Organizational success and continuousness depend on business performance. Generally, profitability is used to evaluate business performance, but profitability can not provide a clear concentration on the critical mission of organizations. The main important instrumental for developing business performance is total quality management (TQM). The TQM aimed improvement business performance by using special means and methods. In the article, business performance will be evaluated by scrutinizing TQM applications, means and methods as focused area for performance. Therefore, the elements of TQM in using its applications will be analyzed depend on literature
TQM Overall business performance Performance and TQM Customer
Örgütlerin başarısı ve sürekliliği iş performanslarına bağlıdır. Karlılık ölçütü işletmelerin performanslarının değerlendirmesinde temel unsur olarak kabul edilse de, bu tek başına yeterli değildir. İşletme performansını artırmanın önemli bir aracı Toplam kalite yönetimi (TKY)dir. TKY uygulamalarından beklenen, bazı özgün araç ve yöntemler kullanarak işletme performansını istenen düzeye getirebilmektir. Bu makalede işletme performansını artırmak için kullanılan TKY uygulamalarının özgün araç ve yöntemleri irdelenecektir. Bu nedenle literatüre bağlı kalarak yapılan çalışmalar çerçevesinde TKY’nin unsurları analiz edilecektir
Diğer ID | JA24HZ29EM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 4 |