Termoelektrik modülün ısısal kararlılığını ve soğutma verimini arttırmak için, atımlı frekans modülasyonunda yeni bir atımlı sürücü yöntemi dikdörtgen dalga olan girişin en uygun yapılması ile geliştirilmiştir. Bu sürücü yönteminin amacı termoelektrik soğutma modülünün sıcaklığını daha iyi kontrol etmek ve verimini arttırmaktır. Bu yöntemde, %50 çalışma periyodundaki ortalama akım ve sürücü atımın en büyük değeri aynı büyüklüktedir ve dc ile sürülen Peltier modülün performansı atımla sürülen ile karşılaştırılmıştır. Ölçme sonuçları, termoelektrik modülün verim katsayısının, atımlı frekans modülasyonu sürücü yöntemi ile sabit dc sürücü yöntemi karşılaştırıldığında %102’ye kadar arttığını göstermiştir. Yapay sinir ağları, alınan deneysel verileri çözümlemek ve modülün performansını tahmin etmek için başarı ile kullanılmıştır. Geliştirilen yapay sinir ağı modeli öğrenmede kullanılmayan verilerle denendiğinde, modülün ortalama uyumu %99 ve en büyük tahmin etme hatası %1.38 olmuştur. Deneysel ve tahmin verilerine bağlı olarak doğru ve basit bir analitik denklem MATLAB® eğri uyum programı kullanılarak belirlenmiştir. Analitik denklemin ortalama uyumu 0.99 ve etkin hatası 0.074 olmuştur.
Termoelektrik soğutma modülü Soğutma performansı Sürücü yöntemi Yapay sinir ağı.
A novel pulse-driving method in which the pulse frequency modulation is was developed by optimising the input power owing to the duty cycle of rectangular wave to enhance the cooling efficiency and thermal stability of the thermoelectric module. The aim of this driving method is to have better control of the thermoelectric cooler module temperature and to improve its coefficient of performance. In this method, the average current and the peak of pulse drive are in the 50% duty cycle with the same magnitude and the performance of Peltier module driving with average dc is compared with the pulse driving. The measurement results show that the coefficient of performance of the thermoelectric module with the pulse-frequency modulation driving method increased up to 102% as compared to the constant dc driving method. An artificial neural network has been successfully used to analyse these experimentally collected data and predict the performance of the module. When the developed artificial neural network model was tested using untrained data, the average correlation of the model was 99% and the overall prediction error was 1.38%. An accurate and simple analytical equation based on the predicted and experimental results was determined using the MATLAB® Curve Fitting Toolbox. The average correlation of the analytical model was 0.99 and the root-mean-square error was 0.074.
thermoelectric cooler module cooling performance drive method artificial neural network.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 42 Sayı: 2 |