Ombudsman, temel
olarak tüm ülke boyunca etkili olan, vatandaş tabanlı kamusal bir şikâyet
kurumu olarak anlaşılmaktadır. Günümüzde farklı uzmanlık alanlarına ayrılmış
ombudsmanlar ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de bölgesel veya yerel yönetimler
ombudsmanıdır.
Dünyanın farklı
kıtalarından biri olan Avrupa’da da ombudsmanlık kurumları farklı devlet
düzeylerinde kurulmuştur. Nitekim Avrupa’da ombudsmanlık kurumunun uygulama
alanı bulduğu yerlerden biri de Türkiye Cumhuriyeti’dir.
Bu çalışmanın
amacı, dünyanın farklı kıtalarına yayılım göstermiş bulunan ombudsmanlık
kurumunun bir Avrupa kıtası ülkesi olan Türkiye üzerinden genel hatlarıyla
örneklenmesinin gerçekleştirilmesidir. Bu amaçla çalışmada, Türkiye
Ombudsmanlık Kurumu’na ilişkin yapısal-kurumsal ve işlevsel yönlerine yönelik
bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Ombudsman, which basically effective throughout the
entire country, are understood as a public complaints citizens based
organization. Today, ombudsmen have emerged dedicated to different areas of
expertise. One of these regional or local government ombudsman.
In Europe, one of the world's continents were
established in different state-level ombudsman institution. Indeed, one of the
places where the application of the ombudsman institution in Europe is the
Republic of Turkey.
The purpose of this paper, ombudsman institution who
showed the world's spread to different continents which is of the sampling is
carried out in Turkey in an Europe continent country. This paper aims to
provide information for structural-institutional and operational aspects
related to the ombudsman institutions in Turkey.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.