BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Sayı: 1 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 1 - 7, 03.02.2016

Öz

Hagia Sophia, from 4th century onwards has been the most interesting building in İstanbul. Hagia Sophia Church, which we aim to give its architectural and historical qualifications, keeps going to give meaning on religious and symbolic quality to the city. The building which once built as a church then converted to a mosque and finally organized as a museum on the hand tries to cope with the static problems while on the other hand still has symbolic meaning.

Kaynakça

  • Dirimtekin, F., (1956), Resimli Ayasofya Kılavuzu, İstanbul.
  • Dirimtekin, F., (1961), “Ayasofya’nın Bronz Kapıları”, Ayasofya Müzesi Yıllığı, 3, 10-14.
  • Ebersolt, J., (1910), Sainte-Sophie de Constantinople, Etude de topographie d’apres les ceremonies, Paris.
  • Emerson, W., (1951), “The Collapse of the First Dome”, Archeology, IV, 94-103.
  • Eyice, S., (1984), Ayasofya, İstanbul.
  • Schneider, A.M., (1941), Die Grabung im Westhof der Sophienkirche zu Istanbul, Berlin.

BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER

Yıl 2012, Sayı: 1 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 1 - 7, 03.02.2016

Öz

Ayasofya Kilisesi 4. Yüzyıldan günümüze dek İstanbul’daki en ilgi çekici yapı olmaya devam etmektedir. Burada kısaca tarihçesi ve mimari özelliklerini vermeye çalıştığımız Ayasofya kilisesi dini ve simgesel olarak bulunduğu şehre değer katmaktadır. Bir zamanlar Kilise olarak inşa edilen ardından camiye çevrilen ve sonunda da müze olarak düzenlenen yapı, bir yandan statik problemlerle boğuşurken diğer yandan da simgesel önemini korumaya devam etmektedir

Kaynakça

  • Dirimtekin, F., (1956), Resimli Ayasofya Kılavuzu, İstanbul.
  • Dirimtekin, F., (1961), “Ayasofya’nın Bronz Kapıları”, Ayasofya Müzesi Yıllığı, 3, 10-14.
  • Ebersolt, J., (1910), Sainte-Sophie de Constantinople, Etude de topographie d’apres les ceremonies, Paris.
  • Emerson, W., (1951), “The Collapse of the First Dome”, Archeology, IV, 94-103.
  • Eyice, S., (1984), Ayasofya, İstanbul.
  • Schneider, A.M., (1941), Die Grabung im Westhof der Sophienkirche zu Istanbul, Berlin.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24BD66YF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Güzel Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 1 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi

Kaynak Göster

APA Erdoğan, E. G. (2016). BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi(1), 1-7.
AMA Erdoğan EG. BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2016;(1):1-7.
Chicago Erdoğan, Esra Güzel. “BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1 (Mayıs 2016): 1-7.
EndNote Erdoğan EG (01 Mayıs 2016) BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi 1 1–7.
IEEE E. G. Erdoğan, “BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER”, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, ss. 1–7, Mayıs 2016.
ISNAD Erdoğan, Esra Güzel. “BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi 1 (Mayıs 2016), 1-7.
JAMA Erdoğan EG. BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:1–7.
MLA Erdoğan, Esra Güzel. “BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 1, 2016, ss. 1-7.
Vancouver Erdoğan EG. BİZANS DÖNEMİ’NDE AYASOFYA, TARİHÇESİ VE MİMARİ ÖZELLİIKLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(1):1-7.