Bu çalışmada, HCCI modundaki dört silindirli bir motorda 40 °C giriş hava sıcaklığında ve tam gaz kelebeği
açıklığında farklı araştırma oktan sayısına (RON0, RON20 ve RON40) sahip referans yakıtların motor performansı ve
yanma karakteristikleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. HCCI motor için çalışma aralığı belirlenmiş ve her bir
yakıt için fren özgül yakıt tüketimi (FÖYT) haritaları oluşturulmuştur. Yanma karakteristikleri 1000 rpm sabit
motor hızında incelenmiştir. Doğal emişli olarak çalıştırılan motorda λ=2.15 değerinde ısı yayılım oranı ve silindir
içi basınç değerleri analiz edilmiştir. Oktan sayısı arttıkça motor yükünün de arttığı ancak çalışma aralığının azaldığı
görülmüştür. En düşük özgül yakıt tüketimi değerleri RON0 için 238.7 g/kWh, RON20 için 251.3 g/kWh ve RON40
için 276.6 g/kWh olarak elde edilmiştir. Oktan sayısının artmasıyla yanma başlangıcında gecikme olduğu gözlenmiştir.
En iyi CA50 değeri, RON0 ve RON20' ye göre daha yavaş yanma olması nedeniyle RON40 ile üst ölü noktadan 6 °KA
sonra elde edilmiştir.
Homojen dolgulu sıkıştırma ile ateşlemeli yanma Düşük sıcaklıkta yanma özgül yakıt tüketimi içten yanmalı motor
In this study, the effects of reference fuels with different research octane numbers (RON0, RON20 and
RON40) on engine performance were investigated at 40 °C intake air temperature and full load in a four cylinders HCCI
engine. The operating range for the HCCI engine has been determined and the brake specific fuel consumption maps
for each fuel have been created. Combustion characteristics were investigated at a constant engine speed of 1000
rpm. The heat release rate and in-cylinder pressure lambda values of λ=2.15 were obtained for the engine operating
in natural-aspirated mode. As the number of octane increases, the engine load increases but the operating range
decreases. The lowest BSFC values were obtained at 238.7 g/kWh for RON0, 251.3 g/kWh for RON20 and 276.6
g/kWh for RON40. It was observed that there was a delay in the start of combustion as the number of octane increased.
The best CA50 value was obtained 6 °CA from aTDC with RON40 because of the slower burning than RON0 and
RON20.
HCCI low temperature combustion (LTC) specific fuel consumption, internal combustion engine
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 2 |