Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

APPLICATION OF QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT IN PRODUCT DEVELOPMENT

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 37, 269 - 292, 01.06.2020

Öz

Nowadays, businesses are looking for new methods to adapt to developing technology, increasing competition and to maximize customer satisfaction. One of the most effective methods is Quality Function Deployment (QFD). QFD is a methodology based on customer needs and demands which can be used in engineering studies that provide new product design, new services, existing product development and process management. When the experience and opinion of the cusromer are also taken into consideration, Quality Function Deployment provides a more solution-oriented approach by listening to the voice of the customer and clarifying the uncertainties in the search of the companies. In this paper, the usability of quality function deployment technique in product development/process improvement stages of a leading company providing shading systems/outdoor living solutions in the construction sector was evaluated and improvements in design, planning, production, delivery, and feedback process were discussed.

Kaynakça

  • Akao, Y. (1997), QFD: past, present, and future, Proceedings of the 3rd International Symposium on Quality Function Deployment, 19-29, Linköping.
  • Akbaba, A. (2005). Yeni ürün geliştirme sürecinde kalite fonksiyon göçerimi (KFG): Turizm işletmeleri için KFG temelli bir ürün geliştirme süreci önerisi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2, 38-59.
  • Altuntas, S., Özsoy, E. B., & Mor, Ş. (2019). Innovative new product development: a case study. Procedia Computer Science, 158, 214-221.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., & Kırkbir, F. (2006). Yeni ürün geliştirme sürecinde aşama-eşiği yöntemiyle süreç performans değerlemesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 435-452.
  • Cheng, C. C., Tsai, M. C., & Lin, S. P. (2015). Developing strategies for improving the service quality of casual-dining restaurants: New insights from integrating IPGA and QFD analysis. Total Quality Management & Business Excellence, 26, 415-429.
  • Chin, K. S., Yang, Q., Chan, C. Y., Tsui, K. L., & Li, Y. L. (2019). Identifying passengers’ needs in cabin interiors of high-speed rails in China using quality function deployment for improving passenger satisfaction. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 119, 326-342.
  • Delice E. K. (2010). Kalite fonksiyon yayılımı sürecinin en iyilenmesi: Çok amaçlı programlama yaklaşımına dayalı bir karar destek sistemi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara.
  • Demirbağ, Ş. & Çavdar, E. (2016). Kalite fonksiyon yayılımı planlama matrisinde kano modelinin kullanılması: Akıllı telefonlar üzerine bir uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 16 (2), 211-226.
  • Doğu, E., & Özgürel, B. (2008). Kalite Fonksiyon Göçerimi İle Bireysel Emeklilik Sistemleri Pazarlayan Sigorta Şirketlerinin Teknik Özelliklerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. DEU İşletme Fakültesi Dergisi, 9(1), 33-45.
  • Eymen, U. E. (2006). Kalite Fonksiyon Göçerimi. Kalite Ofisi Yayınları, Istanbul.
  • Gonzalez, M. E., Quesada, G., Picado, F., & Eckelman, C. A. (2004). Customer satisfaction using QFD: an e-banking case. Managing Service Quality: An International Journal, 14(4), 317-330.
  • Guinta, L. R. & Praizler, N. C. (1993). The QFD Book, The Team Approach to Solving Problems and Satisfying Customers Through Quality Function Deployment, Amacom Books, New York.
  • Güllü, E. & Ulcay, Y. (2002). Kalite fonksiyon yayılımı ve bir uygulama. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 7(1), 71-91.
  • Hauser, J. R. and D. Clausing (1988). The House of Quality, The Harvard Business Review, May-June, 3, 63-73.
  • Kotler, P. (2000). Marketing Management: The Millennium Edition. Prentice-Hall, Inc., USA.
  • Kurt, H. S. & Yenilmez, G. (2017). Kalite fonksiyon yayılımı: Alışveriş merkezleri üzerine bir uygulama. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 14-29.
  • Kurtoğlu, A. (2017). Ürün Geliştirme Tasarım-Maliyet-İmalat, Seçkin Yay., Ankara.
  • Reche, A. Y. U., Junior, O. C., Estorilio, C. C. A., & Rudek, M. (2019). Integrated product development process and green supply chain management: Contributions, limitations and applications. Journal of Cleaner Production, In Press, Corrected Proof, 1-37.
  • Özer, M. (2000). Information Technology and New Product Development, Industrial Marketing Management, 29, 387-396.
  • Sarsılmaz, M. (1999). Kalite Fonksiyon Yayılımı ve Bir İşletmede Uygulama Denemesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi SBE, Balıkesir.
  • Savaş, H. ve Ay, M. (2005). Üniversite kütüphanesi tasarımında kalite fonksiyon göçerimi uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Dergisi, 7 (3), 80-98.
  • Sofyalıoğlu, Ç. & Tunail, İ. (2012). Kano modelinin kalite fonksiyon göçerimi planlama matrisinde kullanımı. Ege Akademik Bakış Dergisi, 12 (1), 125-135.
  • Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri: Global ve Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları. 8: Baskı. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Tokcan, T. (2011). Süreç yönetimi ve süreç iyileştirme teknikleri, gıda işletmesinde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İzmir.
  • Tunca, M. Z. ve Bayhan, M. (2012). Kalite fonksiyon göçerimi yönteminin tedarikçi seçiminde kullanımı. Pamukkale Üniversitesi SBE Dergisi, 11, 53-69.
  • Ustasüleyman, T., & Abanoz, S. (2009). Kalite fonksiyon göçerimi ve bankacılık sektöründe bir uygulama. Bankacılar Dergisi, 70(1), 37-51.
  • Ünsal, H.S. (1997). Kalite Fonksiyon Açılımı. TÜSİAD-KALDER Kongresi, Tebliğler, İstanbul, s.139-143
  • Yamak, O. (1999). Üretim Yönetimi. Alfa Basım Yayın, İstanbul.
  • Yenginol, F. (2008). Neden kalite fonksiyon göçerimi. DEÜ İşletme Fakültesi Dergisi, 9 (1), 7-15.

ÜRÜN GELİŞTİRME SÜREÇLERİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİNİN UYGULANMASI

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 37, 269 - 292, 01.06.2020

Öz

Günümüzde işletmeler gelişen teknolojiye, artan rekabete uyum sağlamak ve müşteri memnuniyetini maksimize edebilmek için yeni yöntemler arayışındadırlar. Bu kapsamdaki etkili yöntemlerden biri, Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) yöntemidir. KFG yöntemi yeni ürün-hizmet tasarımı, ürün geliştirme, süreç yönetimi ve mühendislik çalışmalarında kullanılabilen, müşteri ihtiyaç ve taleplerini temel alan bir metodolojidir. Müşterinin deneyim ve kanaatleri de göz önünde bulundurulduğunda, Kalite Fonksiyon Göçerimi şirketlerin müşteri memnuniyeti arayışında müşterinin sesine kulak verip, belirsizlikleri netleştirerek daha çözüm odaklı bir yaklaşım sunmaktadır. Bu çalışmada yapı sektöründe gölgelendirme sistemleri/dış yaşam alanları çözümleri sunan öncü bir firmanın ürün geliştirme/süreç iyileştirme aşamalarında kalite fonksiyon göçerimi tekniğinin kullanılabilirliği değerlendirilmiş olup tasarım, planlama, üretim, teslimat ve geri bildirim sürecindeki iyileştirmeler ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Akao, Y. (1997), QFD: past, present, and future, Proceedings of the 3rd International Symposium on Quality Function Deployment, 19-29, Linköping.
  • Akbaba, A. (2005). Yeni ürün geliştirme sürecinde kalite fonksiyon göçerimi (KFG): Turizm işletmeleri için KFG temelli bir ürün geliştirme süreci önerisi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2, 38-59.
  • Altuntas, S., Özsoy, E. B., & Mor, Ş. (2019). Innovative new product development: a case study. Procedia Computer Science, 158, 214-221.
  • Cengiz, E., Ayyıldız, H., & Kırkbir, F. (2006). Yeni ürün geliştirme sürecinde aşama-eşiği yöntemiyle süreç performans değerlemesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 435-452.
  • Cheng, C. C., Tsai, M. C., & Lin, S. P. (2015). Developing strategies for improving the service quality of casual-dining restaurants: New insights from integrating IPGA and QFD analysis. Total Quality Management & Business Excellence, 26, 415-429.
  • Chin, K. S., Yang, Q., Chan, C. Y., Tsui, K. L., & Li, Y. L. (2019). Identifying passengers’ needs in cabin interiors of high-speed rails in China using quality function deployment for improving passenger satisfaction. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 119, 326-342.
  • Delice E. K. (2010). Kalite fonksiyon yayılımı sürecinin en iyilenmesi: Çok amaçlı programlama yaklaşımına dayalı bir karar destek sistemi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, Ankara.
  • Demirbağ, Ş. & Çavdar, E. (2016). Kalite fonksiyon yayılımı planlama matrisinde kano modelinin kullanılması: Akıllı telefonlar üzerine bir uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 16 (2), 211-226.
  • Doğu, E., & Özgürel, B. (2008). Kalite Fonksiyon Göçerimi İle Bireysel Emeklilik Sistemleri Pazarlayan Sigorta Şirketlerinin Teknik Özelliklerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. DEU İşletme Fakültesi Dergisi, 9(1), 33-45.
  • Eymen, U. E. (2006). Kalite Fonksiyon Göçerimi. Kalite Ofisi Yayınları, Istanbul.
  • Gonzalez, M. E., Quesada, G., Picado, F., & Eckelman, C. A. (2004). Customer satisfaction using QFD: an e-banking case. Managing Service Quality: An International Journal, 14(4), 317-330.
  • Guinta, L. R. & Praizler, N. C. (1993). The QFD Book, The Team Approach to Solving Problems and Satisfying Customers Through Quality Function Deployment, Amacom Books, New York.
  • Güllü, E. & Ulcay, Y. (2002). Kalite fonksiyon yayılımı ve bir uygulama. Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 7(1), 71-91.
  • Hauser, J. R. and D. Clausing (1988). The House of Quality, The Harvard Business Review, May-June, 3, 63-73.
  • Kotler, P. (2000). Marketing Management: The Millennium Edition. Prentice-Hall, Inc., USA.
  • Kurt, H. S. & Yenilmez, G. (2017). Kalite fonksiyon yayılımı: Alışveriş merkezleri üzerine bir uygulama. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 14-29.
  • Kurtoğlu, A. (2017). Ürün Geliştirme Tasarım-Maliyet-İmalat, Seçkin Yay., Ankara.
  • Reche, A. Y. U., Junior, O. C., Estorilio, C. C. A., & Rudek, M. (2019). Integrated product development process and green supply chain management: Contributions, limitations and applications. Journal of Cleaner Production, In Press, Corrected Proof, 1-37.
  • Özer, M. (2000). Information Technology and New Product Development, Industrial Marketing Management, 29, 387-396.
  • Sarsılmaz, M. (1999). Kalite Fonksiyon Yayılımı ve Bir İşletmede Uygulama Denemesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi SBE, Balıkesir.
  • Savaş, H. ve Ay, M. (2005). Üniversite kütüphanesi tasarımında kalite fonksiyon göçerimi uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Dergisi, 7 (3), 80-98.
  • Sofyalıoğlu, Ç. & Tunail, İ. (2012). Kano modelinin kalite fonksiyon göçerimi planlama matrisinde kullanımı. Ege Akademik Bakış Dergisi, 12 (1), 125-135.
  • Tek, Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri: Global ve Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları. 8: Baskı. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Tokcan, T. (2011). Süreç yönetimi ve süreç iyileştirme teknikleri, gıda işletmesinde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İzmir.
  • Tunca, M. Z. ve Bayhan, M. (2012). Kalite fonksiyon göçerimi yönteminin tedarikçi seçiminde kullanımı. Pamukkale Üniversitesi SBE Dergisi, 11, 53-69.
  • Ustasüleyman, T., & Abanoz, S. (2009). Kalite fonksiyon göçerimi ve bankacılık sektöründe bir uygulama. Bankacılar Dergisi, 70(1), 37-51.
  • Ünsal, H.S. (1997). Kalite Fonksiyon Açılımı. TÜSİAD-KALDER Kongresi, Tebliğler, İstanbul, s.139-143
  • Yamak, O. (1999). Üretim Yönetimi. Alfa Basım Yayın, İstanbul.
  • Yenginol, F. (2008). Neden kalite fonksiyon göçerimi. DEÜ İşletme Fakültesi Dergisi, 9 (1), 7-15.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gizem Doşar Bu kişi benim 0000-0003-0972-7110

Ali Görener 0000-0001-6000-5143

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2020
Kabul Tarihi 6 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Doşar, G., & Görener, A. (2020). ÜRÜN GELİŞTİRME SÜREÇLERİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİNİN UYGULANMASI. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 269-292.