Kolektif üretim, diğer adıyla müştereklere dayalı kolektif üretim (CBPP), çeşitli internet platformları ve dijital topluluklarda ortaya çıkmış bir olgudur. Teknolojik gelişmeler, bireylerin merkezsizleşmiş bir biçimde iş birliği ile mal üretmek, iş organize etmek ve diğer türde değer üretmek dâhil olmak üzere ortak bir hedef için birlikte çalışmasına olanak sağlamaktadır. Kolektif üretim, ekonominin birçok sektörünü, bu gruplar içerisindeki bireylerin sosyal ilişkilerini ve yeni fırsatlara açık olan bireyleri etkileme potansiyeline sahiptir. Araştırmanın temel amacı şu soruyu yanıtlamaktır: Kolektif üretim özellikle Covid sonrası dünyada eğitimsel amaçlar için etkili bir şekilde kullanılabilir mi? Eğer öyleyse, eğitimi nasıl geliştirebilir? Buna ek olarak, makale bu olguyu kısaca tanımlamakta, kolektif üretime teorik bir yaklaşımın taslağını çizmekte ve yönetim ve eğitim gibi alanlarda kolektif üretim uygulanımını tartışmaktadır. Araştırma aynı zamanda kolektif üretimin kapasitesi dâhilinde eğitimi geliştirmeye adanan gereçleri, fikirleri, çözümleri ve olanakları belirlemektedir. Bu araştırma eğitim kurumları, araştırma grupları veya ticari işletmeler için faydalı olabilir.
Peer production, also named commons-based peer production, is a socio-economical phenomenon which has emerged within various Internet platforms and digital communities. Technological advancements have enabled individuals to collaborate for a common goal, including to produce goods, exchange knowledge, organize work, and create other kind of values by cooperation in a decentralized manner. Peer production has the potential to impact several segments of economy, social relations among the members of those groups, and individuals who are open new opportunities. The main purpose of the research is to answer the question of: Can peer production be used efficiently for educational purposes, especially in a digital post-Covid world? If so, how can it improve education? Additionally, the article briefly defines this phenomenon, outlines a theoretical approach to peer production, and discusses peer production practice in fields such as management and education. The research also identifies tools, ideas, solutions, and possibilities dedicated to improving education and educational management within the capacities of peer production. This study might be useful for educational facilities, research groups, or business entities.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |