Bu çalışmada sınırlandırılmamış ve sınırlandırılmış ikili slot jetlerin eğik bir yüzeye çarpması ile oluşan akış alanları deneysel olarak incelenmiştir. Reynolds sayısının 15000 değerinde, 1-18 lüle-levha arası açıklık (H/W) aralığında ve 0°-42° çarpma levhası eğim açısı (α) aralığında yapılan ölçümler sonucunda çarpma levhası ve sınırlayıcı levha yüzeylerinde basınç dağılımları elde edilmiştir. Jet sınırlamasının, lüle-levha arası açıklığın ve çarpma levhası eğim açısının basınç dağılımları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Sınırlandırılmamış jet durumunda çarpma levhası yüzeyinde her hangi bir ortam altı basınç bölgesi oluşmazken sınırlandırılmış jet durumunda, çarpma levhası ve sınırlayıcı levha üzerinde ortam altı basınç bölgelerinin meydana geldiği ve artan açıklıkla etki bölgeleri genişlerken şiddetlerinin azaldığı görülmüştür. Çarpma levhası üzerinde birincil durma noktalarında iki ayrı pik şeklinde oluşan maksimum basınçlar, eğim açısının artması ile birlikte tek bir pik şekline dönüşmektedir
An experimental study is carried out to investigate flow field characteristics of unconfined and confined twin slot jets impinging on an inclined surface. Pressure distributions on the impingement and confinement surface were obtained for Reynolds number of 15000, nozzle-to-plate spacing (H/W) in the range of 1-18 and inclination angle of impingement plate (α) in the range of 0°-42°. The effects of nozzle-to-plate spacing, inclination angle and flow confinement on the pressure distributions were examined. In the case of confined jet, subatmospheric regions occur on both impingement and confinement surfaces and their strength decreases with increasing nozzle-to-plate spacing. There is no evidence of the subatmospheric region in unconfined jet. Distinct peaks occurred on primary stagnation points of impinging plates is turned to single peak with increasing angle of inclination
Other ID | JA84NS32BG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 36 Issue: 1 |