BibTex RIS Kaynak Göster

Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 4, 161 - 190, 01.12.2007

Öz

21. yüzyıl işletmeler için müşteriye sunulan değer tekliflerini rakiplerinkinden sürekli farklılaştırma çabasında olacak işletmelerin ayakta kalabilecekleri bir çağdır.Rekabetin artık yok edici bir silah haline dönüştüğü günümüzde farklılaşma işletmeler için bir gerekliliktir. Başarılı olmak isteyen her işletme rekabetsel üstünlük kazanmak için fark yaratmak ve bunu yaratırken de bir değer oluşturabilmenin önemine inanmak zorundadır. Değer müşterinin gözünde anlam kazanan bir kavram olduğuna göre müşteri değeri; hedef müşteri gurubunun beklentilerini karşılamasının ötesinde beklentilerinin çok üstüne çıkmasını gerektirmektedir.Bu anlamda değer sunumu müşteri istek ve beklentileri ile işletmenin müşteri yararı gözeterek belirlediği ürün veya hizmet vaadi arasındaki uyumdur. Bir başka deyişle işletme ve müşteri arasında paylaşılan ortak bir anlayıştır. Bu çalışma bir işletmenin rekabetsel üstünlük sağlaması için değer sunumlarını etkili bir tarzda nasıl farklılaştırarak ve konumlandırarak farklılaşma başarısını yakalama becerisine sahip olunabileceği ile ilgilidir. Bu başarıyı güçlü ve özgün değerler sunma yoluyla gerçekleştiren işletme örnekleri ile çalışma sonuçlandırılarak yaratılan müşteri değerinin önemli bir farklılaştırma aracı olarak işletmeleri başarıya götüren önemli yollardan biri olduğu ortaya koymak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • DOYLE, Peter, (Çev:Gülfidan BARIŞ) Değer Temelli Pazarlama, MediaCat Kitapları İstanbul, 2003.
  • GALE, Bradley, Managing Customer Value, The Free Pres, Newyork, 1994.
  • HUBER, Frank, Andreas, Hermann, Robert E MORGAN, “Gaining competitive advantage through customer value oriented management” Journal of Consumer Marketing, Vol.18, No:1, 2001
  • KILINÇ, Tunç, “Fikir Atölyesi”, http://www.fikiratolyesi.com/index.php/2006/06/18/ Taraftar musteri- yaratmak-hillside…
  • KIRIM, Arman, Mor İneğin Akıllısı, İşinizi Farklılaştırmanın Kitabı, 5. Baskı, SistemYayıncılık, İstanbul, 2003.
  • KOTLER, Philip, (Çev: Aslı Kalem BAKKAL) A’dan Z’ye PAZARLAMA, MediaCat İstanbul, 2005.
  • KOTLER, Philip, (Çev: Ayşe ÖZYAĞCILAR) KOTLER ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık, İstanbul, Ekim 2000.
  • KOTLER, Philip, Çev: Nejat MUALLİMOĞLU) Pazarlama Yönetimi, Millennium Baskısı, Beta Yayını, 2000.
  • KÖZ, Nihal, “Ürün Yenilikçiliğiyle Mor İnek Olunabilir”, Capital dergisi, Y.12, S. 10 (Ekim, 2004).
  • MACSTRAVİC, Scott, “ The Value Marketing Chain in Health Care” Marketing Health Services, Spring, 1999.
  • ÖNCEL, Şeyma, “Yeni Tüketicinin Seçim Paradoksu”, Capital, Y.13, Sayı 4, Nisan 2005.
  • PONSONBY, Sharon, Emily BOYLE, “ The Value of Marketing” and “ The marketing of Value” in Contemporary Times, A Literature Review and Research Agenda”, Journal ofMarketing Management, 20, No: 3/4 , April, 2004.
  • RAJOLA, Federico (2003), Customer Relationship Management, Organizational and Technological Perspectives, Heidelberg: : Springer Verlag Berlin
  • SHAHL, Dulceline, “Customer Service: The Key to Market Differentiation”, Nursing Management, June, 1997.
  • SHUN, Chai, Xu Yunji, “ The Relationship of Online Customer Value, Satisfaction and Loyalty EmpiricalStudy”,http://66.102.9.104/search?q=cache:2mcbyyBNvodoj: www.pacisnet.org/file/2004/S01.
  • SZABLOWSKI, Paul A, “Customer Value&Business Success in the 21st Century” Managed Care Quarterly, 8(2), 2000.
  • TEK, Ömer Baybars, Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2006.
  • TREACY Michael, Fred, (Çev: İnci Berna KALINYAZGAN) Pazar Liderlerinin Öğretileri, Wiersama MediaCat Kitapları, Ankara, 2000.
  • WANG, Yonggui, Hing, Po LO, Renyong CHI, Yongheng YANG, “An Integrated Framework for Customer Value and Customer Relationship Management Performance: A Customer-Based Perspective from China”, Managing Service Quality, Volume 14, Issue 2/3 , 2004.
  • WOODALL, Tony, “ Conceptualising “Value for the Customer” An Attributional, Structural and Dispositional Analysis” Academy of Marketing Science Review, No:12, 2003.
  • WOODRUFF, Robert B., William B. Locander, David J. Barnaby, “Marketing in a Value-Oriented Organization” in Michael J. Stahl, Gregory M. Bounds, Competing Globally Through Customer Value, Quarum Boks, 1991.
  • http://www.kobiklinik.com/tr/klinik.asp?ID=31&makale=66
  • http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=596
  • http://pazarlamaciyizbiz.wordpress.com/2007/01/07/ya-farkli-ol-yada-yok-ol/
Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 4, 161 - 190, 01.12.2007

Öz

1 st century will be the age of management which are going to struggle into differentiate their value proposals from competitors. Differentiation is a necessity for business because competition is turned into a destructive gun in today Every business that wishes to catch the success has to be different to gain a competitive advantage and has to believe to create value. It’s obvious that value is extremely meaningful concept for the customers so it has to meet the customers expectations as well as beyond the expectations.In this meaning value offer is harmony between customer wishes and expectations with product or service promise which are determined by business take care of customer useful. This study is related on the ability of a management to obtain success on value supplies which are effectively differentiated. This study is also resulted by the model managements which they got success by means of values created and is aimed to manifest the way of success for the managements

Kaynakça

  • DOYLE, Peter, (Çev:Gülfidan BARIŞ) Değer Temelli Pazarlama, MediaCat Kitapları İstanbul, 2003.
  • GALE, Bradley, Managing Customer Value, The Free Pres, Newyork, 1994.
  • HUBER, Frank, Andreas, Hermann, Robert E MORGAN, “Gaining competitive advantage through customer value oriented management” Journal of Consumer Marketing, Vol.18, No:1, 2001
  • KILINÇ, Tunç, “Fikir Atölyesi”, http://www.fikiratolyesi.com/index.php/2006/06/18/ Taraftar musteri- yaratmak-hillside…
  • KIRIM, Arman, Mor İneğin Akıllısı, İşinizi Farklılaştırmanın Kitabı, 5. Baskı, SistemYayıncılık, İstanbul, 2003.
  • KOTLER, Philip, (Çev: Aslı Kalem BAKKAL) A’dan Z’ye PAZARLAMA, MediaCat İstanbul, 2005.
  • KOTLER, Philip, (Çev: Ayşe ÖZYAĞCILAR) KOTLER ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık, İstanbul, Ekim 2000.
  • KOTLER, Philip, Çev: Nejat MUALLİMOĞLU) Pazarlama Yönetimi, Millennium Baskısı, Beta Yayını, 2000.
  • KÖZ, Nihal, “Ürün Yenilikçiliğiyle Mor İnek Olunabilir”, Capital dergisi, Y.12, S. 10 (Ekim, 2004).
  • MACSTRAVİC, Scott, “ The Value Marketing Chain in Health Care” Marketing Health Services, Spring, 1999.
  • ÖNCEL, Şeyma, “Yeni Tüketicinin Seçim Paradoksu”, Capital, Y.13, Sayı 4, Nisan 2005.
  • PONSONBY, Sharon, Emily BOYLE, “ The Value of Marketing” and “ The marketing of Value” in Contemporary Times, A Literature Review and Research Agenda”, Journal ofMarketing Management, 20, No: 3/4 , April, 2004.
  • RAJOLA, Federico (2003), Customer Relationship Management, Organizational and Technological Perspectives, Heidelberg: : Springer Verlag Berlin
  • SHAHL, Dulceline, “Customer Service: The Key to Market Differentiation”, Nursing Management, June, 1997.
  • SHUN, Chai, Xu Yunji, “ The Relationship of Online Customer Value, Satisfaction and Loyalty EmpiricalStudy”,http://66.102.9.104/search?q=cache:2mcbyyBNvodoj: www.pacisnet.org/file/2004/S01.
  • SZABLOWSKI, Paul A, “Customer Value&Business Success in the 21st Century” Managed Care Quarterly, 8(2), 2000.
  • TEK, Ömer Baybars, Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2006.
  • TREACY Michael, Fred, (Çev: İnci Berna KALINYAZGAN) Pazar Liderlerinin Öğretileri, Wiersama MediaCat Kitapları, Ankara, 2000.
  • WANG, Yonggui, Hing, Po LO, Renyong CHI, Yongheng YANG, “An Integrated Framework for Customer Value and Customer Relationship Management Performance: A Customer-Based Perspective from China”, Managing Service Quality, Volume 14, Issue 2/3 , 2004.
  • WOODALL, Tony, “ Conceptualising “Value for the Customer” An Attributional, Structural and Dispositional Analysis” Academy of Marketing Science Review, No:12, 2003.
  • WOODRUFF, Robert B., William B. Locander, David J. Barnaby, “Marketing in a Value-Oriented Organization” in Michael J. Stahl, Gregory M. Bounds, Competing Globally Through Customer Value, Quarum Boks, 1991.
  • http://www.kobiklinik.com/tr/klinik.asp?ID=31&makale=66
  • http://www.capital.com.tr/haber.aspx?HBR_KOD=596
  • http://pazarlamaciyizbiz.wordpress.com/2007/01/07/ya-farkli-ol-yada-yok-ol/
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24JB67HD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berrin Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yüksel, B. (2007). Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 9(4), 161-190.
AMA Yüksel B. Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı. isguc. Aralık 2007;9(4):161-190.
Chicago Yüksel, Berrin. “Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 9, sy. 4 (Aralık 2007): 161-90.
EndNote Yüksel B (01 Aralık 2007) Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 9 4 161–190.
IEEE B. Yüksel, “Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı”, isguc, c. 9, sy. 4, ss. 161–190, 2007.
ISNAD Yüksel, Berrin. “Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources 9/4 (Aralık 2007), 161-190.
JAMA Yüksel B. Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı. isguc. 2007;9:161–190.
MLA Yüksel, Berrin. “Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı”. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, c. 9, sy. 4, 2007, ss. 161-90.
Vancouver Yüksel B. Müşteri Değeri Ve Farklılaşma Başarısı. isguc. 2007;9(4):161-90.