Çalışmada üniversite ortamında, farklı çalışma alanlarında bulunan idari personelin ve akademik personelin spora yönelik tutumlarının, psikososyal, fiziksel zihinsel gelişim alanları bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini üniversitelerde görev yapan akademik ve idari personel, örneklem grubu ise bu kurumlarda aktif çalışan ve basit rastgele yöntemine uygun olarak iletişim kurulan 45 akademisyen ve 55 idari personel olmak üzere toplam 100 katılımcı oluşturmuştur. Katılımcılara Koçak (2014) tarafından geliştirilen ʻʻSpora Yönelik Tutum Ölçeği ʼʼ uygulanmıştır. Ölçek 22 maddeden ve 3 alt boyuttan meydana gelmiştir. Değişkenlere Kolmogorov Smirnov testi uygulanmıştır. Yapılan test sonucunda elde edilen değişkenlerin varyanslarının normal dağılım göstermediği saptanmıştır. Ölçek alt boyutları ile demografik bilgiler arasındaki analiz Mann Whitney U testi ile gerçekleştirilmiştir. Analiz %95 güven aralığı içerisinde p<0,05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Katılımcılar eğitim durumu, medeni durum ve görev alanı bağlamında spora yönelik tutum ölçeği alt boyutlarında değerlendirilmiş olup, psikososyal gelişme (p:0,019<0,05), fiziksel gelişme (p:0,005<0,05) ve zihinsel gelişme (p:0,045<0,05) alt boyutlarında cinsiyet bağlamında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Eğitim durumu ve medeni durum değişkenine göre p<0.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Görev alanlarına göre (akademik personel-idari personel) değerlendirildiğinde psikososyal gelişme alt boyutunda akademik ve idare personel arasında anlamlı farklılık saptanmış (p:0,45<0.05); fiziksel gelişme ve zihinsel gelişme parametrelerinde anlamlı bir farklılık saptanamamıştır
spor fiziksel gelişme psikososyal gelişme zihinsel gelişme akademik ve idari personel
In the study, it is aimed to examine the attitudes of the administrative staff and academic staff in different fields of study towards sports in the context of psychosocial, physical and mental development areas. The universe of the research consisted of academic and administrative staff working in universities, and the sample group consisted of a total of 100 participants, 45 academicians and 55 administrative staff, who were actively working in these institutions and were contacted in accordance with the simple random method. The ʻʻAttitude Scale Towards Sportsʼʼ developed by Koçak (2014) was applied to the participants. The scale consists of 22 items and 3 sub-dimensions. Kolmogorov Smirnov test was applied to the variables. It was determined that the variances of the variables obtained as a result of the test did not show normal distribution. The analysis between the sub-dimensions of the scale and demographic information was carried out with the Mann Whitney U test. The p<0.05 value was considered significant within the 95% confidence interval of the analysis. Participants were evaluated in the sub-dimensions of the attitude scale towards sports in the context of their educational status, marital status and field of duty, and included psychosocial development (p:0.019<0.05), physical development (p:0.005<0.05) and mental development (p:0.045<0.05). 0.05) sub-dimensions were found to have significant differences in terms of gender. There was no significant difference at the p<0.05 level according to the variables of education and marital status. When evaluated according to their duties (academic personnel-administrative personnel), a significant difference was found between academic and administrative personnel in the psychosocial development sub-dimension (p:0.45<0.05); No significant difference was found in physical development and mental development parameters.
sports physical development psychosocial development mental development academic and administrative staff
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.