Buji ateşlemeli motorlarda bir çevrimden diğerine silindir basıncı değişimi incelendiğinde önemli seviyede farklılık olduğu görülür. Çevrimsel farklar olarak adlandırılan bu değişiklikler, motor kararlı halde çalışırken bile vardır. Çevrimsel farklar, buji ateşlemeli motorların dizayn ve kontrol çalışmalarında dikkate alınmalıdır ve belli motor çalışma şartlarında önemli seviyelere ulaşmaktadır. Bu çalışmada fakir karışım şartlarında çevrimsel farklar, motor emisyon karakteristikleri ve motor performans karakteristikleri üzerinde hava fazlalık katsayısının etkileri incelenmiştir. Test motoru, elektronik kontrollü yakıt enjektörleri bulunan buji ateşlemeli bir motordur. Test sonuçlarına göre, düşük yük şartları altında çevrimsel fark sınırı aşılmadan hava fazlalık katsayısı artırılabilir, bu esnada motor termal verimi artırılırken zararlı egzoz emisyonları da azaltılabilir
There are significantly variations in cylinder pressure traces from cycle to cycle in spark ignition engines. The variations, named cyclic variations, exist even when engine is stable. Cyclic variability must be considered in the design and control of spark ignition engines and are magnified under certain engine operating conditions. In this work, effects of air excess coefficient on cyclic variability, engine performance characteristics and engine emission characteristics were investigated at lean operation conditions. The test engine is a spark ignition engine with electronically controlled fuel injectors. According to the test results, engine air excess coefficient can be increased to improve engine thermal efficiency and to decrease the harmful exhaust emissions under low load conditions without exceeding the limit of cyclic variability
Other ID | JA38EP68VE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 31 Issue: 1 |