Bu betimsel çalışmada üniversitelerde farklı alanlarda çalışmakta olan öğretim elemanlarının bilimsel tutum düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada verilerin elde edilme sürecinde Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İzmir’deki dört devlet üniversitesi ve iki vakıf üniversitesinde görev yapmakta olan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi 341’i kadın 337’si erkek olmak üzere toplam 678 öğretim elemanından oluşmaktadır. Veriler SPSS 23 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t- Test ile One Way ANOVA Testi yapılmıştır. Anlamlı farklar bulunduğu zaman, farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu saptamak için LSD Anlamlılık Testi kullanılmıştır. Araştırmada öğretim elemanlarının bilimsel tutum düzeylerinin unvanlarına, çalıştıkları üniversitenin türüne ve alanlarına göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Buna göre öğretim elemanları akademik unvanlarda ilerledikçe bilimsel tutum düzeyleri de yükselmektedir. Bilimsel tutum düzeyi bakımından devlet üniversitelerinde görev yapmakta olan öğretim elemanları ile iletişim teknolojileri, doğa bilimleri ve matematik alanlarında çalışan öğretim elemanlarının lehine bir bulgu ele edilmiştir.
This descriptive study is aimed to determine the scientific attitude levels of academics who are working in different fields at universities. The Scale of Instructors’ Scientific Attitudes was used in order to obtain data. The research population is 6807 academics working at four public universities and two foundation universities in Izmir/Türkiye. The research sample includes 678 in total, 341 women, 337 men at these universities. The SPSS Statistics 23 program was used for analysis. The data has been analyzed by using arithmetic mean, standard deviation, t- Test, and One-Way ANOVA hen the difference was found significant, and LSD Test of Significance were used in order to determine which groups create differences. Scientific attitude levels of academics vary according to titles, university type and their fields. Accordingly, while academic titles progress, the level of scientific attitude also increases. Regarding levels of scientific attitudes, the findings were discussed in favor of instructors working at state universities and in the fields of communication technology, natural sciences and mathematics.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Curriculum and Teaching in Economics, Business and Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 1, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | December 26, 2023 |
Acceptance Date | March 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |