Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevreye Duyarlı Konaklama Tesislerinin Misyon Ve Vizyonlarının Küresel Sürdürülebilir Turizm Kriterleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 3, 349 - 361, 22.09.2021
https://doi.org/10.23834/isrjournal.952736

Öz

Bu çalışmada, çevreye duyarlı konaklama tesislerinin misyon ve vizyonlarında yer alan ifadelerin sürdürülebilir turizm kriterleri temel alanlarına bağlı olarak ne şekilde yer aldığı dolayısıyla dağılımlarının verilerle hesaplanması ve ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmanın teorik alt yapısı atfetme teorisine dayandırılmaktadır. Çalışmada içerik analizi tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evreni Türkiye’de bulunan çevreye duyarlı tesis etiketine sahip konaklama tesisleridir. Toplam 478 Çevreye Duyarlı Konaklama Tesisi (yeşil yıldızlı tesis) bulunmaktadır. “Çevreye Duyarlı Tesisler” listesinde yer alan tesislerin internet siteleri 07.04.2020 ile 16.04.2020 tarihleri arasında ziyaret edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler doğrultusunda konaklama tesislerinin genelinin misyon ve vizyon tanımlarına ulaşılamadığı görülmektedir. Ulaşılabilen misyon ve vizyon cümlelerinde sürdürülebilir turizm kriterleri dikkate alınarak sadece kelime ve kavramlar ele alınıp dağılımı yapılmıştır. Kavram ve kelime dağılımına bakıldığında sürdürülebilir turizm kriterlerinden olan çevre ve sürdürülebilir yönetime daha çok değinilmektedir. Sürekli değişen ve rekabet şiddetinin arttığı bir ortamda her daim başarının da sürdürülebilmesi için konaklama tesisleri bu faaliyetlere daha çok dikkat etmesi gerekmektedir.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Acuner, E. (2015). Zigana Turizm Merkezi’nin sürdürülebilir turizm kriterleri çerçevesinde yerel destinasyon yönetim örgütleri tarafından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 62-93.
  • Akdağ, G., Güler, O. Demirtaş, O. Dalgıç, A. ve Yeşilyurt, C. (2014). Turizm ve çevre ilişkisi: Türkiye'deki yeşil otellerin gözünden yeşil otelcilik uygulamaları üzerine bir değerlendirme. Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi Bildirileri, Muğla, 258-267.
  • Akoğlan Kozak, M., Evren, S. ve Çakır, O. (2013). Tarihsel süreç içinde turizm paradigması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 7-22.
  • Akova, O., Yaşar, A. G. Aslan, A. ve Çetin, G. (2015). Çalışanların çevre yönetimi algıları ve örgüt kültürü ilişkisi: Yeşil yıldızlı otellere yönelik bir araştırma. İşletme ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 169-184.
  • Aylan, F. K. ve Sezgin, M. (2016). Turistlerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetleri: Antalya'da bir araştırma. Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (1), 285-300.
  • Büyükşalvarcı, A., Şapçılar, M. C. ve Akuğur, Ş. B. (2017). Otel işletmelerinde çevre duyarlılığı ve yeşil yıldız uygulamaları üzerine bir araştırma. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-35.
  • Çavuşoğlu, S. ve Durmaz, Y. (2019). Yeşil davranışlara karşı tutumun ziyaret niyetine etkisinde yeşil imajın düzenleyicilik rolü: Yeşil oteller örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 303-315.
  • Çevreye duyarlılık kampanyası (yeşil yıldız). (2020). https://yigm.ktb.gov.tr/TR-11596/cevreye-duyarlilik-kampanyasi-yesil-yildiz.html. (03.04.2020).
  • Civelek Oruç, M. ve Zengin, B. (2015). Misyon vizyon bildirilerinin müşteri odaklılık yönünden değerlendirilmesi: 5 yıldızlı konaklama işletmeleri örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, (9), 31-49.
  • Cömert, M. ve Özata, E. (2016). Sürdürülebilir turizm kapsamında yeşil yıldız çevreye duyarlılık projesi. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 9(47), 1169-1178.
  • Deste, M., Binbaşıoğlu, H. ve Türk, M. (2018). Konaklama işletmelerinde atık yönetimi ve geri dönüşüm: İnönü Üniversitesi Kale Göl Otel örneği. Anemon Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 225-234.
  • Dilek, E. ve Atay, L. (2012). Antalya'daki beş yıldızlı otellerin yeşil otelcilik uygulmaları üzerine bir araştırma. İşletme Fakültesi Dergisi, 13(2), 61-90.
  • Doğan, Ö. ve Ertaş, F. C. (2018). Çevreye duyarlılığın rekabet gücüne etkisi: Yeşil yıldızlı oteller üzerine bir uygulama. Maliye ve Finans Yazıları, (110), 217-234.
  • Doğancili, O. S. ve Akbulut, B. A. (2015). Yeşil yıldız çevre etiketine sahip otellerin web sitelerinde yeşil pazarlamayı kullanmalarına ilişkin içerik analizi. 16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, 402-417.
  • Çetin Gürkan, G., Dönmez Polat, D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde çevre bilincinin çevreye duyarlı konaklama işletmelrinde kalma tercihleri üzerindeki etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 114-133.
  • Ertaş, Ç. (2018). Yeşil yıldızlı konaklama işletmelerinin İnternet sitelerindeki çevresel içerik üzerine bir inceleme. Türkiye Sosyal Araştırma Dergisi, (3), 97-820.
  • Ertaş, M., Kırlar Can, B., Yeşilyurt, H. ve Koçak, N. (2017). Konaklama işletmelerinin yeşil yıldız uygulamaları kapsamında çevreye duyarlılığının değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 102-119.
  • Giritlioğlu, İ. ve Güzel, M. O. (2015). Otel işletmelerinde yeşil yıldız uygulamaları: Gaziantep ve Hatay bölgesinde bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 889-904.
  • Global Sustainable Tourism Council - Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC). (2020). https://certifications.controlunion.com/tr/certification-programs/certification-programs/global-sustainable-tourism-council-kueresel-suerdueruelebilir-turizm-konseyi-gstc. (05.04.2020).
  • Gönen, İ. (2018). Otelcilik sektöründe yeşil işletme çalışmaları. Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresi Bildirileri, 351-360.
  • GSTC. (2016, Aralık). Oteller için GSTC endüstri kriterleri raporu. Küresel sürdürülebilir turizm kriterleri. https://www.gstcouncil.org. (05.04.2020).
  • Gümüş, M. (2014). Sürdürülebilir turizm kapsamında yatırım projelerinin değerlendirilmesi: Konya'da yeşil yıldız çevreye duyarlı termal otel yatırımı örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Güneren, E. ve Karakuş, Y. (2015). Turizmde postmodern pazarlama. Turizm pazarlamasında güncel yaklaşımlar (Ed. B. Kılıç ve Z. Öter) Beta, İstanbul, 455-487.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama sektöründe çevre dostu yönetimin önemi. Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergisi, 13(20), 45-51.
  • Güngör, Y., Karacan, S. ve Karacan, E. (2018). Yerel işletmeler sürdürülebilir turizm ve Kartepe. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2), 225-233.
  • Güzel, Ö. (2014). Postmodern çağ tatil deneyimlerinde hazcı tepki basamağı çıktısı olarak temalı oteller. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (13), 1-15.
  • İnce, A. R. (2015). Türkiye'nin ikinci 500 büyük şirketinin misyon ve vizyon ifadelerine göre girişimcilik özellikleri. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 143-155.
  • Kement, Ü. (2018). Çevresel kaygı ve algılanan ahlaki yükümlülüğün yeşil otelleri ziyaret etme niyetine etkisinin incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(2), 203-214.
  • Kement, Ü. ve Çavuşoğlu, S. (2017). Hafızaya yönelik müşteri deneyimlerinin müşteri sadakatine etkisi: Yeşil oteller örneği. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 172-194.
  • Kılıç, M. (2010). Stratejik yönetim sürecinde değerler, vizyon ve misyon kavramları arasındaki ilişki. Sosyoekonomi Dergisi, 2, 81-97.
  • Kim, S.H. (2009). An Investigation Into Hotel Employees' Perception Of Green Practices. Stars University of Central Florida, Orlando, Florida.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin çevreci uygulamalarının değerlendirilmesi: yeşil yıldızlı bir otel işletmesinde örnek olay çalışması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Muslu, Ş. (2014). Örgütlerde misyon ve vizyon kavramlarının önemi. HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5), 151-171.
  • Oğuz, Y. E. ve Yılmaz, V. (2019). Çevre bilincinin yeşil yıldızlı otel tercihine etkisi: ESOGÜ Turizm Fakültesi öğrencileri örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 14(1), 51-66.
  • Öğülmüş, S. (1991). İçerik çözümlemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 213-228.
  • Özdemir Yılmaz, G., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama işletmelerinde çevre dostu uygulamalar: Bodrum örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Özer, L., Kement, Ü. ve Gültekin, B. (2015). Genişletilmiş Planlanmış Davranış Teorisi kapsamında yeşil yıldızlı otelleri tekrar ziyaret etme niyeti. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(4), 59-85.
  • Rani, G. P. & Raj, C. (2020). Green human resource practices and job satisfaction of star hotel employees in kanyakumari district. UGC Care Journal, 40(18), 2255-2263.
  • Sabuncuoğlu, A. ve Gök, O. (2008). Büyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından değerlendirilmesi. İktisat İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 123-141.
  • Satar, İ. ve Güneş, G. (2017). Turizm Sertifikasyonu: Ankara Radısson Blu Otel'de örnek uygulama. Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 28-46.
  • Soygür, İ. C. (2018). Kamu ile yerli ve yabancı özel sektör bankalarının vizyon ve mizyon farkları üzerine bir değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(3), 987-1004.
  • Tayara, M. ve Özel, Ç. H. (2019). Annals of Tourism Research Dergisinde yayımlanan postmodern dönemde turizm konulu makaleler: Bibliyometrik inceleme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(2), 100-111.
  • Türk, M. ve Harbalıoğlu, M. (2015). Konaklama işletmelerinde çevreye duyarlılık. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (14), 419-428.
  • Türk, M. ve Kara, E. (2018). Konaklama işletmelerinde çevre bilinci ve yeşil yönetim uygulamalarının işletme başarısına katkısı: Muğla ili üzerine bir araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 848-876.
  • Ünüvar, Ş. (2016). Konya’da faaliyet gösteren turizm işletme belgeli konaklama tesislerinde çevreye duyarlı tesis simgesi-yeşil yıldız üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19, 97-110.
  • Verma, V. K. & Chandra, B. (2016). Hotel guest’s perception and choice dynamics for green hotel attribute: a mix method approach. Indian Journal of Science and Technology, 9(5), 1-9.
  • Yıldırım, H. M., Sünnetçioğlu, A. ve Atay, L. (2018). Yaşam tarzının yeşil otel tercihinde rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 9-17.
  • Yıldız, B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yurtsal, K. (2019). Türkiye'de sürdürülebilir turizm. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 61-69.
  • Zengeni, N., Monica, D., Zengeni, F. & Muzambi, S. (2013). Hoteliers’ perceptions of the ımpacts of green tourism on hotel operating costs in Zimbabwe: The case of selected Harare Hotels. Australian Journal of Business and Management Research, 2(11), 64-73.

Evaluation of the Mission and Vision Of Environmentally Friendly Accommodation Facilities in terms of Global Sustainable Tourism Criteria

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 3, 349 - 361, 22.09.2021
https://doi.org/10.23834/isrjournal.952736

Öz

In this study, it was aimed to calculate and reveal the distribution of the expressions contained in the missions and visions of environmentally friendly accommodation facilities with data, so that they are located depending on the main areas of sustainable tourism criteria. The theoretical background of the study is based on attribution theory. Content analysis scanning method was used in the study. The universe of the study is accommodation facilities with an environmentally friendly facility label located in Turkey. There are a total of 478 environmentally friendly accommodation facilities (Green star facility). The internet sites of the facilities included in the list of” environmentally sensitive facilities " were visited between 07.04.2020 and 16.04.2020. According to the data obtained in the study, it is observed that the mission and vision definitions of the accommodation facilities in general cannot be reached. In the mission and vision sentences that can be achieved, only words and concepts were considered and distributed, taking into account the criteria for Sustainable Tourism. Considering the concept and word distribution, environment and sustainable management, which are among the sustainable tourism criteria, are more frequently mentioned. Accommodation facilities should pay more attention to these activities in order to maintain success in an environment that is constantly changing and increasing the intensity of competition.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Acuner, E. (2015). Zigana Turizm Merkezi’nin sürdürülebilir turizm kriterleri çerçevesinde yerel destinasyon yönetim örgütleri tarafından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 62-93.
  • Akdağ, G., Güler, O. Demirtaş, O. Dalgıç, A. ve Yeşilyurt, C. (2014). Turizm ve çevre ilişkisi: Türkiye'deki yeşil otellerin gözünden yeşil otelcilik uygulamaları üzerine bir değerlendirme. Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi Bildirileri, Muğla, 258-267.
  • Akoğlan Kozak, M., Evren, S. ve Çakır, O. (2013). Tarihsel süreç içinde turizm paradigması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 7-22.
  • Akova, O., Yaşar, A. G. Aslan, A. ve Çetin, G. (2015). Çalışanların çevre yönetimi algıları ve örgüt kültürü ilişkisi: Yeşil yıldızlı otellere yönelik bir araştırma. İşletme ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 169-184.
  • Aylan, F. K. ve Sezgin, M. (2016). Turistlerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetleri: Antalya'da bir araştırma. Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (1), 285-300.
  • Büyükşalvarcı, A., Şapçılar, M. C. ve Akuğur, Ş. B. (2017). Otel işletmelerinde çevre duyarlılığı ve yeşil yıldız uygulamaları üzerine bir araştırma. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-35.
  • Çavuşoğlu, S. ve Durmaz, Y. (2019). Yeşil davranışlara karşı tutumun ziyaret niyetine etkisinde yeşil imajın düzenleyicilik rolü: Yeşil oteller örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 303-315.
  • Çevreye duyarlılık kampanyası (yeşil yıldız). (2020). https://yigm.ktb.gov.tr/TR-11596/cevreye-duyarlilik-kampanyasi-yesil-yildiz.html. (03.04.2020).
  • Civelek Oruç, M. ve Zengin, B. (2015). Misyon vizyon bildirilerinin müşteri odaklılık yönünden değerlendirilmesi: 5 yıldızlı konaklama işletmeleri örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, (9), 31-49.
  • Cömert, M. ve Özata, E. (2016). Sürdürülebilir turizm kapsamında yeşil yıldız çevreye duyarlılık projesi. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 9(47), 1169-1178.
  • Deste, M., Binbaşıoğlu, H. ve Türk, M. (2018). Konaklama işletmelerinde atık yönetimi ve geri dönüşüm: İnönü Üniversitesi Kale Göl Otel örneği. Anemon Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 225-234.
  • Dilek, E. ve Atay, L. (2012). Antalya'daki beş yıldızlı otellerin yeşil otelcilik uygulmaları üzerine bir araştırma. İşletme Fakültesi Dergisi, 13(2), 61-90.
  • Doğan, Ö. ve Ertaş, F. C. (2018). Çevreye duyarlılığın rekabet gücüne etkisi: Yeşil yıldızlı oteller üzerine bir uygulama. Maliye ve Finans Yazıları, (110), 217-234.
  • Doğancili, O. S. ve Akbulut, B. A. (2015). Yeşil yıldız çevre etiketine sahip otellerin web sitelerinde yeşil pazarlamayı kullanmalarına ilişkin içerik analizi. 16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, 402-417.
  • Çetin Gürkan, G., Dönmez Polat, D. ve Demiralay, T. (2015). Turistlerde çevre bilincinin çevreye duyarlı konaklama işletmelrinde kalma tercihleri üzerindeki etkisi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 114-133.
  • Ertaş, Ç. (2018). Yeşil yıldızlı konaklama işletmelerinin İnternet sitelerindeki çevresel içerik üzerine bir inceleme. Türkiye Sosyal Araştırma Dergisi, (3), 97-820.
  • Ertaş, M., Kırlar Can, B., Yeşilyurt, H. ve Koçak, N. (2017). Konaklama işletmelerinin yeşil yıldız uygulamaları kapsamında çevreye duyarlılığının değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(1), 102-119.
  • Giritlioğlu, İ. ve Güzel, M. O. (2015). Otel işletmelerinde yeşil yıldız uygulamaları: Gaziantep ve Hatay bölgesinde bir araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 889-904.
  • Global Sustainable Tourism Council - Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC). (2020). https://certifications.controlunion.com/tr/certification-programs/certification-programs/global-sustainable-tourism-council-kueresel-suerdueruelebilir-turizm-konseyi-gstc. (05.04.2020).
  • Gönen, İ. (2018). Otelcilik sektöründe yeşil işletme çalışmaları. Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresi Bildirileri, 351-360.
  • GSTC. (2016, Aralık). Oteller için GSTC endüstri kriterleri raporu. Küresel sürdürülebilir turizm kriterleri. https://www.gstcouncil.org. (05.04.2020).
  • Gümüş, M. (2014). Sürdürülebilir turizm kapsamında yatırım projelerinin değerlendirilmesi: Konya'da yeşil yıldız çevreye duyarlı termal otel yatırımı örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Güneren, E. ve Karakuş, Y. (2015). Turizmde postmodern pazarlama. Turizm pazarlamasında güncel yaklaşımlar (Ed. B. Kılıç ve Z. Öter) Beta, İstanbul, 455-487.
  • Güneş, G. (2011). Konaklama sektöründe çevre dostu yönetimin önemi. Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergisi, 13(20), 45-51.
  • Güngör, Y., Karacan, S. ve Karacan, E. (2018). Yerel işletmeler sürdürülebilir turizm ve Kartepe. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 2(2), 225-233.
  • Güzel, Ö. (2014). Postmodern çağ tatil deneyimlerinde hazcı tepki basamağı çıktısı olarak temalı oteller. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (13), 1-15.
  • İnce, A. R. (2015). Türkiye'nin ikinci 500 büyük şirketinin misyon ve vizyon ifadelerine göre girişimcilik özellikleri. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 143-155.
  • Kement, Ü. (2018). Çevresel kaygı ve algılanan ahlaki yükümlülüğün yeşil otelleri ziyaret etme niyetine etkisinin incelenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 5(2), 203-214.
  • Kement, Ü. ve Çavuşoğlu, S. (2017). Hafızaya yönelik müşteri deneyimlerinin müşteri sadakatine etkisi: Yeşil oteller örneği. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 172-194.
  • Kılıç, M. (2010). Stratejik yönetim sürecinde değerler, vizyon ve misyon kavramları arasındaki ilişki. Sosyoekonomi Dergisi, 2, 81-97.
  • Kim, S.H. (2009). An Investigation Into Hotel Employees' Perception Of Green Practices. Stars University of Central Florida, Orlando, Florida.
  • Mesci, Z. (2014). Otellerin çevreci uygulamalarının değerlendirilmesi: yeşil yıldızlı bir otel işletmesinde örnek olay çalışması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(1), 90-102.
  • Muslu, Ş. (2014). Örgütlerde misyon ve vizyon kavramlarının önemi. HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5), 151-171.
  • Oğuz, Y. E. ve Yılmaz, V. (2019). Çevre bilincinin yeşil yıldızlı otel tercihine etkisi: ESOGÜ Turizm Fakültesi öğrencileri örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 14(1), 51-66.
  • Öğülmüş, S. (1991). İçerik çözümlemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 213-228.
  • Özdemir Yılmaz, G., Özok, O. ve Erdem, B. (2016). Konaklama işletmelerinde çevre dostu uygulamalar: Bodrum örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 180-197.
  • Özer, L., Kement, Ü. ve Gültekin, B. (2015). Genişletilmiş Planlanmış Davranış Teorisi kapsamında yeşil yıldızlı otelleri tekrar ziyaret etme niyeti. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(4), 59-85.
  • Rani, G. P. & Raj, C. (2020). Green human resource practices and job satisfaction of star hotel employees in kanyakumari district. UGC Care Journal, 40(18), 2255-2263.
  • Sabuncuoğlu, A. ve Gök, O. (2008). Büyük işletmelerin web sitelerinde yer alan misyon ve vizyon ifadelerinin pazar odaklılık açısından değerlendirilmesi. İktisat İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 123-141.
  • Satar, İ. ve Güneş, G. (2017). Turizm Sertifikasyonu: Ankara Radısson Blu Otel'de örnek uygulama. Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 28-46.
  • Soygür, İ. C. (2018). Kamu ile yerli ve yabancı özel sektör bankalarının vizyon ve mizyon farkları üzerine bir değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(3), 987-1004.
  • Tayara, M. ve Özel, Ç. H. (2019). Annals of Tourism Research Dergisinde yayımlanan postmodern dönemde turizm konulu makaleler: Bibliyometrik inceleme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(2), 100-111.
  • Türk, M. ve Harbalıoğlu, M. (2015). Konaklama işletmelerinde çevreye duyarlılık. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (14), 419-428.
  • Türk, M. ve Kara, E. (2018). Konaklama işletmelerinde çevre bilinci ve yeşil yönetim uygulamalarının işletme başarısına katkısı: Muğla ili üzerine bir araştırma. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 848-876.
  • Ünüvar, Ş. (2016). Konya’da faaliyet gösteren turizm işletme belgeli konaklama tesislerinde çevreye duyarlı tesis simgesi-yeşil yıldız üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19, 97-110.
  • Verma, V. K. & Chandra, B. (2016). Hotel guest’s perception and choice dynamics for green hotel attribute: a mix method approach. Indian Journal of Science and Technology, 9(5), 1-9.
  • Yıldırım, H. M., Sünnetçioğlu, A. ve Atay, L. (2018). Yaşam tarzının yeşil otel tercihinde rolü. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 9-17.
  • Yıldız, B. ve Kılıç, S. N. (2016). Alman turistlerin çevre bilinci ve çevre dostu otel (yeşil otel) algısının davranışsal niyetleri üzerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2614-2623.
  • Yurtsal, K. (2019). Türkiye'de sürdürülebilir turizm. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 61-69.
  • Zengeni, N., Monica, D., Zengeni, F. & Muzambi, S. (2013). Hoteliers’ perceptions of the ımpacts of green tourism on hotel operating costs in Zimbabwe: The case of selected Harare Hotels. Australian Journal of Business and Management Research, 2(11), 64-73.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Acuner 0000-0002-7769-8705

Emel Ergin 0000-0001-7651-7100

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Acuner, E., & Ergin, E. (2021). Çevreye Duyarlı Konaklama Tesislerinin Misyon Ve Vizyonlarının Küresel Sürdürülebilir Turizm Kriterleri Açısından Değerlendirilmesi. The Journal of International Scientific Researches, 6(3), 349-361. https://doi.org/10.23834/isrjournal.952736