Küreselleşmeyle değişen tüketim
alışkanlıkları çevreye olumsuz etkiler yaratmaktadır. Zaman içinde çevre
konusunda tüketici bilincinin artması tüketicilerin çevre konusunda
endişelerini arttırmaktadır. Bu nedenle, tüketiciler satın alma davranışlarını
değiştirmeye çalışmakta ve ürünü tercih ederken çevreye dost ürünleri daha
fazla satın alma eğilimi göstermektedirler. Bu bağlamda, tüketicilerin
demografik özelliklerine göre çevre dostu ürünü tanıma ve çevre dostu ürünü
satın alma davranışları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışmada
kullanılan veriler, Edirne’nin Keşan İlçesinde 143 aile ile yüz yüze görüşerek
yapılan anketlerden elde edilmiştir. Araştırmada, tüketicilerin %59,4’ünün
çevre dostu ürünü tanıdıkları, %35,7’sinin çevre dostu ürünleri satın aldıkları
belirlenmiştir. Yapılan Ki kare analizinde; yaş eğitim, meslek, medeni durum ve
yeşil ürünleri tanıma arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca; yaş,
eğitim, gelir ile yeşil ürün satın alma arasında da anlamlı bir ilişki
bulunmuştur.
The consumption behaviors which covary
with globalization create negative effects for the environment. The increasing
environmental consciousness of the consumers have caused their environmental
concerns to raise in time. Thus, the consumers have been trying to change their
purchasing behaviors and they show a tendency to purchase eco-friendly products
more. Within this scope, the relations between the consumers’ acquaintance with
eco-friendly products and their behaviors of purchasing eco-friendly products
according to their demographics have been examined. The data that were used in
the study have been obtained from face to face interviews with 143 families in
Keşan district of Edirne. In the research, it has been determined that 59;4% of
the consumers are acquainted with eco-friendly products and 35,7% of them
purchase eco-friendly products. In the Chi-square analysis, a significant
relation has been determined between age, education, occupation, marital status
and acquaintance with green products. Additionally, a significant relation has
been found between age, education, income and purchasing of green products, as
well.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 7 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.