Dental turizm; implant, estetik cerrahi gibi farklı tedavi ve estetik uygulamaları uluslararası hastaların hizmetine sunan sağlık turizminin önemli bir alt alanıdır. Yurt dışında sağlık sigortalarının kısıtlı diş tedavilerini kapsaması ve ücretlerin yüksekliği hastaları farklı destinasyonlara yönlendirmektedir. Destinasyonların da bu alanda yatırım yapmaya başlamalarıyla, pazar, rekabetçi bir yapıya dönüşmeye başlamıştır. Türkiye de uluslararası pazarından pay almaya çalışan destinasyonlardan birisidir. Ancak dental turizm alanında faaliyet gösteren kuruluşlarının hedef pazar seçenekleri arasında en uygun olanları belirleyebilmeleri ve pazarlama karmalarının bu seçeneklere yöneltebilmeleri, sınırlı pazarlama kaynaklarının etkili bir şekilde kullanılması açısından önemlidir. Bu çalışmada, devlet üniversitesi bünyesinde faaliyetlerine 2018 yılında başlamış olan International Dent Care (IDC) sağlık biriminin pazar seçenekleri arasında bulunan Aydın’da yaşayan yerleşik yabancı statüsündeki bebek patlaması kuşağının (BPK) potansiyelini değerlendirmek ve IDC’nin bu pazar için uygunluğunu analiz etmek amaçlanmıştır. Veriler doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Görüşme sonuçları için içerik analizi, IDC’nin pazardaki konumunu belirleyebilmek için ise analitik hiyerarşi süreci yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Aydın’da yaşayan BPK hastalarının IDC açısından potansiyel bir hedef pazar olduğu ve IDC’nin diğer özel kliniklerden güven, fiyat, dil yeterliliği ve uzmanlık gibi alanlarda göreli üstünlükleri bulunduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçların ve kullanılan yöntem ve tekniklerin dental turizm alanında gelecekteki araştırmalara ışık tutabileceği düşünülmektedir.
Dental Turizm Analitik Hiyerarşi Süreci Bebek Patlaması Kuşağı Hedef Pazar Yerleşik Yabancılar
Dental tourism is an important sub-area of health tourism, offering different treatments and aesthetic practices to the international patients. The limited coverage of dental treatments and the high cost of these treatments, patients have to turn to destinations abroad. As the destinations started to invest in this area, the market started to turn into a competitive structure. Turkey is one of the destinations willing to get share from the market. It is important for enterprises operating in the field of dental tourism to determine the most suitable among the target market options. The aim of this study is to evaluate the potential of foreign residents in baby boomer cohort (BBG) living in Aydın, which is one of the target market options of the International Dent Care (IDC.) The data were collected through document analysis and semi-structured interviews. Content analysis and the analytical hierarchy process method were utilized for analyses. Results showed that patients in BPG can be considered as a potential target market for IDC. IDC has relative advantages from other private clinics in terms of trust, price, language proficiency and expertise. The research may shed light on the possible directions of future research in the field of dental tourism.
Dental Tourism Analytic Hierarchy Process Baby Boomers Target Market Foreign Residence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.