BibTex RIS Kaynak Göster

KONUMLANDIRMA

Yıl 2014, Sayı: 7 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 25 - 52, 03.02.2016

Öz

İletişim ve ulaşım alanında yaşanan gelişmeler dünyayı açık bir pazaryeri haline getirmektedir. Buna bağlı olarak da her geçen gün rakip sayılarının artışıyla karşı karşıya kalan firmalar sahip oldukları müşterileri koruyabilmek adına daha çok çaba harcamak zorunda kalmaktadır. Rakip sayısındaki bu artış firmaların günümüzde ayakta kalabilmelerinin önündeki en büyük engeli oluşturmaktadır. Firmaların giderek birbirine benzeyen ürünleriyle bu ortamda rekabet edebilmeleri için artık fiyat, ambalaj veya şekil değişikliği gibi farklılaşma unsurları yeterli görülmemektedir. Bu bağlamda firmalar sahip oldukları markaları tüketicilerin zihninde doğru bir yere doğru bir yol izleyerek yerleştirmenin yollarını aramalıdır. Bu da bir markanın, tüketiciler tarafından, pazardaki ürünler arasından ayırt edilmesini sağlayacak başarılı markalama için, konumlandırmanın gerekliliğine işaret etmektedir. Buradan hareketle çalışmada kapsamında konumlandırma ve ilgili kavramlar detaylı biçimde incelenmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. ve G. J. Shansby. (1982). “Positioning Your Product”, Business Horizons. 25 (May-June), 56-62.
  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity:Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: The Free Press.
  • Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands. New York: The Free Press
  • Aaker, D. A. (2009a) Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Aaker, D. A. (2009b). Marka Değeri Yönetimi. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Borça, G. (2002). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Crawford, С. Merle, Urban J. D. ve E. T. Buzas (1983). “Positioning a Conceptual Review and Taxonomy of Alternatives”, The University of Michagan: Division of School of Business Administration, Working Paper No. 354, 1-32.
  • De Chematony, L. (1999). “Brand Management Through Narrowing the Gap Between Brand Identity and Brand Reputation”, Joumal of Marketing Managemen. 15, 157-179.
  • Doyle, P. (2003). Değer Temelli Pazarlama. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Erdil, T. S. ve Y. Uzun (2009), Marka Olmak. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Erdoğan, B. Zafer. (2009) “Konumlandırma Stratejileri” Pazarlama Stratejileri - Yönetsel Bir Yaklaşım. Ömer Torlak ve Remzi Altunışık (drl.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • İslamoğlu, H. (2003). Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Johar, J. S. ve M. J. Sirgy. (1989). “Positioning Models in Marketing: Toward a NormativeIntegrated Model”, Journal of Business and Psychology, 3. 4., 475-485.
  • Keller, K. L. (1993). “Conseptualizing Measuring and Managing Customer Based Equity”, Journal of Marketing, 57.1, 1-22.
  • Keller, K. L. (2008). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2000), Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotler P. ve K. L. Keller (2006) Marketing Management. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Maggard, J. R. (1976)."Positioning Revisited" Journal of Marketing, 40.1, 63-66.
  • Perry, Alycia ve David Wisdom, (2003). Markanın DNA’sı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Randall, G. (2005). Markalaştırma. İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Trout, J. (2005). Konumlandırma Stratejileri. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Ries, A. ve J. Trout (1981). Positioning: The Battle for Your Mind, New York: McGraw Hill.
  • Sujan, M ve J. R. Bettman. (1989). “The Effects of Brand Positioning Strategies on Consumers' Brand and Category Perceptions: Some Insights From Schema Research”, Journal of Marketing Research, 26.4, 454-467.
  • Tungate, M. (2006) Modada Marka Olmak. İstanbul: Rota Yayınları.
  • http://ordinaryunus.files.wordpress.com/2009/07/otomobilkonumlandirma1.jpg, Erişim tarihi, 18.11.2009

POSITIONING

Yıl 2014, Sayı: 7 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 25 - 52, 03.02.2016

Öz

Developments on communication and transportation has made the world an open market. Depending upon this ,companies which are face to face with increasing competitors every single day have to make more effort to keep their own customers. The rise in the number of competitors forms the greatest obstacle for the companies to survive. For the companies to compete in this setting with the products which have been akin to each other ,the differentiation elements in residual price, package and shape is not seen enough. In this context, companies should look for the right ways to locate their brands in the minds of consumers to the right place . And this indicates the need of positioning which provides successful branding that will make the brand distinguished by consumers from among the other brands. Thus, in this study, context of positioning and related concepts are examined in detail.

Kaynakça

  • Aaker, D. A. ve G. J. Shansby. (1982). “Positioning Your Product”, Business Horizons. 25 (May-June), 56-62.
  • Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity:Capitalizing on the Value of a Brand Name. New York: The Free Press.
  • Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands. New York: The Free Press
  • Aaker, D. A. (2009a) Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Aaker, D. A. (2009b). Marka Değeri Yönetimi. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Borça, G. (2002). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?. İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Crawford, С. Merle, Urban J. D. ve E. T. Buzas (1983). “Positioning a Conceptual Review and Taxonomy of Alternatives”, The University of Michagan: Division of School of Business Administration, Working Paper No. 354, 1-32.
  • De Chematony, L. (1999). “Brand Management Through Narrowing the Gap Between Brand Identity and Brand Reputation”, Joumal of Marketing Managemen. 15, 157-179.
  • Doyle, P. (2003). Değer Temelli Pazarlama. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Erdil, T. S. ve Y. Uzun (2009), Marka Olmak. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Erdoğan, B. Zafer. (2009) “Konumlandırma Stratejileri” Pazarlama Stratejileri - Yönetsel Bir Yaklaşım. Ömer Torlak ve Remzi Altunışık (drl.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • İslamoğlu, H. (2003). Tüketici Davranışları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Johar, J. S. ve M. J. Sirgy. (1989). “Positioning Models in Marketing: Toward a NormativeIntegrated Model”, Journal of Business and Psychology, 3. 4., 475-485.
  • Keller, K. L. (1993). “Conseptualizing Measuring and Managing Customer Based Equity”, Journal of Marketing, 57.1, 1-22.
  • Keller, K. L. (2008). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2000), Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotler P. ve K. L. Keller (2006) Marketing Management. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Maggard, J. R. (1976)."Positioning Revisited" Journal of Marketing, 40.1, 63-66.
  • Perry, Alycia ve David Wisdom, (2003). Markanın DNA’sı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Randall, G. (2005). Markalaştırma. İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Trout, J. (2005). Konumlandırma Stratejileri. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Ries, A. ve J. Trout (1981). Positioning: The Battle for Your Mind, New York: McGraw Hill.
  • Sujan, M ve J. R. Bettman. (1989). “The Effects of Brand Positioning Strategies on Consumers' Brand and Category Perceptions: Some Insights From Schema Research”, Journal of Marketing Research, 26.4, 454-467.
  • Tungate, M. (2006) Modada Marka Olmak. İstanbul: Rota Yayınları.
  • http://ordinaryunus.files.wordpress.com/2009/07/otomobilkonumlandirma1.jpg, Erişim tarihi, 18.11.2009
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24CF98SS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferahnur Özgören Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 7 - İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi

Kaynak Göster

APA Özgören Şen, F. (2016). KONUMLANDIRMA. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi(7), 25-52.
AMA Özgören Şen F. KONUMLANDIRMA. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. Mayıs 2016;(7):25-52.
Chicago Özgören Şen, Ferahnur. “KONUMLANDIRMA”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 7 (Mayıs 2016): 25-52.
EndNote Özgören Şen F (01 Mayıs 2016) KONUMLANDIRMA. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi 7 25–52.
IEEE F. Özgören Şen, “KONUMLANDIRMA”, İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 7, ss. 25–52, Mayıs 2016.
ISNAD Özgören Şen, Ferahnur. “KONUMLANDIRMA”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi 7 (Mayıs 2016), 25-52.
JAMA Özgören Şen F. KONUMLANDIRMA. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;:25–52.
MLA Özgören Şen, Ferahnur. “KONUMLANDIRMA”. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 25-52.
Vancouver Özgören Şen F. KONUMLANDIRMA. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi. 2016(7):25-52.