Günümüzde işletmeler hizmet sektörü
içerisindeki mevcudiyetini sürdürebilmek için yüksek kalitede hizmet sunma
zorunluluğuyla karşılaşmaktadırlar. Kamu yönetiminde yaşanan paradigma
değişimiyle birlikte günümüzde kamu kuruluşları da yüksek kalitede hizmet sunma
anlayışı esas alarak hizmet alanların memnuniyetlerini dikkate alınması önem
veren bir anlayış sergilemektedir. Buradan hareketle bir piyasa oyuncusu hem de
bir kamu kuruluşu olan PTT’nin vermiş olduğu hizmetlerin kalitesine yönelik bir
çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, İstanbul ilindeki PTT şubelerinin sunduğu
hizmetlerde hizmet kalitesi boyutların ortaya çıkarılması, bu boyutların hizmet
alanların memnuniyeti üzerindeki etkisinin belirlenmesi, hizmet verenlerle
hizmet alanlar arasında kalite boyutlarının önem dereceleri arasında farklılık
olup olmadığının irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Servqual ölçeği
geliştirilerek 29 adet soruyla ölçülmüş ve 381 katılımcı tarafından
yanıtlanmıştır. Analiz sonuçlarında hizmet kalitesi boyutlarının hizmet
alanların memnuniyetinde anlamlı bir etkisi olduğu ortaya koyulmaktadır. Bir
diğer önemli sonuçta, hizmet alanla hizmet verenlerin hizmet kalitesi
boyutlarına ilişkin önem dereceleri arasında fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Today,
business is faced with the obligation to provide services of high quality to
maintain its presence in the service sector. With the paradigm change in public
administration, public institutions which are based on providing high quality
services, exhibit an understanding that put the emphasis on taking into
consideration the satisfaction of the ones who get service. From this point of
view, this study is conducted towards the quality of services of PTT which is
both a market player and public institution. This study aims to reveal dimensions
of service quality submitted in the post office branches in the province of
İstanbul, determine these impact of these dimensions on the satisfaction of
people who receive services and explicate if there is a difference between the
importance of quality dimensions in getting service and panderer. With this
aim, the Servqual scale was developed with 29 question and was answered by 381
participant. In the analysis results reveal that the dimensions of service
quality have a significant effect on satisfaction of people who receive
services. Also, it is concluded that there is a difference between the
importance of quality dimensions in getting service and panderer.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.