Halkla ilişkiler
kavramı iyi niyete dayalı ilişkiler geliştirme temeline dayanması ve doğruluk,
dürüstlük ilkeleri kapsamında çalışmalarını yürütmesi nedeniyle günümüzde önemi
gittikçe artan kavramlar arasında yer almaktadır. Zira halkla ilişkiler yapısı
gereği inandırıcılığı yüksek olan iletişim uygulamaları arasında bulunmaktadır.
Bu çalışma çağdaş polislik hizmetleri kapsamında yararlanılan halkla ilişkiler
uygulamalarını konu edinmektedir. Emniyet Genel Müdürlüğü tarafınca yayınlanan
kamu spotlarını Grunig ve Hunt halkla ilişkiler modelleri perspektifinden
incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini 2017 yılında yayınlanan güncel
kamu spotları oluşturmakla birlikte çalışmanın örneklemi 140 terör ihbar hattı
ve iletişim yolu ile dolandırıcılık kamu spotları ile sınırlandırılmıştır.
Çalışma kapsamında kamu spotlarının içeriğinin incelenmesinde İngiliz Kültürel
Çalışmacı Stuart Hall'ın yönteminden faydalanılmıştır. Yapılan inceleme
neticesinde kamu spotlarında çift yönlü asimetrik model izleri bulunmakla
birlikte halka doğru haber verme ve dürüstlük esasına dayanan kamuyu
bilgilendirme modelinin ağırlık bastığı saptanmıştır.
Halkla İlişkiler Grunig ve Hunt Modelleri Emniyet Genel Müdürlüğü Kamu Spotu
The
concept of public relations is among the increasingly important concepts
nowadays because it relies on the basis of development of good intentions, and
because it conducts its work under the principles of integrity and honesty.
Because there are communicative practices which are highly credible for the
structure of relations with the public. This study is subject to public
relations practices that are utilized in the scope of contemporary policing
services. By the General Directorate of Security aims to examine the public
spots published from the perspectives of Grunig and Hunt public relations models.
To create
current public spots published in 2017, the universe of study, the example of
working together is limited to the public spots of fraud with the 140 terror
tip line and communication way. In the study,
the content of public spots was utilized by the British Cultural Theorist
Stuart Hall's method. As a result of the examination, there are two asymmetric
model traces in public spots, while the public information model based on the
principle of honesty and reporting to the public is found to be weighted.
Public Relations Grunig and Hunt Models General Directorate of Security Public Spot
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.