Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kars İlindeki Turistik Yerlerin Çevrimiçi Turist Yorumları Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2023, , 239 - 254, 30.09.2023
https://doi.org/10.57116/isletme.1347699

Öz

Bu çalışmanın amacı Kars ilindeki turistik yerlerin çevrimiçi yorumlarını incelemek ve bu doğrultuda paydaşlara öneriler sunmaktır. Bu kapsamda yaygınca kullanılan bir seyahat rehberi platformu olan Tripadvisor’da turistler tarafından en fazla beğenilen ilk 10 (on) yer hakkında, son iki yıl içerisinde yapılan çevrimiçi yorumlar değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde sayısal hesaplamaların yanında MAXQDA programından yararlanılmıştır. Turistik yerlerle ilgili yapılan yorumlara içerik analizi yapılmış ve kelime bulutu oluşturulmuştur. Kelime bulutunda olumlu hisler çağrıştıran kelimelerin ön plana çıktığı görülmüştür. Yorumların içerikleri incelendiğinde de genel olarak turistlerin turistik yerleri çok beğendiği ve bölgeden memnun ayrıldıkları tespit edilmiştir. Tabela ve bilgilendirme yetersizliği ile yabancı dil bilen personelin istihdam edilmemesi öne çıkan eksiklikler olarak görülmüştür. Araştırma sonucunda belirlenen bir diğer eksiklik ise rehber hizmeti yetersizliği olmuştur. Araştırmada bu bulgular dikkate alınarak ele alınan turistik destinasyonlar özelinde yöneticilere öneriler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akdoğan, Ç., Akyol, A. (2016). Online Tüketici Yorumlarına Ait Genel Tutum ile Ağızdan Ağıza Pazarlama Arasındaki İlişki. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 117-134.
  • Akkılıç, M. E. (2003). Turizm Pazarlamasında Faydalar ve Bir Turist Tatmin Modeli Önerisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 211-232.
  • Akyol, C. (2022). Doğal ve Kültürel Kaynaklara Dayalı Turizm: Kars Destinasyonu. Journal of Applied Tourism Research, 3(1): 81-94.
  • Alrawadieh, Z. (2017). E-Şikâyetlerine Yönelik İçerik Çözümlemesi: Ürdün Otel Pazarına Yönelik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Ateşoğlu, İ., Bayraktar, S. (2011). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95-108.
  • Atsız, O., Ramkissoon, H., Öğretmenoğlu, M. (2023). Yoga Travellers’ Experiences in Guided Tours: A Multiple Case Study Approach. Current Issues in Tourism, 26(2), 177-183.
  • Avcı, E., DOĞAN, S. (2018). E-Şikâyetler Turist Rehberleri Hakkında Ne Söylüyor?. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 133-148.
  • Bayat, G. (2020). Kars’ın Yerel Yemekleri ve Yerel Ürünlerin Kars’taki Yiyecek İçecek İşletmelerinde Kullanımının Sürdürülebilir Gıda Kapsamında Değerlendirilmesi, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2640-2654.
  • Belli, S., Çolak, O. (2017). Şanlıurfa’nın Turistik Çekim Unsurlarına Yönelik Ziyaretçi E-Yorumlarının Analizi: Tripadvisor Örneği. International Journal of Academic Value Studies, 3(15), 444-457.
  • Buluk, B., Eşitti, B. (2019). Batıdan Doğuya Yavaş Seyahat: Doğu Ekspresinin Kars’ın Sürdürülebilir Turizm Gelişimine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 159-176.
  • Çakmak, V., Altaş, A. (2018). Sosyal Medya Etkileşiminde Tren Yolculukları: Doğu Ekspresi ile İlgili Youtube Paylaşım Videolarının Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(1), 390-408.
  • Çelik, K., Bora, C. (2021). Otel İşletmelerinin Instagram Paylaşımlarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), 2813-2836.
  • Çelik, P., Topsakal, Y. (2017). Akıllı Turizm Destinasyonları: Antalya Destinasyonunun Akıllı Turizm Uygulamalarının İncelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(3), 149-166.
  • Çerkez, M., Erden A. E., Kızıldemir, Ö. (2021). Tarihi ve Kültürel Özellikleri ile Kars’taki Turizm Faaliyetlerinde Gastronomik Unsurların Önemi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 50(Summer), 43-63.
  • Çetin, G., İstanbullu Dinçer, F. (2014). Electronic Word of Mouth Among Hotel Guests: Demographic and Tripographic Factors. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, IX(II), 35-41.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S., Gültepe, Ö. (2018). Isparta İlindeki Konaklama İşletmelerine Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Çuhadar, Y. (2021). İznik’i Ziyaret Eden Turistlerin Kültürel Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 3(5), 38-53.
  • Demir, M. (2017). Doğal ve Beşerî Özellikleriyle Kars İlindeki Turizm Faaliyetlerinin Durumu. Marmara Coğrafya Dergisi, 35, 134-154.
  • Demiral, A. B., Gelibolu, L. (2019). Turistik Destinasyon Olarak Kars’ın Tercih Edilmesinde Sosyal Medya Paylaşımlarının Motivatör Etkisi: Doğu Ekspresi Örneği. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 5(49), 6174-6187.
  • Demirel, N., Büyükkuru, M. (2020). Hizmet Aksaklıklarına Yönelik E-Şikayetlerin Değerlendirilmesi: Kaz Restoranları Üzerine Nitel Bir Araştırma. Şule Aydın, Ömer Çoban, Yusuf Karakuş ve Nurgül Çalışkan (Ed.). Gastronomi Turizminde Güncel Araştırmalar (267-278). Detay Yayıncılık.
  • Demirel, N., Çamlıca, K. (2021). Serhat İllerinin Rekreasyon Kaynaklarının Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (25), 574-597.
  • Dinçer, M. Z., Alrawadieh, Z. (2017) Negative Word of Mouse in the Hotel Industry: A Content Analysis of Online Reviews on Luxury Hotels in Jordan. Journal of Hospitality Marketing & Management, 26(8), 785-804.
  • Doğan, M., Pekiner, A. B., Karaca, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm ve Turist Tercihlerine Etkisi: Kars-Doğu Ekspresi Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 669-683.
  • Durgun Kaygısız, A. (2021). Covid-19 Sonrası Türk Turizm Sektöründe Oluşabilecek Fırsatlar ve Riskler. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (23), 79-95.
  • Emekli, G. (2006). Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm. Ege Coğrafya Dergisi, 15, 51-59.
  • GazeteKars. (2020). https://www.gazetekars.com/kars-kalesine-ve-kars-yazisina-yerli-ve-yabanci-turistlerin-ilgisi-29267h.htm Erişim Tarihi: 25.08.2023
  • Gelibolu, L., Kanıbir, H., Saydan, R., Tutar, H., Yavuz, M. C. (2014). Kars Algısı İmajı ve Marka Kimliği Araştırması. Kars: T.C. Serhat Kalkınma Ajansı.
  • Güney, T., Kızılırmak, İ. (2021). Nostaljik Turizm: Doğu Ekspresi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1702-1716.
  • Huete-Alcocer, N. (2017) A Literature Review of Word of Mouth and Electronic Word of Mouth: Implications for Consumer Behavior. Front. Psychol. 8:1256.
  • Hunt, C. A., Gao, J., Xue, L. (2014). A Visual Analysis of Trends in The Titles and Keywords of Top-Ranked Tourism Journals. Current Issues in Tourism, 17(10), 849-855.
  • Karaçor, E., Temizel, G. (2022). Kars Sarıkamış Bayraktepe (Cıbıltepe) Kış Sporları ve Turizm Merkezi’nin Kış Turizmi Açısından Değerlendirilmesi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 47-61.
  • Karamustafa, K., Çeşmeci, N. (2006). Paket Tur Operasyonunda Turist Rehberlerinin Karşılaştıkları Yönetsel Sorunlar Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 70-86.
  • Kars Belediyesi (2020). Kars Kalesi. https://www.kars.bel.tr/serhat-sehri-kars Erişim Tarihi: 15.08.2023.
  • Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023). Dünya Miras Listesinde Ani Örenyeri. https://kars.ktb.gov.tr/TR-54868/dunya-miras-listesinde-ani-orenyeri.html Erişim Tarihi: 15.08.2023
  • Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023a). Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi. https://kars.ktb.gov.tr/TR-288186/kafkas-cephesi-harp-tarihi-muzesi.html Erişim Tarihi: 16.08.2023
  • Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023b). Kış Turizmi ve Kış Sporları. https://kars.ktb.gov.tr/TR-54878/kis-turizmi-ve-kis-sporlari.html Erişim Tarihi: 16.08.2023
  • Kars Valiliği (2023). http://www.kars.gov.tr/tarihce Erişim Tarihi: 17.08.2023
  • Kırbaç, K., Bucak, T. (2022). Yerel Gıda Ürünlerinin Sürdürülebilirliğinde Gastronomi Müzelerinin Önemi: Kars Zavot Ekomüze Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 581-603.
  • Kırıcı Tekeli, E. Tekeli, M. (2021). Hizmet Kalitesini Arttırmaya Yönelik E-Şikâyetlerin Değerlendirilmesi: Sarıkamış Otellerine İlişkin Nitel Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 55-70.
  • Kutluk, A., Avcıkurt, C. (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşterilerin Satın Alma Karar Süreçlerine Etkisi ve Bir Uygulama; İstanbul Seyahat Acenteleri Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 613-622.
  • Mancı, A. R., Tengilimoğlu, E. (2021). TripAdvisor Ziyaretçi Yorumlarının İçerik Analizi: Göbeklitepe Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1525-1545.
  • Metin, O., Ünal, Ş. (2022). İçerik Analizi Tekniği: İletişim Bilimlerinde ve Sosyolojide Doktora Tezlerinde Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Müze (2023) https://muze.gov.tr/muze-detay?DistId=MRK&SectionId=KCH01 Erişim Tarihi: 15.08.2023.
  • Müze (2023a) https://muze.gov.tr/muze-detay?SectionId=KAS01&DistId=MRK Erişim Tarihi: 16. 08.2023.
  • Özbay, G., Çekin, A. (2020). Turizm, Ulaşım ve Sosyal Medya Etkileşimi: Doğu Ekspresi ve Kars’taki Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 327-344.
  • Sarı Gök, H., Şalvarcı, S. (2021). Türkiye’deki Gastronomi Temalı Müzelere Yönelik Çevrimiçi Ziyaretçi Deneyimlerinin İncelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(1), 120-140.
  • Satık, Ö., Gençer, K. (2023). Kış Turizmi Kapsamında Uludağ, Palandöken ve Sarıkamış Destinasyonlarındaki Otellere 2016-2021 Yılları Arasında Yapılan Çevrimiçi Şikâyetlerin Karşılaştırılması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1): 106-121.
  • Shang, Y., Zhu, L., Qian, F., Xie, Y. (2023). Role of Green Finance in Renewable Energy Development in the Tourism Sector. Renewable Energy, 206, 890-896.
  • Süntar, E. B., Can, E. (2023). Yerel Halkın Turizme İlişkin Yaklaşımlarını İnceleyen Literatür Üzerine Bibliyometrik Analiz. Journal of Travel and Tourism Research, 22, 62-95.
  • TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları). (2023). Turistik Doğu Ekspresi. https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tr/ana_hat_tren/detay/17 Erişim Tarihi: 25.08.2023
  • Topbaşlı, B., Pajo, A. (2017). Mimarisi ve tarihi yerleriyle Kars. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi (s. 43-51). 25-26 Kasım 2017, Antalya, Akdeniz Üniversitesi
  • Tripadvisor (2023). About Tripadvisor https://tripadvisor.mediaroom.com/us-about-us Erişim Tarihi: 19.08.2023
  • Türk, Z. (2020). Pozitif ve Negatif Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Marka Tercihi Üzerine Etkisi: Hazır Giyim Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 363-369.
  • Türkiye Kültür Portalı (2023). Kümbet Camisi - Kars https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/kars/gezilecekyer/12-havarler-klses Erişim Tarihi: 15.08.2023
  • Türkiye Kültür Portalı (2023a). Sarıkamış- Kars https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/kars/gezilecekyer/sarikamis Erişim Tarihi:16.08.2023
  • Türksoy, S. (2022). Katerina Köşkü Ne Zaman Açılacak?. https://www.gazetekars.com/katerina-kosku-ne-zaman-acilacak-39638h.htm Erişim Tarihi: 16.08.2023
  • Zengin, B., Eker, N., & Bayram, G. E. (2017). Turist Rehberliği Meslek Kanununun Profesyonel Turist Rehberlerince Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 142-156.

Investigation of Touristic Places in Kars Province in the Context of Online Tourist Comments

Yıl 2023, , 239 - 254, 30.09.2023
https://doi.org/10.57116/isletme.1347699

Öz

The aim of this study is to provide suggestions to stakeholders by examining the online reviews of touristic places in Kars. In this context, online comments made in the last two years about the top ten (10) places most liked by tourists on Tripadvisor, a widely used travel guide platform, were evaluated. In addition to numerical calculations, MAXQDA program was used in the analysis of the data collected in the research. Content analysis was made for the comments about touristic places and a word cloud was created. In the word cloud, it was observed that the words evoking positive feelings came to the fore. When the contents of the comments were examined, it was determined that the tourists generally liked the touristic places very much and they left the region satisfied. Insufficient signage and information, and the absence of foreign language-speaking personnel were seen as prominent deficiencies. Another deficiency determined as a result of the research was the insufficiency of guide service. Considering these findings in the research, suggestions were made to the managers in terms of the touristic destinations discussed.

Kaynakça

  • Akdoğan, Ç., Akyol, A. (2016). Online Tüketici Yorumlarına Ait Genel Tutum ile Ağızdan Ağıza Pazarlama Arasındaki İlişki. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 117-134.
  • Akkılıç, M. E. (2003). Turizm Pazarlamasında Faydalar ve Bir Turist Tatmin Modeli Önerisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 211-232.
  • Akyol, C. (2022). Doğal ve Kültürel Kaynaklara Dayalı Turizm: Kars Destinasyonu. Journal of Applied Tourism Research, 3(1): 81-94.
  • Alrawadieh, Z. (2017). E-Şikâyetlerine Yönelik İçerik Çözümlemesi: Ürdün Otel Pazarına Yönelik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Ateşoğlu, İ., Bayraktar, S. (2011). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 95-108.
  • Atsız, O., Ramkissoon, H., Öğretmenoğlu, M. (2023). Yoga Travellers’ Experiences in Guided Tours: A Multiple Case Study Approach. Current Issues in Tourism, 26(2), 177-183.
  • Avcı, E., DOĞAN, S. (2018). E-Şikâyetler Turist Rehberleri Hakkında Ne Söylüyor?. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 133-148.
  • Bayat, G. (2020). Kars’ın Yerel Yemekleri ve Yerel Ürünlerin Kars’taki Yiyecek İçecek İşletmelerinde Kullanımının Sürdürülebilir Gıda Kapsamında Değerlendirilmesi, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2640-2654.
  • Belli, S., Çolak, O. (2017). Şanlıurfa’nın Turistik Çekim Unsurlarına Yönelik Ziyaretçi E-Yorumlarının Analizi: Tripadvisor Örneği. International Journal of Academic Value Studies, 3(15), 444-457.
  • Buluk, B., Eşitti, B. (2019). Batıdan Doğuya Yavaş Seyahat: Doğu Ekspresinin Kars’ın Sürdürülebilir Turizm Gelişimine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 159-176.
  • Çakmak, V., Altaş, A. (2018). Sosyal Medya Etkileşiminde Tren Yolculukları: Doğu Ekspresi ile İlgili Youtube Paylaşım Videolarının Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(1), 390-408.
  • Çelik, K., Bora, C. (2021). Otel İşletmelerinin Instagram Paylaşımlarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), 2813-2836.
  • Çelik, P., Topsakal, Y. (2017). Akıllı Turizm Destinasyonları: Antalya Destinasyonunun Akıllı Turizm Uygulamalarının İncelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(3), 149-166.
  • Çerkez, M., Erden A. E., Kızıldemir, Ö. (2021). Tarihi ve Kültürel Özellikleri ile Kars’taki Turizm Faaliyetlerinde Gastronomik Unsurların Önemi. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 50(Summer), 43-63.
  • Çetin, G., İstanbullu Dinçer, F. (2014). Electronic Word of Mouth Among Hotel Guests: Demographic and Tripographic Factors. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, IX(II), 35-41.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S., Gültepe, Ö. (2018). Isparta İlindeki Konaklama İşletmelerine Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Çuhadar, Y. (2021). İznik’i Ziyaret Eden Turistlerin Kültürel Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 3(5), 38-53.
  • Demir, M. (2017). Doğal ve Beşerî Özellikleriyle Kars İlindeki Turizm Faaliyetlerinin Durumu. Marmara Coğrafya Dergisi, 35, 134-154.
  • Demiral, A. B., Gelibolu, L. (2019). Turistik Destinasyon Olarak Kars’ın Tercih Edilmesinde Sosyal Medya Paylaşımlarının Motivatör Etkisi: Doğu Ekspresi Örneği. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 5(49), 6174-6187.
  • Demirel, N., Büyükkuru, M. (2020). Hizmet Aksaklıklarına Yönelik E-Şikayetlerin Değerlendirilmesi: Kaz Restoranları Üzerine Nitel Bir Araştırma. Şule Aydın, Ömer Çoban, Yusuf Karakuş ve Nurgül Çalışkan (Ed.). Gastronomi Turizminde Güncel Araştırmalar (267-278). Detay Yayıncılık.
  • Demirel, N., Çamlıca, K. (2021). Serhat İllerinin Rekreasyon Kaynaklarının Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (25), 574-597.
  • Dinçer, M. Z., Alrawadieh, Z. (2017) Negative Word of Mouse in the Hotel Industry: A Content Analysis of Online Reviews on Luxury Hotels in Jordan. Journal of Hospitality Marketing & Management, 26(8), 785-804.
  • Doğan, M., Pekiner, A. B., Karaca, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm ve Turist Tercihlerine Etkisi: Kars-Doğu Ekspresi Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 669-683.
  • Durgun Kaygısız, A. (2021). Covid-19 Sonrası Türk Turizm Sektöründe Oluşabilecek Fırsatlar ve Riskler. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (23), 79-95.
  • Emekli, G. (2006). Coğrafya, Kültür ve Turizm: Kültürel Turizm. Ege Coğrafya Dergisi, 15, 51-59.
  • GazeteKars. (2020). https://www.gazetekars.com/kars-kalesine-ve-kars-yazisina-yerli-ve-yabanci-turistlerin-ilgisi-29267h.htm Erişim Tarihi: 25.08.2023
  • Gelibolu, L., Kanıbir, H., Saydan, R., Tutar, H., Yavuz, M. C. (2014). Kars Algısı İmajı ve Marka Kimliği Araştırması. Kars: T.C. Serhat Kalkınma Ajansı.
  • Güney, T., Kızılırmak, İ. (2021). Nostaljik Turizm: Doğu Ekspresi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1702-1716.
  • Huete-Alcocer, N. (2017) A Literature Review of Word of Mouth and Electronic Word of Mouth: Implications for Consumer Behavior. Front. Psychol. 8:1256.
  • Hunt, C. A., Gao, J., Xue, L. (2014). A Visual Analysis of Trends in The Titles and Keywords of Top-Ranked Tourism Journals. Current Issues in Tourism, 17(10), 849-855.
  • Karaçor, E., Temizel, G. (2022). Kars Sarıkamış Bayraktepe (Cıbıltepe) Kış Sporları ve Turizm Merkezi’nin Kış Turizmi Açısından Değerlendirilmesi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 47-61.
  • Karamustafa, K., Çeşmeci, N. (2006). Paket Tur Operasyonunda Turist Rehberlerinin Karşılaştıkları Yönetsel Sorunlar Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1), 70-86.
  • Kars Belediyesi (2020). Kars Kalesi. https://www.kars.bel.tr/serhat-sehri-kars Erişim Tarihi: 15.08.2023.
  • Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023). Dünya Miras Listesinde Ani Örenyeri. https://kars.ktb.gov.tr/TR-54868/dunya-miras-listesinde-ani-orenyeri.html Erişim Tarihi: 15.08.2023
  • Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023a). Kafkas Cephesi Harp Tarihi Müzesi. https://kars.ktb.gov.tr/TR-288186/kafkas-cephesi-harp-tarihi-muzesi.html Erişim Tarihi: 16.08.2023
  • Kars İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023b). Kış Turizmi ve Kış Sporları. https://kars.ktb.gov.tr/TR-54878/kis-turizmi-ve-kis-sporlari.html Erişim Tarihi: 16.08.2023
  • Kars Valiliği (2023). http://www.kars.gov.tr/tarihce Erişim Tarihi: 17.08.2023
  • Kırbaç, K., Bucak, T. (2022). Yerel Gıda Ürünlerinin Sürdürülebilirliğinde Gastronomi Müzelerinin Önemi: Kars Zavot Ekomüze Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 581-603.
  • Kırıcı Tekeli, E. Tekeli, M. (2021). Hizmet Kalitesini Arttırmaya Yönelik E-Şikâyetlerin Değerlendirilmesi: Sarıkamış Otellerine İlişkin Nitel Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 55-70.
  • Kutluk, A., Avcıkurt, C. (2014). Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Müşterilerin Satın Alma Karar Süreçlerine Etkisi ve Bir Uygulama; İstanbul Seyahat Acenteleri Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 613-622.
  • Mancı, A. R., Tengilimoğlu, E. (2021). TripAdvisor Ziyaretçi Yorumlarının İçerik Analizi: Göbeklitepe Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1525-1545.
  • Metin, O., Ünal, Ş. (2022). İçerik Analizi Tekniği: İletişim Bilimlerinde ve Sosyolojide Doktora Tezlerinde Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 273-294.
  • Müze (2023) https://muze.gov.tr/muze-detay?DistId=MRK&SectionId=KCH01 Erişim Tarihi: 15.08.2023.
  • Müze (2023a) https://muze.gov.tr/muze-detay?SectionId=KAS01&DistId=MRK Erişim Tarihi: 16. 08.2023.
  • Özbay, G., Çekin, A. (2020). Turizm, Ulaşım ve Sosyal Medya Etkileşimi: Doğu Ekspresi ve Kars’taki Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 327-344.
  • Sarı Gök, H., Şalvarcı, S. (2021). Türkiye’deki Gastronomi Temalı Müzelere Yönelik Çevrimiçi Ziyaretçi Deneyimlerinin İncelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(1), 120-140.
  • Satık, Ö., Gençer, K. (2023). Kış Turizmi Kapsamında Uludağ, Palandöken ve Sarıkamış Destinasyonlarındaki Otellere 2016-2021 Yılları Arasında Yapılan Çevrimiçi Şikâyetlerin Karşılaştırılması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1): 106-121.
  • Shang, Y., Zhu, L., Qian, F., Xie, Y. (2023). Role of Green Finance in Renewable Energy Development in the Tourism Sector. Renewable Energy, 206, 890-896.
  • Süntar, E. B., Can, E. (2023). Yerel Halkın Turizme İlişkin Yaklaşımlarını İnceleyen Literatür Üzerine Bibliyometrik Analiz. Journal of Travel and Tourism Research, 22, 62-95.
  • TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları). (2023). Turistik Doğu Ekspresi. https://www.tcddtasimacilik.gov.tr/tr/ana_hat_tren/detay/17 Erişim Tarihi: 25.08.2023
  • Topbaşlı, B., Pajo, A. (2017). Mimarisi ve tarihi yerleriyle Kars. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi (s. 43-51). 25-26 Kasım 2017, Antalya, Akdeniz Üniversitesi
  • Tripadvisor (2023). About Tripadvisor https://tripadvisor.mediaroom.com/us-about-us Erişim Tarihi: 19.08.2023
  • Türk, Z. (2020). Pozitif ve Negatif Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Marka Tercihi Üzerine Etkisi: Hazır Giyim Sektörüne Yönelik Bir Araştırma. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 363-369.
  • Türkiye Kültür Portalı (2023). Kümbet Camisi - Kars https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/kars/gezilecekyer/12-havarler-klses Erişim Tarihi: 15.08.2023
  • Türkiye Kültür Portalı (2023a). Sarıkamış- Kars https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/kars/gezilecekyer/sarikamis Erişim Tarihi:16.08.2023
  • Türksoy, S. (2022). Katerina Köşkü Ne Zaman Açılacak?. https://www.gazetekars.com/katerina-kosku-ne-zaman-acilacak-39638h.htm Erişim Tarihi: 16.08.2023
  • Zengin, B., Eker, N., & Bayram, G. E. (2017). Turist Rehberliği Meslek Kanununun Profesyonel Turist Rehberlerince Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 142-156.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yağmur Kerse 0000-0002-6773-1153

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Kerse, Y. (2023). Kars İlindeki Turistik Yerlerin Çevrimiçi Turist Yorumları Bağlamında İncelenmesi. İşletme, 4(2), 239-254. https://doi.org/10.57116/isletme.1347699