Visual literacy is becoming increasingly important in today's world. Visual materials are used in every aspect of our daily lives. By making sense of these materials, visual literates can better understand the world. Visual literates can also use visual materials to express their ideas and messages effectively. Visual literacy is the ability to understand and interpret visual materials. Visual materials can take a wide variety of forms, such as photographs, drawings, graphics, films and television programmes. Visual literates can evaluate the content, purpose, message and construction of visual materials. The aim of this study is to analyse museum participants' knowledge of the concept of visual literacy as well as their ability to understand newly introduced visual literacy concepts in relation to the science of art history. The main purpose of this study, which was carried out with document analysis and scanning method, is to answer the question of how art history is interpreted and explained in the context of visual literacy in museums. The study examines how museums can help their visitors make sense of and explain works of art. As a result of the study, it develops suggestions on how museums can use visual literacy skills to explain art history more effectively.
Visual literacy is becoming increasingly important in today's world. Visual materials are used in every aspect of our daily lives. By making sense of these materials, visual literates can better understand the world. Visual literates can also use visual materials to express their ideas and messages effectively. Visual literacy is the ability to understand and interpret visual materials. Visual materials can take a wide variety of forms, such as photographs, drawings, graphics, films and television programmes. Visual literates can evaluate the content, purpose, message and construction of visual materials. The aim of this study is to analyse museum participants' knowledge of the concept of visual literacy as well as their ability to understand newly introduced visual literacy concepts in relation to the science of art history. The main purpose of this study, which was carried out with document analysis and scanning method, is to answer the question of how art history is interpreted and explained in the context of visual literacy in museums. The study examines how museums can help their visitors make sense of and explain works of art. As a result of the study, it develops suggestions on how museums can use visual literacy skills to explain art history more effectively.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi
ISSN: 2792-0968
Makale Çağrısı – Temmuz 2024
(Cilt 3 – Sayı 1)
Değerli Bilim İnsanları ve Araştırmacılar,
Yayın hayatına 2022 yılında 1. Cilt 1. Sayısı ile başlayan Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi, Ocak ve temmuz aylarında olmak üzere yılda iki yayın yapan açık erişimli çift hakem sürecine tabi uluslararası akademik bir dergidir. Dergimiz, iletişim biliminin diğer disiplinler ile ilişkilerinin, farklı perspektiflerden hareketle, alana katkı sağlayacak, kuramsal temeli kuvvetli, yeni ve özgün akademik araştırmalarla desteklendiği tarih, sosyoloji, psikoloji, felsefe, arkeoloji, sanat tarihi, davranış bilimleri, dil bilimi, edebiyat ve güzel sanatlar gibi disiplinlerine ait olan teorik ve/veya uygulamalı özgün ve derleme makaleler yayımlamaktadır. Makaleler için başvuru ve yayın sürecinde herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
Yayın Süreci
Makalelerin süreçlerine yönelik tüm yazarlar düzenli bir şekilde bilgilendirilmektedir. Dergiye gönderilen makaleler editör kurulu ön değerlendirme süreci sonrası alan editörlerine yönlendirilerek yine alan uzmanı iki hakeme gönderilmektedir. Hakem geri dönüşleri 6-8 hafta arasında değişmektedir. Hakemlerden gelen değerlendirme raporları doğrultusunda makalenin yayımlanmasına, yazardan düzeltme istenmesine ya da makalenin geri çevrilmesine karar verilmektedir. Kabul alan makaleler sıradaki sayı için yayın sürecine girmektedir. Süreçle ilgili detaylı bilgiye https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar adresinden erişilebilir.
Makale başvurularınızı DergiPark sistemi üzerinden https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar bağlantısını kullanarak gönderebilirsiniz. Gönderilecek makalelerin derginin ana sayfasında yer alan “Makale Yazım Kuralları” kısmında belirtilen esaslara uygun şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Saygılarımızla
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi Editör Kurulu
Adres: Yakın Doğu Üniversitesi, İletişim Araştırmaları Merkezi Lefkoşa
E-Posta: issar.info@neu.edu.tr
Internet: https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar