In the present study, the effects of water addition into intake air (WAIA) on combustion, engine performance, and NO emission in diesel engines were investigated numerically. Here, Ferguson's thermodynamic-based zero-dimensional single-zone cycle model was used and improved with some new approaches for neat diesel fuel (NDF) and WAIA. After controlling the model's accuracy for NDF and WAIA, the effects of WAIA were first investigated in the Renault K9K diesel engine. For (5 and 7.5)% water ratios (WRs), effective power decreased by 4.26% and 7.37%, brake specific fuel consumption (BSFC) increased by 6.95% and 10.56%, and NO emission reduced by 12.43% and 16.39%, respectively. In the second application, the effects of (3, 6, and 9)% WRs on combustion, engine performance, and NO emission in the Renault M9R type diesel engine were investigated at 4000 rpm by using this developed model. For (3, 6, and 9)% WRs, BSFC increased by 0.97%, 3.39%, and 8.25%, and NO emission decreased by 10.31%, 17.66%, and 34.20%, respectively. For (3 and 6)% WRs effective power increased, and NO emission decreased significantly without considerable deterioration in the BSFC at 4000 rpm. Cylinder pressure values and heat release rate increased for (3 and 6)% WRs and decreased for 9% WR.
Thermodynamic cycle model Water using Heat release rate NO emission
Sunulan çalışmada, dizel motorlarda emme havasına su eklenmesinin (EHSE) yanma, motor performansı ve NO emisyonu üzerindeki etkileri sayısal olarak incelenmiştir. Burada Ferguson'un termodinamik esaslı sıfır boyutlu tek bölgeli çevrim modeli kullanılmıştır ve söz konusu model saf dizel yakıtı (SDY) için bazı yeni yaklaşımlarla geliştirilmiştir ve daha sonra geliştirilen çevrim modeli EHSE durumu için uyarlanmıştır. Modelin SDY ve EHSE için doğruluğu kontrol edildikten sonra, EHSE'nin etkileri ilk olarak Renault K9K dizel motorunda incelenmiştir. Seçilen % (5 ve 7.5) su oranları için; efektif güç % 4.26 ve % 7.37 düzeylerinde azalmış, özgül yakıt tüketimi (ÖYT) % 6.95 ve % 10.56 oranlarında artmış ve NO emisyonu ise % 12.43 ve % 16.39 düzeylerinde azalmıştır. İkinci sayısal uygulamada ise; % (3, 6 ve 9) gibi üç farklı su oranının kullanımının yanma, motor performansı ve NO emisyonu üzerindeki etkileri Renault M9R tipi dizel motorunda 4000 d/d devir sayısında incelenmiştir. % (3, 6 ve 9) su oranları için; ÖYT, sırasıyla % 0.97, % 3.39 ve % 8.25 oranlarında artmış ve NO emisyonu ise sırasıyla % 10.31, % 17.66 ve % 34.20 oranlarında azalmıştır. % (3 ve 6) su oranlarında, efektif güç artmış ve NO emisyonu, ÖYT'de önemli bir kötüleşme olmadan önemli ölçüde azalmıştır. Silindir basınçları ve açığa çıkan ısı oranları % (3 ve 6) su oranlarında artmış, % 9 su oranında ise azalmıştır.
Termodinamik çevrim modeli Su kullanımı Açığa çıkan ısı oranı NO emisyonu
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İçten Yanmalı Motorlar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 44 Sayı: 2 |