Bir şehrin markalaşması, o şehrin başarılı bir şekilde
pazarlanmasını gerektirmektedir. Nitekim bir şehrin başarılı bir şekilde
pazarlanması için öncelikle o şehir için doğru bir imaj oluşturulması
gerekmektedir. İmaj oluşturma sürecinde, şehir pazarlamacıları tarafından
ilgili şehrin sahip olduğu rekabetçi avantajları (tarihi, kültürel ve doğal
çekim unsurları vb.) vurgulanmaktadır. Bu araştırmada, Gümüşhane şehrinin
markalaşma sürecinde rekabetçi avantajlarının belirlenmesi kapsamında şehir
imajını oluşturan faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, şehrin
turist sayısının az olması nedeniyle, Gümüşhane’ye farklı illerden gelen
üniversite öğrencileri araştırma örneklemi olarak belirlenmiştir. Araştırma
kapsamında oluşturulan anket formu, 2018 yılı Mart ayında 508 üniversite
öğrencisi üzerinde kolayda örnekleme esas alınarak yüz yüze görüşme tekniğiyle
uygulanmıştır. Elde edilen veriler frekans analizi, keşifsel faktör analizi,
güvenilirlik analizi, t testi ve tek yönlü varyans analiziyle çözümlenmiştir.
Keşifsel faktör analizinin ardından bilişsel şehir imajını oluşturan 5 faktör
ortaya çıkmıştır. Bunlar; ‘modern kent üstyapısı’, ‘temiz çevre’, ‘yerel halkın
tutumu’, ‘temel çekicilikler’ ve ‘destek çekicilikler’dir. Ayrıca, bilişsel ve
duygusal imajın cinsiyet, gelinen bölge ve Gümüşhane’de yaşama süresi
değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği t testi ve tek yönlü
varyans analiziyle incelenmiştir.
The branding of a city depends on the successful
marketing of that city. Indeed, in order to successfully market a city, a
proper image for the city must first be formed. In the image creation process,
competitive advantages (historical, cultural and natural attractions, etc.) are
emphasized by city marketers. In this research, it was tried to determine which
factors constitute the city image of Gümüşhane in order to determine the
competitive advantages of that city in the branding process. Due to the small
number of tourists in the city, as a research sample, university students from
other cities were chosen. The questionnaire form prepared within the scope of
the research was applied in face to face interview technique on the basis of
convenience sampling on 508 university students in March 2018. The obtained
data were analyzed by frequency analysis, exploratory factor analysis,
reliability analysis, t test and one way ANOVA. After the exploratory factor
analysis, five factors were found that constituted the cognitive city image.
These are; modern urban superstructure, clean environment, locals’ attitude,
core attractiveness and side attractiveness. In addition, whether the cognitive
and affective image differs by gender, area of arrival and life time in
Gümüşhane was examined by means of t test and ANOVA.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.