Uluslararası ticaret sistemini oluşturan kurallar, araçlar ve politika yöntemlerinin, gelirin yeniden dağıtımı açısından yoksul ülkelere yönelik olarak adaletli işlemediği, sisteme dair başlıca eleştiridir. Bu çalışmada, geleneksel ticaret sistemine bir alternatif sunduğu iddiasını taşıyan adil ticaret sisteminin, kuramsal zemininin neoliberalizmden, pratiklerinin ise neoliberal aklın çoklu stratejilerle piyasayı inşa etme biçiminden gerçekten farklılaşıp farklılaşmadığı, işçilerin çalışma koşullarına etkisi üzerinden incelenecektir. Adil ticaret sisteminin temel iddiasını şekillendiren, üretenlere kendi geleceklerini yönetebilme gücünü sağlayacak çalışma ve yaşam koşullarını oluşturma becerisi; ücretler, örgütlenme ve toplu pazarlık, çocuk işgücü, iş güvenliği ve iş sağlığı gibi unsurlar açısından ve Türkiye’de fındık toplama işinde çalışan gezici mevsim işçileri için tartışılacaktır.
Adil Ticaret İşgücü Standartları Gezici Mevsim İşçileri Fındık
The most prominent argument against international trade system is that its rules, tools and policy methods do not function fairly towards poor countries in terms of income redistribution. This study aims to elucidate whether the fair trade system, as self-claiming to present an alternative model to traditional trade, differs from neoliberalism in its theoretical basis and departs in its practices from the way neoliberal mind constructs the market through its multi-strategies. The ability of fair trade to provide decent working and living conditions which can give workers the power to direct their futures will be questioned in terms of basic workers rights such as wages, rights of organization and collective bargaining, child labor, work safety and health for the seasonal immigrant workers within the possibility of adoption of fair trade model in hazelnut harvesting.
Fairtrade Labor Standards Seasonal Immigrant Workers Hazelnut
Diğer ID | JA22VK75RD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 3 |