Bu çalışmada, uluslar ötesi işletme yönetimi yaklaşımının artan önemi üzerinde durulmaktadır. Bu günün başarılı şirketleri, yabancı rakiplerinin yerli rekabetine karşı koyarak, deniz aşırı faaliyetlerini genişletmeye hazırlanmaktadırlar. Uluslararası faaliyette artışın çoğu, uluslar ötesi işletme adı verilen büyük işletmelerce gerçekleştirilmektedir. Uluslar ötesi bir şirket, sınırsız bir dünyada, ülkeler arasında en büyük etkinliğe ulaşmak için fikirlerin, ürünlerin, üretimin ve pazarlamanın serbestçe akışını teşvik ederek yaşamaya devam etmektedir. Ürünler değişik ülkelerde üretilerek monte edilmekte ve sonra da her hangi bir ülkede satılabilmektedir. Uluslar ötesi organizasyonu, çok uluslu, uluslararası veya global benzerlerinden farklılaştıran üç önemli karakteristiği bulunmaktadır; söz konusu organizasyon, karmaşık çevresel talepleri ve fırsatları sezebilen, çoklu, değişik, bir içsel perspektifi ortaya koyarak meşrulaştırmaktadır. Yine fiziksel aktifleri ve yönetim yeteneklerini, uluslararası biçimde fakat birbirine bağlı şekilde dağıtmaktadır ve son olarak da güçlü, esnek ve içsel bütünleştirici bir süreç geliştirmektedir. Dünya çapında rekabetçi bir avantajın elde edilmesi için gelirler ve maliyetler eş zamanlı olarak yönetilmek zorundadır, etkinlik ve yenilik hem önemlidir hem de yenilikler, organizasyonun farklı bölümlerinde ortaya çıkarılabilir. Bununla birlikte, uluslar ötesi şirket, bu tutkulu stratejik yaklaşımı başarmak için çok farklı bir organizasyon yapısı ve strateji mimarisi geliştirmektedir.
Diğer ID | JA24RF82KG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 2 |