Bir yakıtın havayı en az kirletecek şekilde yanması oldukça önemlidir. Her gün bu konu ile ilgili kirletici gaz salımlarını kısıtlayan yeni yasal düzenlemeler yürürlüğe girmektedir. İkinci bir önemli konu da yüksek yoğunlukta hacimsel ısı açığa çıkışını elde etmektir. Gözenekli ortamda yanma bu iki önemli konuda çözüm üretebilmektedir. Bu çalışmada, çeşitli sayısal analizler yapılarak ısıl verimlilik ve yanma, 5kW’lık gözenekli ortamda simetrik ve iki boyutlu bir problem şeklinde incelenmiştir. Çözüm alanı dört adet alt-alandan oluşmaktadır; iki art arda gözenekli ortam (ilki düşük poroziteli, ikincisi yüksek poroziteli), sabit akış hızına sahip bir su tankı ve katı duvar. Yanmada tepkimeye girenler olarak metan-hava karışımı değişik fazla hava katsayılarında kullanılmıştır ve yakıcı tasarımının en iyilenmesi amacıyla çeşitli su akış debileri her bir eşdeğerlik oranı için test edilmiştir. Navier-Stokes, enerji (ısıl denge modeli) ve tür denklemleri iki boyutlu simetrik modelimiz için çözülmüştür. Metanın oksidasyonunda iki-adımlı global bir mekanizma kullanılmıştır. Hız ve sıcaklık dağılımları hem yanma bölgesinde hem su tankında, yanma bölgesinin ortasında eksenel yönde sıcaklık dağılımı ve yanma bölgesinden su tankına olan ısı geçişi gösterilmiştir
It is most important that a fuel be burnt in a way with least possible pollution to the environment. In this regard every day new legislation is passed restricting pollutant gas emission. A second important issue is to obtain high-density thermal energy via enhanced volumetric heat release. Porous media combustion offers solutions that address both these issues. In this study, we performed several numerical analyses of a symmetrical two-dimensional problem to investigate combustion within a 5 kW porous burner and thermal efficacy of our design. Solution domain consists of four sub-domains, two porous regions in tandem (first with low porosity and second with high porosity), a water tank with constant flow rate and a solid wall in between those. Methane-air is used as reactant mixture for combustion with different excess air ratios and as a parametric study, various water flow velocities are tested for each excess air ratio. Navier-Stokes, energy (thermal equilibrium model) and species transport equations are solved in two-dimensional symmetrical model. A two-step global methane oxidation mechanism is utilized. Velocities, temperature distributions in both combustion zone and water tank, temperature distribution in the axial direction at the centerline of the combustion zone and heat transfer from combustion zone to water are presented
Other ID | JA83CM83DA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 36 Issue: 2 |