Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION ON THE BASIS OF MIGRATION AND EDUCATION IN THE TURKISH REPUBIC OF NORTHERN CYPRUS

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 80 - 93, 13.10.2024

Öz

Sea; It is a place belonging to nature, whose end is unlimited and evokes a sense of eternity in people with this aspect. This space, which evokes eternity, also symbolizes abundance. It is a place where people who struggle in the turmoil of daily life rest and find peace, with all the connotations it gives with its waves, blues, depth, width and foams. As it is known, the raw material of the sea is water, which is the indispensable source of life. This body of water, which covers a large part of the earth, has an immeasurable appearance. The sea, which constitutes a unique landscape for humans, is the habitat of some living things. This element of nature, which has an innumerable feature, is a subject that is processed both in Turkish literature and in world literature. The sea, which is an important image for poets, is also one of the main themes in Orhan Veli Kanık’s poems. The influence of the sea on the artistic understanding of the poet, who lived with the sea since his childhood and was fascinated by its fayz, had a great influence. Orhan Veli experiences peace and happiness by turning to the sea and the elements of the sea, the troubles of daily life, the loneliness he lives in, the pessimism he falls into. This space is also the starting point of his envisioned escape into the distance. Orhan Veli Kanık admires the blue of the sea in his verses and wants to take shelter in the serenity of this place that evokes eternity. The poet, who cannot fit into the world he lives in most of the time, announces the sound of the sea, which is the shelter
of the sense of eternity, from where we sit. The sea, which is encountered with its associative power, is also reflected in his poems as a breadbasket. In our study, the use of the sea concept in Orhan Veli’s mental world will be emphasized. In addition, the subject will be touched on through the sources that the poet nurtured during his lifetime. This article has been prepared on the basis of a doctoral dissertation named “Style in Orhan Veli Kanık’s Poems”, which is being done at Istanbul University.

Kaynakça

  • Ak, N. (2020). Yabancı uyruklu öğrencilerin okula uyumda karşılaştığı sorunlar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Aksan, D. (2003). Her yönüyle dil: Ana çizgileriyle dilbilim, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Arı, Ş. (2010). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ilköğretimin ikinci kademesinde öğrenim gören yabancılara Türkçe öğretimi üzerine bir değerlendirme, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Başol, K. (1995). Demografi, Anadolu Matbaası, İzmir.
  • Biçer, N. & Polatcan, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kelime öğrenme stratejilerinin değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 54, 811-828.
  • Ceyhan, E. (2007). Yabancı dil öğretimi teknolojisi. Morpa Yayınları. İstanbul.
  • Civan, O. E., ve Gökalp, A. (2011). Göçmen İşçi Kavramı ve Göçmen İşçilerin İş Sağlığı ve Güvenliği. Çalışma ve Toplum, 1(28), 233-264.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 285-307.
  • Çöplü, F. (2019). Göçmen öğrenciler için okul uyum programı geliştirmeye yönelik bir taslak çalışması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi, İstanbul: Seta Kitapları.
  • Erdoğan, M. M. (2014). Türkiye’deki Suriyeliler: Toplumsal kabul ve uyum araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Göç ve Siyaset Araştırmaları Merkezi.
  • Erdoğan, M. & Kaya, A. (2015). Türkiye’nin göç tarihi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Eroğlu, Ö. B. & Gülcan, M. G. (2016). Göçle gelen ailelerin ve çocuklarının eğitim sorunları: Mersin ili örneği. (İçinde) Eğitim yöntemi araştırmaları, Ed. K. Beycioğlu, N. Özer, D. Koşar & İ. Şahin, s. 218-238, Ankara: Pegem Akademi.
  • Ghosh, P., Nandan, S. & Gupta, A. (2009). The Changing Roles of Trade Unions in India: A Case Study of National Thermal Power Corporation (NTPC). Unchahar. Asian Academy of Management Journal, 14.
  • Gökmenoğlu, T. & Kömleksiz, F. Ö. (2019). Göç ve Çeşitlilik: KKTC’ye göçle gelen lise öğrencilerinin uyumuna yönelik bir durum saptama çalışması. Başkent University Journal of Education, 6(2), 265-281.
  • Güngör, F., & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124-173. https://doi.org/10.18039/ajesi.454575
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karaırmak, Ö., & Öztabak, M. (2015). Göç olgusu bağlamında lise öğrencilerinin aile profilleri ve akademik başarı durumları. HAYEF Journal of Education, 12(2), 81-97.
  • He, Y., Bettez, S. C., & Levin, B. B. (2017). Imagined community of education: Voices from refugees and immigrants. Urban Education, 52(8), 957-985.
  • Ihlamur, S. G. & Öner, A. Ş. (2012). Küreselleşme çağında göç: Kavramlar ve tartışmalar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • İnsan Hakları Derneği. (1999, 11 30). https://www.ihd.org.tr/. adresinden alındı.
  • Kaştan, Y. (2015). Türkiye’de göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 216-229.
  • Katari, A. (2014). Kültür, farklılık ve iletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kılınç, E. (2014). Antalya’da yaşayan yabancı aile çocuklarının karşılaştığı eğitim sorunları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kirişci, K. (2014). Syrian refugees and Turkey’s challenges: Beyond the limits of hospitality. https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2016/06/Syrian-Refugees-and TurkeysChallenges-May- 14-2014.pdf adresinden alındığı tarih 17.01.2021.
  • KKTC, ANAYASA. (1985, 5 5). http://www.cm.gov.nc.tr. adresinden alındı
  • KKTC Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Ortak Hizmetler Dairesi (2021). İstatistik Yıllığı 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018. http://eohd.mebnet.net/?q=node/34
  • Lee, E. S. (1966). A theory of migration. Demography, 3(1), 47-57.
  • Lin KM, Tasuma L, Masuda M (1979). Adaptations problems of Vietnamese refugees. Arch Gen Psychiatry.
  • Onur, E., Biçer, N. & Bozkırlı, K. Ç. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların ilgili alanyazın ışığında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(2), 51-69.
  • Osmanlı, Ü. (2015). Uluslararası öğrencilerin adaptasyonuna yönelik bir araştırma: LAÜ örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Lefke Avrupa Üniversitesi, Lefke.
  • Polat, F. (2012). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Şimşir, Z. & Dilmaç, B. (2018). Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. İlköğretim Online, 17(2), 1116-1134.
  • Takır, A. & Özerem, A. (2019). Göçle gelen yabancı uyruklu öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlar. Folklor Edebiyat, 25(97), 639-657.
  • Tutar, H. & Özyakışır, D. (2013). Tra2 Bölgesinden İstanbul’a Göç Hareketlerinin Nedenlerine İlişkin Bir Araştırma. Sosyoloji Koneransları No.47,31-58. UNICEF. (2012). UNICEF Annual Report. UNICEF. (2015). UNICEF Annual Report. UNICEF, Türkiye. (1989, 11 20). https://www.unicef.org/. adresinden alındı.
  • Will, G., Becker, R., & Winkler, O. (2022). Educational policies matter: how schooling strategies influence refugee adolescents’ school participation in lower secondary education in Germany. Frontiers in Sociology, 7, 842543.
  • Yavuzer, H. (1993). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Zacharoula, K., & Constantia, C. (2022). Intercultural Education: Pedagogical Actions Social Interaction of Children with Immigrant Biography in Cyprus. Scholars Journal of Arts, Humanities And Social Sciences, 10(4), 110-118.

KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ’NDE GÖÇ VE EĞİTİM TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 80 - 93, 13.10.2024

Öz

Göç insanlık tarihinin en eski eylemlerindendir. Yüzyıllar boyunca insanlar başta güvenlik olmak üzere daha iyi ekonomik, sosyal, kültürel ve eğitim olanaklarına kavuşmak gibi sebeplerle göç etmektedirler. Kıbrıs jeopolitik konumu nedeniyle yıllar boyunca göç almıştır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ise özellikle inşaat ve turizm faaliyetlerinin gelişmesinden sonra göç, artarak devam etmiştir. Göç olgusu, beraberinde birçok sorunu da getirmektedir. Özellikle göç edilen dilin bilinmemesi iletişim alanında büyük bir sorun olmakla birlikte gelinen ülke ile kendi ülkesindeki kültürel farklılıklar da uyum sorununu doğurmaktadır. Bu dil ve uyum sorunu özellikle göçmen ailelerin okula giden çocuklarında gözle görülür bir hal almaktadır. Arkadaşları ile iletişim kuramayan, geldikleri ülkenin kültürünü, örf ve adetlerini bilmeyen ve bundan dolayı da arkadaşları tarafından dışlanan öğrenciler hem psikolojik hem de akademik sorunlar yaşamaktadırlar. Bu çalışmanın amacı küresel bir olgu olan göçün özellikle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti eğitimindeki yerini tespit etmek ve KKTC’de eğitim gören göçmen öğrencilerin yaşadıkları sorunları ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Ak, N. (2020). Yabancı uyruklu öğrencilerin okula uyumda karşılaştığı sorunlar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Aksan, D. (2003). Her yönüyle dil: Ana çizgileriyle dilbilim, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Arı, Ş. (2010). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ilköğretimin ikinci kademesinde öğrenim gören yabancılara Türkçe öğretimi üzerine bir değerlendirme, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Başol, K. (1995). Demografi, Anadolu Matbaası, İzmir.
  • Biçer, N. & Polatcan, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kelime öğrenme stratejilerinin değerlendirilmesi, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 54, 811-828.
  • Ceyhan, E. (2007). Yabancı dil öğretimi teknolojisi. Morpa Yayınları. İstanbul.
  • Civan, O. E., ve Gökalp, A. (2011). Göçmen İşçi Kavramı ve Göçmen İşçilerin İş Sağlığı ve Güvenliği. Çalışma ve Toplum, 1(28), 233-264.
  • Çelebi, M. D. (2006). Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 285-307.
  • Çöplü, F. (2019). Göçmen öğrenciler için okul uyum programı geliştirmeye yönelik bir taslak çalışması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi, İstanbul: Seta Kitapları.
  • Erdoğan, M. M. (2014). Türkiye’deki Suriyeliler: Toplumsal kabul ve uyum araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Göç ve Siyaset Araştırmaları Merkezi.
  • Erdoğan, M. & Kaya, A. (2015). Türkiye’nin göç tarihi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Eroğlu, Ö. B. & Gülcan, M. G. (2016). Göçle gelen ailelerin ve çocuklarının eğitim sorunları: Mersin ili örneği. (İçinde) Eğitim yöntemi araştırmaları, Ed. K. Beycioğlu, N. Özer, D. Koşar & İ. Şahin, s. 218-238, Ankara: Pegem Akademi.
  • Ghosh, P., Nandan, S. & Gupta, A. (2009). The Changing Roles of Trade Unions in India: A Case Study of National Thermal Power Corporation (NTPC). Unchahar. Asian Academy of Management Journal, 14.
  • Gökmenoğlu, T. & Kömleksiz, F. Ö. (2019). Göç ve Çeşitlilik: KKTC’ye göçle gelen lise öğrencilerinin uyumuna yönelik bir durum saptama çalışması. Başkent University Journal of Education, 6(2), 265-281.
  • Güngör, F., & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124-173. https://doi.org/10.18039/ajesi.454575
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karaırmak, Ö., & Öztabak, M. (2015). Göç olgusu bağlamında lise öğrencilerinin aile profilleri ve akademik başarı durumları. HAYEF Journal of Education, 12(2), 81-97.
  • He, Y., Bettez, S. C., & Levin, B. B. (2017). Imagined community of education: Voices from refugees and immigrants. Urban Education, 52(8), 957-985.
  • Ihlamur, S. G. & Öner, A. Ş. (2012). Küreselleşme çağında göç: Kavramlar ve tartışmalar. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • İnsan Hakları Derneği. (1999, 11 30). https://www.ihd.org.tr/. adresinden alındı.
  • Kaştan, Y. (2015). Türkiye’de göç yaşamış çocukların eğitim sürecinde karşılaşılan problemler. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 216-229.
  • Katari, A. (2014). Kültür, farklılık ve iletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kılınç, E. (2014). Antalya’da yaşayan yabancı aile çocuklarının karşılaştığı eğitim sorunları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kirişci, K. (2014). Syrian refugees and Turkey’s challenges: Beyond the limits of hospitality. https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2016/06/Syrian-Refugees-and TurkeysChallenges-May- 14-2014.pdf adresinden alındığı tarih 17.01.2021.
  • KKTC, ANAYASA. (1985, 5 5). http://www.cm.gov.nc.tr. adresinden alındı
  • KKTC Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Ortak Hizmetler Dairesi (2021). İstatistik Yıllığı 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018. http://eohd.mebnet.net/?q=node/34
  • Lee, E. S. (1966). A theory of migration. Demography, 3(1), 47-57.
  • Lin KM, Tasuma L, Masuda M (1979). Adaptations problems of Vietnamese refugees. Arch Gen Psychiatry.
  • Onur, E., Biçer, N. & Bozkırlı, K. Ç. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların ilgili alanyazın ışığında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(2), 51-69.
  • Osmanlı, Ü. (2015). Uluslararası öğrencilerin adaptasyonuna yönelik bir araştırma: LAÜ örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Lefke Avrupa Üniversitesi, Lefke.
  • Polat, F. (2012). Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Şimşir, Z. & Dilmaç, B. (2018). Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. İlköğretim Online, 17(2), 1116-1134.
  • Takır, A. & Özerem, A. (2019). Göçle gelen yabancı uyruklu öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlar. Folklor Edebiyat, 25(97), 639-657.
  • Tutar, H. & Özyakışır, D. (2013). Tra2 Bölgesinden İstanbul’a Göç Hareketlerinin Nedenlerine İlişkin Bir Araştırma. Sosyoloji Koneransları No.47,31-58. UNICEF. (2012). UNICEF Annual Report. UNICEF. (2015). UNICEF Annual Report. UNICEF, Türkiye. (1989, 11 20). https://www.unicef.org/. adresinden alındı.
  • Will, G., Becker, R., & Winkler, O. (2022). Educational policies matter: how schooling strategies influence refugee adolescents’ school participation in lower secondary education in Germany. Frontiers in Sociology, 7, 842543.
  • Yavuzer, H. (1993). Çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Zacharoula, K., & Constantia, C. (2022). Intercultural Education: Pedagogical Actions Social Interaction of Children with Immigrant Biography in Cyprus. Scholars Journal of Arts, Humanities And Social Sciences, 10(4), 110-118.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gönül Kendir

Funda Hoşsöz

Akile Aykulu

Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2024
Kabul Tarihi 10 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kendir, G., Hoşsöz, F., & Aykulu, A. (2024). KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ’NDE GÖÇ VE EĞİTİM TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Sanat Araştırmaları, 3(1), 80-93.

Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi
ISSN: 2792-0968

Makale Çağrısı – Temmuz 2024
(Cilt 3 – Sayı 1)

Değerli Bilim İnsanları ve Araştırmacılar,
Yayın hayatına 2022 yılında 1. Cilt 1. Sayısı ile başlayan Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi, Ocak ve temmuz aylarında olmak üzere yılda iki yayın yapan açık erişimli çift hakem sürecine tabi uluslararası akademik bir dergidir. Dergimiz, iletişim biliminin diğer disiplinler ile ilişkilerinin, farklı perspektiflerden hareketle, alana katkı sağlayacak, kuramsal temeli kuvvetli, yeni ve özgün akademik araştırmalarla desteklendiği tarih, sosyoloji, psikoloji, felsefe, arkeoloji, sanat tarihi, davranış bilimleri, dil bilimi, edebiyat ve güzel sanatlar gibi disiplinlerine ait olan teorik ve/veya uygulamalı özgün ve derleme makaleler yayımlamaktadır. Makaleler için başvuru ve yayın sürecinde herhangi bir ücret talep edilmemektedir.

Yayın Süreci
Makalelerin süreçlerine yönelik tüm yazarlar düzenli bir şekilde bilgilendirilmektedir. Dergiye gönderilen makaleler editör kurulu ön değerlendirme süreci sonrası alan editörlerine yönlendirilerek yine alan uzmanı iki hakeme gönderilmektedir. Hakem geri dönüşleri 6-8 hafta arasında değişmektedir. Hakemlerden gelen değerlendirme raporları doğrultusunda makalenin yayımlanmasına, yazardan düzeltme istenmesine ya da makalenin geri çevrilmesine karar verilmektedir. Kabul alan makaleler sıradaki sayı için yayın sürecine girmektedir. Süreçle ilgili detaylı bilgiye https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar adresinden erişilebilir.

Makale başvurularınızı DergiPark sistemi üzerinden https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar bağlantısını kullanarak gönderebilirsiniz. Gönderilecek makalelerin derginin ana sayfasında yer alan “Makale Yazım Kuralları” kısmında belirtilen esaslara uygun şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Saygılarımızla

Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi Editör Kurulu
Adres: Yakın Doğu Üniversitesi, İletişim Araştırmaları Merkezi Lefkoşa
E-Posta: issar.info@neu.edu.tr
Internet: https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar