Management. 3(4), 419.
  • F o r t u n e T u r k e y ( 2 0 1 4 ) F o r t u n e 5 0 0 L i s t e s i http://fortuneturkey.com/fortune500_2012_main.asp , Erişim Tarihi: 13.01.2014
  • Fulmer, I. S., Cerhart, B., & Scott, K. S. (2003) Are the 100 best better? An empirical investigation of the relationship between being a "great place to work" and firm performance. Personnel Psychology, 56(4), 965-994.
  • Hardy, C., Palmer, I. andPhillips, N. (2000) ‘Discourse as a strategic resource’, Human Relations, Vol. 53, No. 9, pp.1227–1248.
  • Gürçayır, S. (2009) “Internet Çağının Hiyeroglifleri” ya da “Evrenselleşen Sanal Bedenler”: Msn ifadeleri. Millî Folklor, 21( 83), 83-115.
  • K a r i y e r N e t ( 2 0 1 4 ) B a s ı n B ü l t e n i : Ş u b a t 2 0 1 3 http://www.kariyer.net/website/BasinOdasi/BasinBultenDetay.aspx?bultenID=215, Erişim tarihi : 07.06.2014
  • Karsak, B. (2008) İletiş(im), Web Sitelerinin Kurumsal Kimlik Açısından Değerlendirilmesi: En Beğenilen 20 Şirket Üzerine Bir Analiz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, no: 9, s:165-180.
  • Kuş, E. (2012) Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. Ankara.
  • Lee, I. (2005) Evaluation of Fortune 100 companies’ career web sites. Human Systems Management. 24; 175–182
  • Lengnick-Hall, M. L. ve Moritz, S. (2003) The Impact of e-HR on the Human Resource Management Function. Journal of Labour Research. 24 (3), 365-379.
  • Marangoz M., Yeşildağ B., Arıkan Saltık I. (2012) E-Ticaret İşletmelerinin Web ve Sosyal Ağ Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi, Internet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi  IUYD 2012; 3 – 2, s: 53 – 78.
  • Öksüz, B. (2011) “E-İşe Alım Sürecinde Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı ve Konu Üzerine Bir Araştırma” ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, (Cilt:7, Sayı :14), 267-283.
  • Perakyla, A. (2005) Analysing talk and text. In N.Denzin ve Y.Lincoln (eds.) Handbook of Qualitative Research. Third Edition. Newbury Park: Sage, pp. 869-886.
  • Peters, K. (2001)Five keys to effective e-cruiting. Ivey Business Journal, 65(3): 8-10.
  • Perry, M.ve  Bodkin, C. (2000) Content analysis of Fortune 100 company Web sites. Corporate Communications  87-96.
  • Resmi Gazete (2014) Sermaye Şirketlerinin Açacakları İnternet Sitelerine Dair Yönetmelik, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/05/20130531-15.htm
  • Robbins, S.S. ve Stylianou, A.C. (2002) Global corporate web sites: an empirical investigation of content and design. Information and Management, 40, 205-212.
  • Saldamlı, A. (2008) İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilişim Teknolojisinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: Tekirdağ Örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 (13).239-263.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2008) İnsan Kaynakları Yönetimi (Uygulama Örnekleriyle). Beta Yayınları. İstanbul.
  • Scott, D.M. (2009) Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları, MediaCatDijitalage, İstanbul.
  • SecretCV (2014) Kurumsal. http://www.secretcv.com/kurumsal/hakkimizdaErişim tarihi : 7.06.2014.
  • TUİK, Türkiye İstatistik Kurumu Temel İstatistikler (2014 a) Ulaştırma ve Haberleşme İ s t a t i s t i k l e r i , S a b i t T e l e f o n , C e p T e l e f o n u v e İ n t e r n e t A b o n e S a y ı s ı , http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist Erişim Tarihi 07.06.2014
  • TUİK, Türkiye İstatistik Kurumu Temel İstatistikler (2014 b) İstihdam, İşsizlik ve Ücret İstatistikleri, İstihdam Edilenlerin İşteki Durumu Kurumsal Olmayan Nüfusun İşgücü Durumu. http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist Erişim Tarihi: 21.09.2014
  • Tunç, A. (2006) Bedenlerin Yer Kaplamadığı Alanlar 9.7.2006 tarihli Radikal Gazetesi yazısı http://www.radikal.com.tr/ek_haber.php?ek=r2&haberno=6040
  • Uyargil, C. (2010)İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Williamson, I.O., King, J.E. Jr., Lepak, D.P., & Sarma, A. (2010) Firm reputation, recruitment web sites, and attracting applicants. Human Resource Management, 49, 669-687.
  • Yalçın, S., Singh, N., Dwivedi, Y.K. , Apil, A. R. Sayfullin, S. (2011) Culture and localization on the Web: Evidence from Multinationals in Russia and Turkey. Journal of Electronic Commerce Research, Vol 12, No 1(94-114)
  • Yenibiriş (2014)Kurumsal, http://www.yenibiris.com/hakkimizda, Erişim tarihi : 07.06.2014
  • Yıldız, M. L. (2013) Algılanan Kişi Örgüt Uyumu, Tanınırlık, İmaj, Örgütsel Çekicilik ve İşe Başvurma Niyeti Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi. Marmara Üniversitesi İİB Dergisi. 34 (1) 153-173
  • Young, Samuel, (2012) Applicant Behavior on Internet Job Boards: The Effects of Content and Style. College of Science and Health Theses and Dissertations. Paper 18.
  • http://via.library.depaul.edu/csh_etd/18
  • Zahedi, F.M. ve Bansal, G. (2011) Cultural Signifiers of Web Site Images Journal of Management Information Systems, Vol. 28, No. 1, pp. 147–200.
  • Zamparini, A., Calegari, P. And Lurati, F. (2010) Message Effectiveness in Corporate Career Websites: Analysis of the Top 30 Employers in Switzerland Universitàdella Svizzera Italiana IMCA Institute of Marketing and Communication Management WorkingPapersNumber 1
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22UY54MP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yard.Doç.Dr.Çiğdem Vatansever Bu kişi benim

Nuri Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Vatansever, Y., & Yılmaz, N. (2015). İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 17(2), 210-236.
AMA Vatansever Y, Yılmaz N. İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi. isguc. Haziran 2015;17(2):210-236.
Chicago Vatansever, Yard.Doç.Dr.Çiğdem, ve Nuri Yılmaz. “İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17, sy. 2 (Haziran 2015): 210-36.
EndNote Vatansever Y, Yılmaz N (01 Haziran 2015) İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17 2 210–236.
IEEE Y. Vatansever ve N. Yılmaz, “İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi”, isguc, c. 17, sy. 2, ss. 210–236, 2015.
ISNAD Vatansever, Yard.Doç.Dr.Çiğdem - Yılmaz, Nuri. “İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 17/2 (Haziran 2015), 210-236.
JAMA Vatansever Y, Yılmaz N. İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi. isguc. 2015;17:210–236.
MLA Vatansever, Yard.Doç.Dr.Çiğdem ve Nuri Yılmaz. “İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, c. 17, sy. 2, 2015, ss. 210-36.
Vancouver Vatansever Y, Yılmaz N. İnsan Kaynakları Yönetimi’nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi. isguc. 2015;17(2):210-36.