The studies
directed to International Financial Reporting Standards (IFRS) were set in as
perarticle 6 of the decision 827 by the President of Azerbaijan Republic on
26th of December, 2002. On behalf of the studies intended for the regulations
and practices, the council of members were authorized. In Azerbaijan, all
companies regardless of theirtypesareobligatory to comply with National
Accounting Standards arranged in accordance with IFRS. National Accounting
Standards are arranged separately pursuant to the types of companies.
After the
transition to IFRS, various programs and informative training courses were
organized both for the members of accounting profession and for students who
study in the accounting departments of educational institutions so that they
could learn and practice. However, IFRS was not perceived by the members of the
profession at the desired level.
There might be
several reasons why IFRS was not learned at the desired level. The aim of this
study is to anaylse the reason why accountants could not learn IFRS at the
desired level, the difficulties they encountered and theireagerness to learn.
In this
context, a survey was conducted for the accountants working in Baku,
Azerbaijan. The results of the survey were evaluated with nonparametric tests.
It has been seen that significant differences were found 5 variables in terms
of gender, 5 variables in terms of working style, 2 variables in terms of age,
2 variables in terms of education status, 1 variable in terms of professional
experience and 4 variables in terms of department of graduation.
International Financial Reporting Standards Learning Process Member of Accounting Profession
Azerbaycan’da Uluslararası Finansal Raporlama
Standartları’na (UFRS) yönelik çalışmalar Azerbaycan Cumhurbaşkanının 26 Aralık
2002 yılında 827 Nolu kararının 6. maddesi uyarınca başlamıştır. Düzenleme ve
uygulamaya yönelik çalışmalar için Bakanlar Kuruluna yetki verilmiştir.
Azerbaycan’da UFRS’ye uygun düzenlenmiş Milli Muhasebe Standartlarına, türü
fark etmeksizin tüm işletmelerin uyması zorunludur. Milli Muhasebe Standartları
işletme türlerine göre ayrı ayrı olarak tasarlanmıştır.
UFRS’ye geçiş sonrası muhasebe meslek
mensuplarına ve öğretim kurumlarının muhasebe bölümlerinde okuyan öğrencilere
yönelik UFRS’nin öğrenilmesi ve uygulanması amaçlı çeşitli programlar ve
bilgilendirici eğitimler düzenlenmiştir. Ancak buna rağmen UFRS meslek mensupları
tarafından istenilen düzeyde öğrenilememiştir.
UFRS’nin istenilen düzeyde öğrenilememesinin
çeşitli sebepleri olabilir. Bu yüzden çalışmanın amacı, muhasebecilerin UFRS’yi
istenilen düzeyde öğrenememesinin sebebini, yaşadıkları zorlukları öğrenme isteklerini
araştırmaktır. Bu doğrultuda, muhasebecilerin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, iş
deneyimi, mezun oldukları bölümler esas alınarak bu standartlara dair
görüşleri, istekleri, beklentileri, yaşadıkları zorlukların ortaya konulması
yoluyla değerlendirilmesi önem arz etmektedir.
Bu bağlamda, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de
faaliyet gösteren muhasebecilere yönelik anket çalışması yoluyla araştırma
yapılmıştır. Araştırmada anket sonuçları parametrik olmayan testlerle
değerlendirilmiştir. Cinsiyete göre 5 değişken, çalışma biçimine göre 5
değişken, yaşa göre 2 değişken, eğitim durumuna göre 2 değişken, mesleki
deneyime göre 1 değişken ve mezun olunan bölüme göre 4 değişken için anlamlı
olarak farklılıklar tespit edilmiştir.
Uluslararası Finansal Raporlama Standartları Öğrenme Süreci Muhasebe Meslek Mensubu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.