Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 128 - 138, 31.12.2024

Öz

Bu çalışmada elektromanyetik kornanın mevcut bir tasarımı ele alınarak manyetik analizi yapılmış ve analiz sonuçları deneysel sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Elde edilen başarı oranı korna sisteminin imalat öncesi bilgisayar ortamında analiz ve doğrulanmasını sağlamada etkin bir rolü olacağı gösterilmiştir. Manyetik alan kuvvetinin; zamana, akıma ve hava aralığına bağlı değişimi SEM ile çözülmüş olup ayrıca manyetik akının hava aralığına bağlı değişimi analiz sonucunda görülmüştür. Elektromanyetik alan oluşumunda bobin teli malzemesinin etkisini belirlemek için bakır ve alüminyum bobin teli kullanılarak analizler yapılmış ve sistem güç kayıpları gösterilmiştir. Bu kayıplara göre alüminyum bobin teli için kayıp değerleri 3.54 W olarak hesaplanırken bakır bobin teli için kayıp 2.30 W olarak hesaplanmıştır. Bu durum, kornanın daha fazla akım çekmesiyle ilişkili olup bu etki yapılan ölçümlerle doğrulanmıştır.

Kaynakça

  • [1] Wu W, Hong T, Liu L, Chen C, Zeng P, Zeng Z, editors. Study on durability test bench of the automotive electric horn. 2011 International Conference on New Technology of Agricultural; 2011: IEEE,
  • [2] Sim J-H, Kim D-Y, Kim S-I, Hong J-P. Analytical electromagnetic modeling and experimental validation of vehicle horn considering skin effect in its solid cores. IEEE Transactions on Magnetics. 2017;53(6):1-4,
  • [3] Setrekli G, Koral M, Çayır VD. Araç Kornalarında Sıcaklık Etkisi ve Kontrolü Temperature Effect and Control in Vehicle Horns. 2022,
  • [4] Lemaitre G, Susini P, Winsberg S, McAdams S, Letinturier B. The sound quality of car horns: a psychoacoustical study of timbre. Acta acustica united with Acustica. 2007;93(3):457-68,
  • [5] Medè C, Doria A, Munaretto P, SG Valdecasas J. Multi-physics phenomena influencing the performance of the car horn. Journal of Low Frequency Noise, Vibration and Active Control. 2019;38(2):544-57,
  • [6] Bonfiglio P, Pompoli F. A numerical approach for the analysis of car snail horn performance. Noise Control Engineering Journal. 2017;65(3):147-57,
  • [7] Kang H-S, Shin T, Lee S-K, Park DC. Design optimization of a dual-shell car horn for improved sound quality based on numerical and experimental methods. Applied Acoustics. 2015;90:160-70,
  • [8] Howe D. Magnetic actuators. Sensors and Actuators A: Physical. 2000;81(1-3):268-74,
  • [9] Bhavsar V, Bali S. Comparative evaluation of different steel for mobile nucleus of electromechanical disc type vehicle horn. Materials Today: Proceedings. 2022;67:566-76,
  • [10] Sefkat G. The design optimization of the electromechanical actuator. Structural and Multidisciplinary Optimization. 2009;37:635-44,
  • [11] Özdemir M. Elektromanyetik kavramaların tasarım parametrelerinin analitik ve nümerik yöntemlerle optimizasyonu. 2022,

Magnetic Field Analysis of Electromechanical Horn Systems

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 128 - 138, 31.12.2024

Öz

In this study, the magnetic analysis of an existing electromagnetic horn design was conducted, and the analysis results were compared with experimental results. The achieved success rate has been shown to play an effective role in ensuring the analysis and validation of the horn system in a computer environment before manufacturing. The variation of the magnetic field strength with time, current, and air gap was solved using SEM, and the change in magnetic flux with respect to the air gap was observed in the analysis results. To determine the effect of the coil wire material on the formation of the electromagnetic field, analyses were conducted using copper and aluminum coil wires, and the system's power losses were demonstrated. According to these losses, the loss value for the aluminum coil wire was calculated as 3.54 W, while the loss for the copper coil wire was calculated as 2.30 W. This situation is associated with the horn drawing more current, and this effect was verified through the measurements taken.

Kaynakça

  • [1] Wu W, Hong T, Liu L, Chen C, Zeng P, Zeng Z, editors. Study on durability test bench of the automotive electric horn. 2011 International Conference on New Technology of Agricultural; 2011: IEEE,
  • [2] Sim J-H, Kim D-Y, Kim S-I, Hong J-P. Analytical electromagnetic modeling and experimental validation of vehicle horn considering skin effect in its solid cores. IEEE Transactions on Magnetics. 2017;53(6):1-4,
  • [3] Setrekli G, Koral M, Çayır VD. Araç Kornalarında Sıcaklık Etkisi ve Kontrolü Temperature Effect and Control in Vehicle Horns. 2022,
  • [4] Lemaitre G, Susini P, Winsberg S, McAdams S, Letinturier B. The sound quality of car horns: a psychoacoustical study of timbre. Acta acustica united with Acustica. 2007;93(3):457-68,
  • [5] Medè C, Doria A, Munaretto P, SG Valdecasas J. Multi-physics phenomena influencing the performance of the car horn. Journal of Low Frequency Noise, Vibration and Active Control. 2019;38(2):544-57,
  • [6] Bonfiglio P, Pompoli F. A numerical approach for the analysis of car snail horn performance. Noise Control Engineering Journal. 2017;65(3):147-57,
  • [7] Kang H-S, Shin T, Lee S-K, Park DC. Design optimization of a dual-shell car horn for improved sound quality based on numerical and experimental methods. Applied Acoustics. 2015;90:160-70,
  • [8] Howe D. Magnetic actuators. Sensors and Actuators A: Physical. 2000;81(1-3):268-74,
  • [9] Bhavsar V, Bali S. Comparative evaluation of different steel for mobile nucleus of electromechanical disc type vehicle horn. Materials Today: Proceedings. 2022;67:566-76,
  • [10] Sefkat G. The design optimization of the electromechanical actuator. Structural and Multidisciplinary Optimization. 2009;37:635-44,
  • [11] Özdemir M. Elektromanyetik kavramaların tasarım parametrelerinin analitik ve nümerik yöntemlerle optimizasyonu. 2022,
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Akustik ve Akustik Cihazlar; Dalgalar, Genel Fizik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gürsel Şefkat 0000-0002-5686-0195

Nurhan Yıdırım 0009-0000-0313-1979

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 26 Kasım 2024
Kabul Tarihi 25 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şefkat, G., & Yıdırım, N. (2024). Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Teknoloji Ve Tasarım Dergisi, 5(2), 128-138.
AMA Şefkat G, Yıdırım N. Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Teknoloji ve Tasarım Dergisi. Aralık 2024;5(2):128-138.
Chicago Şefkat, Gürsel, ve Nurhan Yıdırım. “Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Teknoloji Ve Tasarım Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2024): 128-38.
EndNote Şefkat G, Yıdırım N (01 Aralık 2024) Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Teknoloji ve Tasarım Dergisi 5 2 128–138.
IEEE G. Şefkat ve N. Yıdırım, “Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi”, Uluslararası Bilim Teknoloji ve Tasarım Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 128–138, 2024.
ISNAD Şefkat, Gürsel - Yıdırım, Nurhan. “Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Teknoloji ve Tasarım Dergisi 5/2 (Aralık 2024), 128-138.
JAMA Şefkat G, Yıdırım N. Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Teknoloji ve Tasarım Dergisi. 2024;5:128–138.
MLA Şefkat, Gürsel ve Nurhan Yıdırım. “Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Teknoloji Ve Tasarım Dergisi, c. 5, sy. 2, 2024, ss. 128-3.
Vancouver Şefkat G, Yıdırım N. Elektromekanik Araç Korna Sisteminin Manyetik Analizinin İncelenmesi. Uluslararası Bilim Teknoloji ve Tasarım Dergisi. 2024;5(2):128-3.