Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Visual Materials Usage on Accounting Students' Success Level: An Application at Aksaray University

Yıl 2023, , 57 - 84, 30.03.2023
https://doi.org/10.57116/isletme.1234219

Öz

The aim of the study is to analyze the differentiation of the success level of the lessons given with the support of a PowerPoint presentation in accounting education compared to the lessons held in the classical method. General Accounting Information questions are developed to measure the accounting knowledge level of the students so that the instructors can see the issues that the students feel lacking, and it can be determined as a sub-target. The study is carried out at FEAS, Aksaray University. It is applied to 757 students studying in the departments of Business Administration, Finance and Management Information Systems. While 396 of these students created the pre-training data, 357 of them created the post-training data. At the beginning of the semester, the knowledge levels of the groups are determined by the General Accounting Knowledge questions, and they are divided into two groups as experimental and control groups. While the lesson is being taught to the experimental group with the support of a PowerPoint presentation, the lesson is being taught to the control group in the classical way. At the end of the 14-week course period, measurements are made again with the General Accounting Information questions and the results are analyzed and supported by the final grades of the General Accounting I course. Although there is a difference in the average score in favor of the PowerPoint group between the students who are taught in Powerpoint and the Classical Method, it does not create a statistically significant difference at the 95% confidence interval.

Kaynakça

  • Ağca, A. (2005). Üniversitelerimizde Verilen Denetim Eğitiminin Teknolojik Gelişmeler Sonucunda Değişen Denetim Olgusu ve Değişen Denetçi Profili Karşısındaki Durumu. XXIV. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 107-140). Fethiye-Muğla: Muğla Üniversitesi Basımevi.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2008). Geleneksel Öğretim ile PowerPoint Sunum Destekli Öğretimin Öğrenci Erişisine Etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(147), 26-34.
  • Apak, İ., Duman, H., Özpeynirci, R., & Karakışla, E. (2016). Accounting Education İn Turkey: The Case Of The Turkey Accounting Education Symposium. İntarnational Journal Of Human Sciences, 13(1), 169-197.
  • Apperson, J., E.L.Laws, & Scepansky, J. (2006). The İmpact of Presentation Graphics on Students' Experience in the Classroom. Computers and Education, 47(1), 116-126.
  • Apperson, J., Laws, E., & Scepansky, J. (2008). An Assessment of Student Preferences for PowerPoint Presentation Structure in Undergraduate Courses. Computers & Education(50), 148-153.
  • Atıcı, T., & Bora, N. (2009). Orta Öğretim Kurumlarında Biyoloji Eğitiminde Kullanılan Öğretim Metodlarının Ders Öğretmenleri Açısından Değerlendirilmesi ve Öneriler. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 51-64.
  • Aydın, S. (2011). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Genel Muhasebe Derslerindeki Etkinliği. MÖDAV, 13(2), 19-38.
  • Aysan, M. (2005). İşletme Yönetimi Eğitimindeki Son Gelişmeler. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 26, 51-60.
  • Balsarı, Ç. K., & Aslanertik, B. E. (2007). Kavram Haritaları ve Muhasebe Eğitimi: Yönetim Muhasebesi Uygulaması. XXVI. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 243-258). Antalya: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Bartsch, R. A., & Cobern, K. M. (2003). Efectiveness of PowerPoint Presentations in Lectures. Computers & Education(41), 77-86.
  • Broad, M., Matthews, M., & Mcdoland, A. (2004). Accounting Education Through an Online-Supported Virtual Learning Environment. Active Learning in Higher Education, 5(2), 135-151.
  • Can, A. V., Karaca, N., Akyel, N., & Demirci, S. D. (2012). Evaluating the Fitness of Lecturing with PowerPoint Presentations for Accounting Education- Research at Sakarya University. Procedia Social and Behavioral Sciences, 55, 128-137.
  • Carland, J., Carland, J. C., & Dye, J. L. (1994). Accounting Education: A Cooperative Leraning Strategy. Accounting Education, 3(3), 232-236.
  • Çankaya, F., & Dinç, E. (2009). PowerPoint ve Klasik Usulde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıkların Tespiti:Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 28-52.
  • Dinç, E., & Karakaya, A. (2008). Muhasebe Mesleği Seçimini Etkileşen Faktörlere Yönelik Lisans Öğrencilerinin Algılarındaki Farklılıklar. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 10(4), 117-136.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Akademik Bilişim Bildirisi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Dindar, H., & Yaman, S. (2003). İlköğretim Okulları Birinci Kademede Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Eğitim Araç-Gereçlerini Kullanma Durumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 167-176.
  • Ece, O., & Abdioğlu, H. (2005). Toplam Kalite Yönetiminin Muhasebe Meslek Elemanları Üzerinde Uygulanmasına Yönelik Bir Model Önerisi. Ekonomik ve Sosyal Arastırmalar Dergisi(1), 67-96.
  • Fidan, M. E., & Subaşı, Ş. (2014). Türkiye'deki Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti. 33.Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 2-28). Antalya: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Kashyap, V., Shih, M., & Debevec, K. (2006). Learnin Strategies and Performance in a Technology Lintegrated Classroom. Journal of Research on Technology in Education, 38(3), 293-307.
  • Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği (15 b.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Mattar, D. M., & Khoury, R. M. (2014). Identical Instructor, Different Teaching Methodologies: Contrasting Outcomes in Dorothy Feldmann , Timothy J. Rupert (ed.). Advances in Accounting Education: Teaching and Curriculum Innovations (Advances in Accounting Education, 14, 193-212.
  • Nouri, H., & Shahid, A. (2005). The Effect Of PowerPoint Presentations On Student Learning And Attitudes. Global Perspectives On Accounting Education, 2, 53-73.
  • Özulucan, A., Bengü, H., & Özdemir, F. S. (2010). Muhasebe Meslek Mensuplarının Güncel Sorunları, Uygulamada Karsılastıkları Yetersizlikler ve Mesleki Deneyim Süreleri Yönüyle İncelenmesi: Türkiye Genelinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Denetime Bakış(31), 41-64.
  • Pala, A. (2011). Öğrenme ve öğretim ilkeleri. Ş. Tan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 112-147). Ankara: Pegem Akademi.
  • Savoy, A., Proctor, R. W., & Salvendy, G. (2009). İnformation Retention from PowerPoint and Traditional Lectures. Computers & Education, 52(4), 858-867.
  • Sharma, D. S. (1997). Accounting Students' Learning Conceptions, Approaches to Learning, and the İnfluence of the Learning–Teaching Context on Approaches Tolearning. Accounting Education,, 6(2), 125-146.
  • Suguhara, S., & Boland, G. (2006). The Effectiveness of PowerPoint Presentations İn The Accounting Classroom. Accounting Education: An İnternational Journal, 15(4), 391-403.
  • Susskind, E. J. (2005). PowerPoint's Power in the Classroom: Enhancing Students' Self-Efficacy and Attitudes. Computers & Education(45), 203-215.
  • Sürmeli, F. (2007). Muhasebe Eğitiminde e-Değisimi Yakalamak. Muhasebe ve Finansman dergisi, 33, 28-30.
  • Tazegül, A., Kutlu, H. A., & Elyıldırım, Ü. Y. (2014). Yeni Yaklaşımlar ve Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri-Muhasebe Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yöntemler ve Araçlar. 33. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 31-53). Antalya: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Uğuröl, Y. (2001). Öğrenme ve Öğretmeye Psikolojik Hazırlık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi(25), 125-133.
  • Uyar, S., Okutmuş, E., & Ergül, A. (2014). Uzaktan Muhasebe Eğitimi İle Yüz Yüze Muhasebe Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. 33. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 71-93). Antalya: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yalçın, S. (2012). Muhasebe Meslek Mensuplarının Muhasebe Mesleğinin Geliştirilmesiyle İlgili Tutumları. Muhasebe ve Finansman Dergisi(56), 113-136.
  • Zaif, F., & Karapınar, A. (2002). Muhasebe Eğitiminde Değişim İhtiyacı. Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi(3), 111-134.

Görsel Materyal Kullanımının Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi: Aksaray Üniversitesi'nde Bir Uygulama

Yıl 2023, , 57 - 84, 30.03.2023
https://doi.org/10.57116/isletme.1234219

Öz

Çalışmanın amacı muhasebe eğitiminde PowerPoint sunum desteğiyle yapılan derslerin, klasik usulde yapılan derslere göre başarı düzeyinin farklılaşmasını analiz etmektir. Öğrencilerin muhasebe bilgi düzeyini ölçmek için Genel Muhasebe Bilgi soruları geliştirilmiş, bu sayede öğretim elemanlarının öğrenciler de eksiklik hissettiği konuları görmesi de alt hedef olarak belirlenebilir. Çalışma Aksaray Üniversitesinde İİBF okuyan İşletme, Maliye ve Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerinde öğrenim görmekte olan 757 öğrenciye uygulanmıştır. Bu öğrencilerin 396’sı eğitim öncesi verileri oluştururken, 357’si eğitim sonrası verileri oluşturmaktadır. Gruplar dönem başında bilgi seviyeleri Genel Muhasebe Bilgi sorularıyla belirlenmiş, deney ve kontrol grubu olarak iki gruba ayrılmıştır. Deney grubuna PowerPoint sunum desteğiyle ders anlatılırken, kontrol grubuna klasik usulde ders anlatılmıştır. 14 haftalık ders dönemi sonunda Genel Muhasebe Bilgi sorularıyla tekrar ölçüm yapılmış ve Genel Muhasebe I dersinin final notları ile de desteklenerek analizler yapılmıştır. PowerPoint ve Klasik Usulde ders yapılan öğrenciler arasında PowerPoint grubunun lehine olmak üzere ortalama puan olarak bir farklılık bulunmasına karşın, istatistiksel olarak %95 güven aralığında anlamlı fark oluşturmamaktadır.

Kaynakça

  • Ağca, A. (2005). Üniversitelerimizde Verilen Denetim Eğitiminin Teknolojik Gelişmeler Sonucunda Değişen Denetim Olgusu ve Değişen Denetçi Profili Karşısındaki Durumu. XXIV. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 107-140). Fethiye-Muğla: Muğla Üniversitesi Basımevi.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2008). Geleneksel Öğretim ile PowerPoint Sunum Destekli Öğretimin Öğrenci Erişisine Etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(147), 26-34.
  • Apak, İ., Duman, H., Özpeynirci, R., & Karakışla, E. (2016). Accounting Education İn Turkey: The Case Of The Turkey Accounting Education Symposium. İntarnational Journal Of Human Sciences, 13(1), 169-197.
  • Apperson, J., E.L.Laws, & Scepansky, J. (2006). The İmpact of Presentation Graphics on Students' Experience in the Classroom. Computers and Education, 47(1), 116-126.
  • Apperson, J., Laws, E., & Scepansky, J. (2008). An Assessment of Student Preferences for PowerPoint Presentation Structure in Undergraduate Courses. Computers & Education(50), 148-153.
  • Atıcı, T., & Bora, N. (2009). Orta Öğretim Kurumlarında Biyoloji Eğitiminde Kullanılan Öğretim Metodlarının Ders Öğretmenleri Açısından Değerlendirilmesi ve Öneriler. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 51-64.
  • Aydın, S. (2011). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Genel Muhasebe Derslerindeki Etkinliği. MÖDAV, 13(2), 19-38.
  • Aysan, M. (2005). İşletme Yönetimi Eğitimindeki Son Gelişmeler. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 26, 51-60.
  • Balsarı, Ç. K., & Aslanertik, B. E. (2007). Kavram Haritaları ve Muhasebe Eğitimi: Yönetim Muhasebesi Uygulaması. XXVI. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 243-258). Antalya: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Bartsch, R. A., & Cobern, K. M. (2003). Efectiveness of PowerPoint Presentations in Lectures. Computers & Education(41), 77-86.
  • Broad, M., Matthews, M., & Mcdoland, A. (2004). Accounting Education Through an Online-Supported Virtual Learning Environment. Active Learning in Higher Education, 5(2), 135-151.
  • Can, A. V., Karaca, N., Akyel, N., & Demirci, S. D. (2012). Evaluating the Fitness of Lecturing with PowerPoint Presentations for Accounting Education- Research at Sakarya University. Procedia Social and Behavioral Sciences, 55, 128-137.
  • Carland, J., Carland, J. C., & Dye, J. L. (1994). Accounting Education: A Cooperative Leraning Strategy. Accounting Education, 3(3), 232-236.
  • Çankaya, F., & Dinç, E. (2009). PowerPoint ve Klasik Usulde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıkların Tespiti:Karadeniz Teknik Üniversitesinde Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 28-52.
  • Dinç, E., & Karakaya, A. (2008). Muhasebe Mesleği Seçimini Etkileşen Faktörlere Yönelik Lisans Öğrencilerinin Algılarındaki Farklılıklar. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 10(4), 117-136.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Akademik Bilişim Bildirisi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Dindar, H., & Yaman, S. (2003). İlköğretim Okulları Birinci Kademede Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Eğitim Araç-Gereçlerini Kullanma Durumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 167-176.
  • Ece, O., & Abdioğlu, H. (2005). Toplam Kalite Yönetiminin Muhasebe Meslek Elemanları Üzerinde Uygulanmasına Yönelik Bir Model Önerisi. Ekonomik ve Sosyal Arastırmalar Dergisi(1), 67-96.
  • Fidan, M. E., & Subaşı, Ş. (2014). Türkiye'deki Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti. 33.Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 2-28). Antalya: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Kashyap, V., Shih, M., & Debevec, K. (2006). Learnin Strategies and Performance in a Technology Lintegrated Classroom. Journal of Research on Technology in Education, 38(3), 293-307.
  • Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği (15 b.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Mattar, D. M., & Khoury, R. M. (2014). Identical Instructor, Different Teaching Methodologies: Contrasting Outcomes in Dorothy Feldmann , Timothy J. Rupert (ed.). Advances in Accounting Education: Teaching and Curriculum Innovations (Advances in Accounting Education, 14, 193-212.
  • Nouri, H., & Shahid, A. (2005). The Effect Of PowerPoint Presentations On Student Learning And Attitudes. Global Perspectives On Accounting Education, 2, 53-73.
  • Özulucan, A., Bengü, H., & Özdemir, F. S. (2010). Muhasebe Meslek Mensuplarının Güncel Sorunları, Uygulamada Karsılastıkları Yetersizlikler ve Mesleki Deneyim Süreleri Yönüyle İncelenmesi: Türkiye Genelinde Bir Araştırma. Muhasebe ve Denetime Bakış(31), 41-64.
  • Pala, A. (2011). Öğrenme ve öğretim ilkeleri. Ş. Tan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 112-147). Ankara: Pegem Akademi.
  • Savoy, A., Proctor, R. W., & Salvendy, G. (2009). İnformation Retention from PowerPoint and Traditional Lectures. Computers & Education, 52(4), 858-867.
  • Sharma, D. S. (1997). Accounting Students' Learning Conceptions, Approaches to Learning, and the İnfluence of the Learning–Teaching Context on Approaches Tolearning. Accounting Education,, 6(2), 125-146.
  • Suguhara, S., & Boland, G. (2006). The Effectiveness of PowerPoint Presentations İn The Accounting Classroom. Accounting Education: An İnternational Journal, 15(4), 391-403.
  • Susskind, E. J. (2005). PowerPoint's Power in the Classroom: Enhancing Students' Self-Efficacy and Attitudes. Computers & Education(45), 203-215.
  • Sürmeli, F. (2007). Muhasebe Eğitiminde e-Değisimi Yakalamak. Muhasebe ve Finansman dergisi, 33, 28-30.
  • Tazegül, A., Kutlu, H. A., & Elyıldırım, Ü. Y. (2014). Yeni Yaklaşımlar ve Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri-Muhasebe Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yöntemler ve Araçlar. 33. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 31-53). Antalya: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Uğuröl, Y. (2001). Öğrenme ve Öğretmeye Psikolojik Hazırlık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi(25), 125-133.
  • Uyar, S., Okutmuş, E., & Ergül, A. (2014). Uzaktan Muhasebe Eğitimi İle Yüz Yüze Muhasebe Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. 33. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (s. 71-93). Antalya: Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yalçın, S. (2012). Muhasebe Meslek Mensuplarının Muhasebe Mesleğinin Geliştirilmesiyle İlgili Tutumları. Muhasebe ve Finansman Dergisi(56), 113-136.
  • Zaif, F., & Karapınar, A. (2002). Muhasebe Eğitiminde Değişim İhtiyacı. Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi(3), 111-134.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ali Durmuş 0000-0002-7120-5703

Mustafa Yılmaz İçerli 0000-0001-7390-0980

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Durmuş, M. A., & İçerli, M. Y. (2023). Görsel Materyal Kullanımının Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarı Düzeyine Etkisi: Aksaray Üniversitesi’nde Bir Uygulama. İşletme, 4(1), 57-84. https://doi.org/10.57116/isletme.1234219