Medya, günümüzde ekonomiyle aynı yapıda
olan ekonomik bir güç haline gelmiştir. Kaynakları, iş alanları, sermaye
yatırımları ile milli ekonomi içinde geniş bir ticaret sektörü olarak karşımıza
çıkmaktadır. Medya ekonomisi, ekonomi teorilerinin ve kavramlarının medya
endüstrisi üzerinden incelenmesidir. Medya ekonomisi, işletme faaliyetlerini
ifade etmek için kullanılan bir terimdir. Çeşitli medya endüstrilerinde çıktı
üreten ve satan firmaların finansal faaliyetlerini anlatmaktadır. Medya
ekonomisi, yazılı medya ve yayıncılık gibi geleneksel medya ve internet gibi
yeni medyanın da yer aldığı her medya biçimini kapsamaktadır. Medya ekonomisi
geniş ve çeşitli bir kavramdır. Medyanın politika, pazar ve medya şirketlerinin
uygulamaları ve performans gibi ekonomik konularını içermektedir. Bu makalede,
medya ekonomisi araştırmalarındaki temel teori, paradigmaları ve medya
ekonomisinin geniş iletişim bilimi alanına katkılarını gözden geçirerek
açıklamak amaçlanmaktadır. Ayrıca, bilgiyi üreten ve dağıtan medyadaki mevcut
kavramların yanı sıra izleyici-okuyucu-kullanıcı arasında çok öngörülemeyen bir
medya ekonomisi kavramını üzerinde durulmuştur.
Today, the media has become an economic
force with the same structure as the economy. Resources, business areas,
capital investments and the national economy as a wide range of trade is
emerging as a confrontation. Media economy is the study of economic theories
and concepts through the media industry. The media economy is a term used to
describe business activities. Various media describe the financial activities
of firms producing and selling output in the industry. The media economy
includes traditional media such as print media and publishing, and every media
format in which new media such as the internet are involved. Media economy is a
broad and diverse concept. It includes economic aspects such as the practices
and performance of the media policy, market and media companies. In this
article, it is aimed to explain the basic theories, paradigms in media economy
researches and their contribution to the field of broad communication knowledge
of the media economy. In addition, the concept of a media economy that is not
very predictable between viewer-reader-user as well as existing concepts in the
media that produces and distributes information is emphasized.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.