Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 9 - 18, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Adnan, M., & Gezgin, D. M. (2016). Modern Çağın Yeni Fobisi: Üniversite Öğrencileri Arasında Nomofobi Prevalansı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49(1), 141-158. International Technology and Education Journal Vol. 3, No. 2; 2019 16 Akkuş, E. (2019). Investigation of nomophobia levels of university students in the context of family relations. Debates on Media & Communication Studies, 47. Apak, E. ve Yaman, Ö. M. (2019). Üniversite öğrencilerinde nomofobi yaygınlığı ve nomofobi ile sosyal fobi arasındaki ilişki: Bingöl Üniversitesi örneklemi. The Turkish Journal on Addictions, 6, 609–627. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2019.6.3.0078. Bahi, R.R., & Deluliis, D. (2015). “Nomophobia”, (Ed.) Yan, Z., Encyclopedia of Mobile Phone Behavior (Volumes 1,2&3), IGI Global, Hershey, PA. Balcı, Ş., & Koçak, M. C. (2017). Sosyal medya kullanımı ile yaşam doyumu arasındaki ilişki: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi 1. Uluslar arası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı, 1, 34-45. Batıgün, A. D., & Kılıç, N. (2011). İnternet bağımlılığı ile kişilik özellikleri, sosyal destek, psikolojik belirtiler ve bazı sosyo-demografik değişkenler arasındaki ilişkiler. Türk Psikoloji Dergisi, 26,1-10. Bragazzi, N. L., & Puente, D. G. (2014). A proposal for including nomophobia in the new DsMV. Psychology Research and Behavior Management, 7, 155-160. Brandtzæg, P., & Heim, J. (2009). Why people use social networking sites. In A. A. Ozok, & P. Zaphiris (Eds.), Online communities and social computing (Vol. 5621, pp. 143-152). Springer Berlin Heidelberg. Brooks, S. (2015). Does personal social media usage affect efficiency and well-being? Computers in Human Behavior, 46, 26-37. Burucuoğlu, M. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Nomofobi Düzeyleri Üzerinde Bir Araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 482-489. Büyükçolpan, H. (2019). Üniversite öğrencilerinde nomofobi, bağlanma biçimleri, depresyon ve algılanan sosyal destek. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim bilimleri Enstitüsü, Ankara. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları. Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students in a Canadian Prairie city: A multivariate analysis. Social Indicators Research, 70, 139-150. Çivitci, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinde yaşam doyumu: Bazı kişisel ve ailesel özelliklerin rolü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1),29-52. Demir,İ., Peker Özköklü, D., & Aygün Turğut, B. (2015). Ergenlerin Problemli İnternet Kullanımının Yordanmasında Denetim Odağı ve Yaşam Doyumunun Rolü. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 11(3), 720-731. Diener, E. D., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of personality assessment, 49(1), 71-75. Dixit, S., Shukla, H., Bhagwat, A., Bindal, A., Goyal, A., Zaidi, A., & Shrivastava, A. (2010). A study to evaluate mobile phone dependence among students of a medical college and associated hospital of central India. Indian Journal of Community Medicine, 35(2), 339. Doğan, U. (2016). Lise öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanımının mutluluk, psikolojik iyi-oluş ve yaşam doyumlarına etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. Eğitim ve Bilim, 41(183),217-233. Ekici, F. Y., & Balcı, S. (2018). Okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi öğrencilerinin üstbiliş düzeylerinin ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 2(4), 345-359. Erdem, H., Türen, U., & Kalkın, G. (2017). Mobil Telefon Yoksunluğu Korkusu (Nomofobi) Yayılımı: Türkiye’den Üniversite Öğrencileri ve Kamu Çalışanları Örneklemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(1), 1-12. Erdem, H., Kalkın, G., Turen, U., & Deniz, M. (2016). The effects of no mobile phone phobia (nomophobia) on academic performance among undergraduate students. Suleyman Demirel University. The Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, 21(3), 923-936. Eren, F., Çelik, İ., & Aktürk, A. O. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Facebook Algısı: Bir Metafor Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 635-648. International Technology and Education Journal Vol. 3, No. 2; 2019 17 Eryılmaz, A. (2011). Ergen Öznel İyi Oluşu ile Olumlu Gelecek Beklentisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi. 24, 209-215 Fredrickson, B. L., & Joiner, T. (2002). Positivee motion strigger upward spirals toward emotional well-being. Psychological Science, 13, 172-175. Gezgin, D. M. (2017). Exploring the influence of the patterns of mobile internet use on university students’ nomophobia levels. European Journal of Education Studies, 3(6), 29-53. Gezgin, D. M., & Çakır, Ö. (2016). Analysis of nomophobic behaviours of adolescents regarding various factors. Journal of Human Science, 13(2), 2504-2519. Gezgin, D. M., Şahin, Y. L., & Yıldırım, S. (2017). Sosyal Ağ Kullanıcıları Arasında Nomofobi Yaygınlığının Çeşitli Faktörler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 1-15. Gezgin, D. M., Şumuer, E., Arslan, O., & Yıldırım, S. (2017). Nomophobia prevalence among pre-service teachers: A case of Trakya university. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 86-95. Gülaçtı, F., & Çiftci, Z. (2018). Öğrencilerin yaşam doyumu, memnuniyet ve merhamet düzeylerinin incelenmesi. Pegem Atıf İndeksi, 499-506. Hayes, M., Van Stolk-Cooke, K., & Muench, F. (2015). Understanding Facebook use and the psychological effects of use across generations. Computers in Human Behavior, 49, 507-511. Hefferon, K., & Boniwell, I. (2011). Positive psychology: Theory, research and applications. England: McGrawHill Hong, S. M., & Giannakopoulos, E. (1994). The relationship of satisfaction with life to personality characteristics. The Journal of Psychology, 128(5), 547-558. Kabasakal, Z. (2015). Life satisfaction and family functions as-predictors of problematic Internet use in university students. Computers in Human Behavior, 53, 294-304. Kahyaoğlu-Süt, H., Kurt, S., Uzal, Ö., & Özdilek, S. (2016). Effects of smartphone addiction level on social and educational life ın health sciences students. Euras Journal Fam Med, 5(1), 13-19. Karaca, F. (2017). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı Düzeyleri ile Akıllı Telefon Kullanma Alışkanlıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (44), 581-597. Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. King A. L. S., Valença A. M., Silva A.C., Sancassiani, F., Machado, S., & Nardi, A.E. (2014). “Nomophobia”: Impact of cell phone use interfering with symptoms and emotions of individuals with panic disorder compared with a control group. Clinical Practice and Epidemiology in Mental Health, 10, 28–35. Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Lepp, A., Barkley, J. E., & Karpinski, A. C. (2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety, and satisfaction with life in college students. Computers in Human Behaviour, 31, 343-350. Mathers, M., Canterford, L., Olds, T., Hesketh, K., Ridley, K., & Wake, M. (2009). Electronic media use and adolescent health and well-being: a Cross-sectional community study. Academic Pediatrics, 9(5), 307- 314. Minaz, A., & Çetinkaya Bozkurt, Ö. (2017). Investigation of university student’s smartphone addiction levels and usage purposes in terms of different variables. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 9(21), 268-286. Morsünbül, Ü. (2014). The association of internet addiction with attachment styles, personality traits, loneliness and life satisfaction. Journal of Human Sciences, 11(1), 357-372. Özer, M., & Karabulut, Ö. Ö. (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Geriatri, 6(2), 72-74. Öztürk, U. C. (2015). Bağlantıda Kalmak Ya Da Kalmamak İşte Tüm Korku Bu: İnternetsiz Kalma Korkusu ve Örgütsel Yansımaları. Journal of International Social Research, 8(37). Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel, (1), 311-326. International Technology and Education Journal Vol. 3, No. 2; 2019 18 Salehan, M., & Negahban, A. (2013). Social networking on smartphones: When mobile phones become addictive. Computers in Human Behaviour, 29(6), 2632-2639. Samaha, M., & Hawi, N. S. (2016). Relationships among smartphone addiction, stress, academic performance, and satisfaction with life. Computers in Human Behaviour, 57, 321-325. Satıcı, S. A., & Uysal, R. (2015). Well-being and problematic Facebook use. Computers in Human Behaviour, 49, 185-190. Soni, Ruchi-Upadhyay., & Ritesh-Jain, Mahendra. (2017). Prevalence of smartphone addiction, sleep quality and associated behaviour problems in adolescents. International Journal of Research in Medical Sciences, no:5, (515-519). Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının öznel mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya. Şahin, H., & Karabeyoğlu Akman, Y. (2010). The well-being of university students who have lived abroad: The case of Hacettepe University. Eurasian Journal of Educational Research, 40, 171-187. Şahin, F. S., Zade, B. M., & Direk, H. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve yaşam doyum düzeyleri. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultay’ında sunulan bildiri (01-03. Ekim), Ege Üniversitesi, İzmir. Şener, G. (2009). Türkiye’de Facebook kullanımı araştırması. XIV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 12-13. Tandoc, E. C., Ferrucci, P., & Duffy, M. (2015). Facebook use, envy, and depression among college students: Is facebooking depressing? Computers in Human Behavior, 43, 139-146. Tavolacci, M. P., Meyrignac, G., Richard, L., Dechelotte, P., & Ladner, J. (2015). Problematic use of mobile phone and nomophobia among French college students. The European Journal of Public Health, 25(3), 206. Tuzgöl-Dost, M., (2006). Subjective well-being among university students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 188. Tümkaya, S. (2011). Türk üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluşu yordayan sosyodemografik değişkenler ve mizah tarzları. Eğitim ve Bilim, 36(160), 158-170. Yıldırım, C., Sumuer, E., Adnan, M., & Yıldırım, S. (2016). A growing fear: Prevalence of nomophobia among Turkish college students. Information Development, 32(5), 1322-1331. Yıldırım, C., & Correia, A. P. (2015). Exploring the dimensions of nomophobia: Development and validation of a self-reported questionnaire. Computers in Human Behaviour, 49, 130-137.

The Relationship Between High School Students’ Fear of Mobile Telephone Deprivation and Life Satisfaction Levels

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 9 - 18, 31.12.2019

Öz

This study aims to find out the relationship between high school students’ fear of mobile phone deprivation and their levels of life satisfaction. The study was carried out with 417 students (186 male and 231 female) studying at an Anatolian High School belonging to the Ministry of National Education in Turkey in the Spring Term of the academic year of 2016-2017. In the study, the relational survey model was used as a descriptive research method. "The Scale of Fear of Mobile Deprivation" and "Life Satisfaction Scale" were applied to the students as data collection instruments. Descriptive statistics, independent groups t-test, one-way variance of analysis and correlation analysis were used for the analysis of the data obtained from the scales. As a result of the study, it was found that there was no statistically significant difference between the gender of the students, their class levels and levels of fear of mobile phone deprivation in terms of their socioeconomic levels. It was also found that there was a statistically significant difference in their life satisfaction levels with respect to their class levels and socioeconomic levels; however, no statistically significant difference was found between their life satisfaction levels when gender was considered. As a result of the Pearson correlation analysis, there was no statistically significant relationship between the students' fear of mobile phone deprivation and their life satisfaction levels. This result indicates that the students were not affected by the fear of mobile phone deprivation.

Kaynakça

  • Adnan, M., & Gezgin, D. M. (2016). Modern Çağın Yeni Fobisi: Üniversite Öğrencileri Arasında Nomofobi Prevalansı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 49(1), 141-158. International Technology and Education Journal Vol. 3, No. 2; 2019 16 Akkuş, E. (2019). Investigation of nomophobia levels of university students in the context of family relations. Debates on Media & Communication Studies, 47. Apak, E. ve Yaman, Ö. M. (2019). Üniversite öğrencilerinde nomofobi yaygınlığı ve nomofobi ile sosyal fobi arasındaki ilişki: Bingöl Üniversitesi örneklemi. The Turkish Journal on Addictions, 6, 609–627. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2019.6.3.0078. Bahi, R.R., & Deluliis, D. (2015). “Nomophobia”, (Ed.) Yan, Z., Encyclopedia of Mobile Phone Behavior (Volumes 1,2&3), IGI Global, Hershey, PA. Balcı, Ş., & Koçak, M. C. (2017). Sosyal medya kullanımı ile yaşam doyumu arasındaki ilişki: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi 1. Uluslar arası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı, 1, 34-45. Batıgün, A. D., & Kılıç, N. (2011). İnternet bağımlılığı ile kişilik özellikleri, sosyal destek, psikolojik belirtiler ve bazı sosyo-demografik değişkenler arasındaki ilişkiler. Türk Psikoloji Dergisi, 26,1-10. Bragazzi, N. L., & Puente, D. G. (2014). A proposal for including nomophobia in the new DsMV. Psychology Research and Behavior Management, 7, 155-160. Brandtzæg, P., & Heim, J. (2009). Why people use social networking sites. In A. A. Ozok, & P. Zaphiris (Eds.), Online communities and social computing (Vol. 5621, pp. 143-152). Springer Berlin Heidelberg. Brooks, S. (2015). Does personal social media usage affect efficiency and well-being? Computers in Human Behavior, 46, 26-37. Burucuoğlu, M. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Nomofobi Düzeyleri Üzerinde Bir Araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 482-489. Büyükçolpan, H. (2019). Üniversite öğrencilerinde nomofobi, bağlanma biçimleri, depresyon ve algılanan sosyal destek. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim bilimleri Enstitüsü, Ankara. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları. Chow, H. P. H. (2005). Life satisfaction among university students in a Canadian Prairie city: A multivariate analysis. Social Indicators Research, 70, 139-150. Çivitci, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinde yaşam doyumu: Bazı kişisel ve ailesel özelliklerin rolü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1),29-52. Demir,İ., Peker Özköklü, D., & Aygün Turğut, B. (2015). Ergenlerin Problemli İnternet Kullanımının Yordanmasında Denetim Odağı ve Yaşam Doyumunun Rolü. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 11(3), 720-731. Diener, E. D., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of personality assessment, 49(1), 71-75. Dixit, S., Shukla, H., Bhagwat, A., Bindal, A., Goyal, A., Zaidi, A., & Shrivastava, A. (2010). A study to evaluate mobile phone dependence among students of a medical college and associated hospital of central India. Indian Journal of Community Medicine, 35(2), 339. Doğan, U. (2016). Lise öğrencilerinin sosyal ağ siteleri kullanımının mutluluk, psikolojik iyi-oluş ve yaşam doyumlarına etkisi: Facebook ve Twitter Örneği. Eğitim ve Bilim, 41(183),217-233. Ekici, F. Y., & Balcı, S. (2018). Okul öncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi öğrencilerinin üstbiliş düzeylerinin ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 2(4), 345-359. Erdem, H., Türen, U., & Kalkın, G. (2017). Mobil Telefon Yoksunluğu Korkusu (Nomofobi) Yayılımı: Türkiye’den Üniversite Öğrencileri ve Kamu Çalışanları Örneklemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(1), 1-12. Erdem, H., Kalkın, G., Turen, U., & Deniz, M. (2016). The effects of no mobile phone phobia (nomophobia) on academic performance among undergraduate students. Suleyman Demirel University. The Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, 21(3), 923-936. Eren, F., Çelik, İ., & Aktürk, A. O. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Facebook Algısı: Bir Metafor Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 635-648. International Technology and Education Journal Vol. 3, No. 2; 2019 17 Eryılmaz, A. (2011). Ergen Öznel İyi Oluşu ile Olumlu Gelecek Beklentisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi. 24, 209-215 Fredrickson, B. L., & Joiner, T. (2002). Positivee motion strigger upward spirals toward emotional well-being. Psychological Science, 13, 172-175. Gezgin, D. M. (2017). Exploring the influence of the patterns of mobile internet use on university students’ nomophobia levels. European Journal of Education Studies, 3(6), 29-53. Gezgin, D. M., & Çakır, Ö. (2016). Analysis of nomophobic behaviours of adolescents regarding various factors. Journal of Human Science, 13(2), 2504-2519. Gezgin, D. M., Şahin, Y. L., & Yıldırım, S. (2017). Sosyal Ağ Kullanıcıları Arasında Nomofobi Yaygınlığının Çeşitli Faktörler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 1-15. Gezgin, D. M., Şumuer, E., Arslan, O., & Yıldırım, S. (2017). Nomophobia prevalence among pre-service teachers: A case of Trakya university. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 86-95. Gülaçtı, F., & Çiftci, Z. (2018). Öğrencilerin yaşam doyumu, memnuniyet ve merhamet düzeylerinin incelenmesi. Pegem Atıf İndeksi, 499-506. Hayes, M., Van Stolk-Cooke, K., & Muench, F. (2015). Understanding Facebook use and the psychological effects of use across generations. Computers in Human Behavior, 49, 507-511. Hefferon, K., & Boniwell, I. (2011). Positive psychology: Theory, research and applications. England: McGrawHill Hong, S. M., & Giannakopoulos, E. (1994). The relationship of satisfaction with life to personality characteristics. The Journal of Psychology, 128(5), 547-558. Kabasakal, Z. (2015). Life satisfaction and family functions as-predictors of problematic Internet use in university students. Computers in Human Behavior, 53, 294-304. Kahyaoğlu-Süt, H., Kurt, S., Uzal, Ö., & Özdilek, S. (2016). Effects of smartphone addiction level on social and educational life ın health sciences students. Euras Journal Fam Med, 5(1), 13-19. Karaca, F. (2017). Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı Düzeyleri ile Akıllı Telefon Kullanma Alışkanlıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (44), 581-597. Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. King A. L. S., Valença A. M., Silva A.C., Sancassiani, F., Machado, S., & Nardi, A.E. (2014). “Nomophobia”: Impact of cell phone use interfering with symptoms and emotions of individuals with panic disorder compared with a control group. Clinical Practice and Epidemiology in Mental Health, 10, 28–35. Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeyinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Lepp, A., Barkley, J. E., & Karpinski, A. C. (2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety, and satisfaction with life in college students. Computers in Human Behaviour, 31, 343-350. Mathers, M., Canterford, L., Olds, T., Hesketh, K., Ridley, K., & Wake, M. (2009). Electronic media use and adolescent health and well-being: a Cross-sectional community study. Academic Pediatrics, 9(5), 307- 314. Minaz, A., & Çetinkaya Bozkurt, Ö. (2017). Investigation of university student’s smartphone addiction levels and usage purposes in terms of different variables. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 9(21), 268-286. Morsünbül, Ü. (2014). The association of internet addiction with attachment styles, personality traits, loneliness and life satisfaction. Journal of Human Sciences, 11(1), 357-372. Özer, M., & Karabulut, Ö. Ö. (2003). Yaşlılarda yaşam doyumu. Geriatri, 6(2), 72-74. Öztürk, U. C. (2015). Bağlantıda Kalmak Ya Da Kalmamak İşte Tüm Korku Bu: İnternetsiz Kalma Korkusu ve Örgütsel Yansımaları. Journal of International Social Research, 8(37). Recepoğlu, E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam doyumları ile öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel, (1), 311-326. International Technology and Education Journal Vol. 3, No. 2; 2019 18 Salehan, M., & Negahban, A. (2013). Social networking on smartphones: When mobile phones become addictive. Computers in Human Behaviour, 29(6), 2632-2639. Samaha, M., & Hawi, N. S. (2016). Relationships among smartphone addiction, stress, academic performance, and satisfaction with life. Computers in Human Behaviour, 57, 321-325. Satıcı, S. A., & Uysal, R. (2015). Well-being and problematic Facebook use. Computers in Human Behaviour, 49, 185-190. Soni, Ruchi-Upadhyay., & Ritesh-Jain, Mahendra. (2017). Prevalence of smartphone addiction, sleep quality and associated behaviour problems in adolescents. International Journal of Research in Medical Sciences, no:5, (515-519). Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının öznel mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya. Şahin, H., & Karabeyoğlu Akman, Y. (2010). The well-being of university students who have lived abroad: The case of Hacettepe University. Eurasian Journal of Educational Research, 40, 171-187. Şahin, F. S., Zade, B. M., & Direk, H. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve yaşam doyum düzeyleri. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultay’ında sunulan bildiri (01-03. Ekim), Ege Üniversitesi, İzmir. Şener, G. (2009). Türkiye’de Facebook kullanımı araştırması. XIV. Türkiye’de İnternet Konferansı, 12-13. Tandoc, E. C., Ferrucci, P., & Duffy, M. (2015). Facebook use, envy, and depression among college students: Is facebooking depressing? Computers in Human Behavior, 43, 139-146. Tavolacci, M. P., Meyrignac, G., Richard, L., Dechelotte, P., & Ladner, J. (2015). Problematic use of mobile phone and nomophobia among French college students. The European Journal of Public Health, 25(3), 206. Tuzgöl-Dost, M., (2006). Subjective well-being among university students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 188. Tümkaya, S. (2011). Türk üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluşu yordayan sosyodemografik değişkenler ve mizah tarzları. Eğitim ve Bilim, 36(160), 158-170. Yıldırım, C., Sumuer, E., Adnan, M., & Yıldırım, S. (2016). A growing fear: Prevalence of nomophobia among Turkish college students. Information Development, 32(5), 1322-1331. Yıldırım, C., & Correia, A. P. (2015). Exploring the dimensions of nomophobia: Development and validation of a self-reported questionnaire. Computers in Human Behaviour, 49, 130-137.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Murat Özarslan Bu kişi benim 0000-0003-2139-4347

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özarslan, M. (2019). The Relationship Between High School Students’ Fear of Mobile Telephone Deprivation and Life Satisfaction Levels. International Technology and Education Journal, 3(2), 9-18.