Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF FACTORS AFFECTING THE STUDENT SUCCESS IN ACCOUNTING COURSES: AN IMPLEMANTATION AT YALOVA UNIVERSITY

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 67 - 110, 20.12.2016

Öz

Accounting education is critically important for the development of future accounting academics and accouting professionals. Increasing need for qualified personnel, highering demand for accounting academics by universities, transition stage to international accounting standards and inetrnational financial reporting standards, climbing significance of ethics as a result of economic crises and corporate scandals have positioned accounting education to a unique point today. This research was run on 156 Yalova University Faculty of Economics and Administrative Sciences Management, Economics, Labor Economics and Industrial Relations department students and data were collected via the questionnaire methodology. 5 point Likert scale was used to design the related questionnaire. Research results and  findings indicate that, it is not certain commercial high school alumni are more successful in accounting courses at undergraduate level. Also, most students believe that accounting occupation will guarantee and secure their future. Good working conditions and physical university infrastruture, positive roles and behaviors of academics, integrating practice to theory during lectures, regular attendance of faculty member to courses are determined to positively affect the student success in accounting courses. However, faculty member being unaware of efficient learning methods, implementing an unfair grading system, teaching monotonous and nervous, students not learning the logic of accounting and unclear exam questions of faculty members are detected to lower the student success in accounting courses.

Kaynakça

  • Acar D., Özçelik H. (2011). “Muhasebe Bilgi Kalitesini Etkileyen ritik Başarı Faktörleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Muhasebe ve inansman Dergisi, 10-22.
  • Akbulut H., Pekkaya M., Aksakaloğlu H. (2014). “Meslek Mensuplarının akış Açılarıyla Ticaret Meslek Liselerindeki Muhasebe Eğitimi: Bursa li Üzerine Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 73-91.
  • Alkan G. İ. (2015). “Muhasebe Eğitiminde Etik: Ön Lisans Öğrencilerinin Etik Algılarına Yönelik Bir Araştırma”, Business and Economics Research Journal, Vol. 6, No: 2, 113-125.
  • Avder, E. (2007). “Geçmişten Günümüze Muhasebe Mesleği”, Muhasebe TR, Erişim Tarihi: 1 Haziran 2016, http://www.muhasebetr.com/yazarlarimiz/erdogan/008/

MUHASEBE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN BAŞARISINA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN TESPİTİ: YALOVA ÜNİVERSİTESİ’NDE BİR UYGULAMA

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 67 - 110, 20.12.2016

Öz

Muhasebe eğitimi, geleceğin muhasebe öğretim elemanlarının ve muhasebe meslek mensuplarının yetiştirilmesi hususunda kritik bir öneme sahiptir. İşletmelerin kalifiye çalışanlara olan artan ihtiyacı, üniversitelerin muhasebe akademisyenlere gittikçe artan talebi, mesleki standartların yükselmesi, uluslararası muhasebe standartları ve uluslararası finansal raporlama standartlarına geçiş süreci, ekonomik krizler ve firma skandalları neticesinde etik konusunun artan önemi gibi konular muhasebe eğitimini günümüzde özel bir yere konumlandırmıştır. Bu araştırmada, muhasebe dersi alan öğrencilerin başarısına etki eden faktörleri belirlemek ve gerekli çözüm yolları ile önerileri sunmak amacıyla Yalova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme, İktisat ile Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümlerinde okuyan 156 öğrenciden anket metodolojisi kullanılarak veri toplanmıştır. Anket çalışması tasarlanırken 5’li Likert ölçeği esas alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ticaret lisesi mezunlarının üniversitede muhasebe derslerinde daha başarılı olup olmadıkları hususunda kararsızlık hakimdir. Ayrıca öğrencilerin çoğu muhasebe mesleğinin geleceklerini garanti altına alacağını düşünmektedir. Üniversitelerde iyi bir çalışma ortamına sahip olmak, öğretim elemanının dersi sevdirmesi ve uygulamaya yönelik işlemesi ile öğretim elemanının derslere devamı öğrenci başarısını arttırmaktadır. Buna karşın öğretim elemanının etkili öğrenim yöntemlerini bilmemesi, not değerlendirmesinin adil olmaması, monoton ve sinirli ders işlemesi, muhasebe mantığının ilk derslerde oturmaması ve sınav sorularının açık ile anlaşılır olmaması öğrenci başarısını düşürmektedir.

Kaynakça

  • Acar D., Özçelik H. (2011). “Muhasebe Bilgi Kalitesini Etkileyen ritik Başarı Faktörleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Muhasebe ve inansman Dergisi, 10-22.
  • Akbulut H., Pekkaya M., Aksakaloğlu H. (2014). “Meslek Mensuplarının akış Açılarıyla Ticaret Meslek Liselerindeki Muhasebe Eğitimi: Bursa li Üzerine Bir Uygulama”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 73-91.
  • Alkan G. İ. (2015). “Muhasebe Eğitiminde Etik: Ön Lisans Öğrencilerinin Etik Algılarına Yönelik Bir Araştırma”, Business and Economics Research Journal, Vol. 6, No: 2, 113-125.
  • Avder, E. (2007). “Geçmişten Günümüze Muhasebe Mesleği”, Muhasebe TR, Erişim Tarihi: 1 Haziran 2016, http://www.muhasebetr.com/yazarlarimiz/erdogan/008/
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cevdet Kızıl Bu kişi benim

Kadriye Gencer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kızıl, C., & Gencer, K. (2016). MUHASEBE DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN BAŞARISINA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN TESPİTİ: YALOVA ÜNİVERSİTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 1(2), 67-110.