Bu çalışmanın amacı, akıllı telefon kullanım motivasyonlarının genç tüketicilerin reklamı izleme ve değerlendirme süreçleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu bağlamda, Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim hayatına devam eden öğrencilere yöneli bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Kurgulanan modele göre geliştirilen hipotezlerin test edilmesiyle genç tüketicilerin özellikle popülerlik ve tasarım motivasyonlarını reklamlarda ilgiyle takip ettikleri bulgulanmıştır. Ancak reklam ve mesaj ilginliğinin satın alma kararlarında etkili olmadığı saptanmıştır. Diğer taraftan, üniversite gençlerinin akıllı telefonlara ilişkin reklam izleme derinliğinin reklam değeri üzerinde olumlu sonuçları olduğu anlaşılmıştır. Bulguların ardından araştırma sonuçları tartışılmış ve gelecek çalışmalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to examine the process of viewing and evaluating the ad of young consumers through the effects of smartphone preference motivations. Based on this objective, a field study has been conducted among students in Aksaray University. Following the hypotheses tests within research model, it was found that young consumers were interested in the popularity of the smart phone and design motivations while viewing the ads. However, it was found that the flow experience into the ad message was not effective in purchasing decisions. Instead, the study revealed that university students' ad viewing depth has positively associated with the advertising value. Having the findings presented, the research results were discussed and suggestions were made for future studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |