Şiddetin insanlık tarihinden beri sosyal hayatta var olan ve önlenmesi gereken bir toplumsal sorun olarak ortaya çıktığı görülmektedir. Tarihi çok eskilere dayanan şiddet olaylarının, tarihin her döneminde olduğu ve son yıllarda Dünya’da ve Türkiye’de hızla arttığı görülmektedir.
Okullarda artan şiddet olayları çocukları, ergenleri ve gençleri olumsuz etkilemekte ne yazık ki şiddeti bir sorun çözme biçimi olarak görmelerine yol açmaktadır. Ayrıca eğitim kurumlarında şiddetin mobbing, siber zorbalık, zorbalık, fiziksel, duygusal, cinsel gibi her türlüsü görülebilmekte veya öğrenilmektedir. Bu durum bizlere eğitim kurumlarında şiddet riski ve farklı şiddet davranışları ile karşılaşma olasılığının diğer kurumlara göre daha yüksek olabileceğini göstermektedir.
Nitel araştırma desenlerinden doküman inceleme yoluyla yapılan bu çalışmada eğitim kurumlarında şiddet, şiddetin nedenleri, şiddet önlemede yapılan çalışmaların neler olduğu incelenmeye çalışılmış, elde edilen sonuçlara göre önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile ve Hanehalkı Çalışmaları, Sosyal Psikoloji, Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 45 |
İslam Medeniyeti Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimiz EBSCO tarafından (Uluslararası Alan Endeksi) taranmaktadır.