This study aims to discuss the effects of the use of artificial intelligence tools in academic research on academic ethics. For this purpose, the case method used in business education is chosen and the Enron case is made written with the commands given to the artificial intelligence application ChatGPT. The case study obtained from ChatGPT is evaluated within the framework of academic ethics. Two important results obtained can be mentioned: (1) By giving appropriate commands to ChatGPT, (i) the text flow in different formats can be created, (ii) a literature search can be made, (iii) discussion questions can be created, (iv) the conclusion and introduction sections can be written, (v) a title can be selected for the created text, (vi) keywords can be selected, (vii) a summary can be written and (viii) a reference list can be created in a desired format. (2) When appropriate commands are selected in ChatGPT, (i) an article with a low score in similarity check can be obtained, (ii) the article can be converted into different wordings by writing some additional commands. The fact that the application does not recognize a text that it has created before is a significant challenge to the similarity questioning. As a result, it is commented that the use of artificial intelligence tools in academic research has potential of violation of academic ethics and limited access to technologies that can detect this violation is an important challenge to academic writing.
Artificial intelligence ChatGPT Academic ethics Case studies Enron
Bu çalışma yapay zeka araçlarının akademik araştırmalarda kullanılmasının akademik etik üzerindeki etkilerini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla işletme eğitiminde kullanılan vaka yöntemi seçilmiş ve yapay zeka uygulaması ChatGPT'ye verilen komutlar ile Enron vakası yazdırılmıştır. ChatGPT'den elde edilen vaka çalışması akademik etik çerçevesinde değerlendirilmiştir. Elde edilen iki önemli sonuçtan bahsedilebilir: (1) ChatGPT'ye uygun komutlar verilerek (i) farklı formatlarda metin akışı oluşturulabilir, (ii) literatür taraması yapılabilir, (iii) tartışma soruları oluşturulabilir, (iv) sonuç ve giriş bölümleri yazılabilir, (v) oluşturulan metin için başlık seçilebilir, (vi) anahtar kelimeler seçilebilir, (vii) özet yazılabilir ve (viii) istenilen formatta kaynakça listesi hazırlanabilir. (2) ChatGPT'de uygun komutlar seçildiğinde, (i) benzerlik kontrolünden düşük puan alan bir makale elde edilebilir, (ii) bazı ek komutlar yazılarak makale farklı ifadelere dönüştürülebilir. Uygulamanın daha önce oluşturduğu bir metni tanımaması benzerlik sorgulaması için önemli bir zorluktur. Sonuç olarak akademik araştırmalarda yapay zeka araçlarının kullanılmasının akademik etik ihlali potansiyeli taşıdığı ve bu ihlali tespit edebilen teknolojilere sınırlı erişimin akademik yazım için önemli bir zorluk olduğu yorumlanmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |