Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİN MARKALAŞMA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 40, 377 - 394, 25.06.2021
https://doi.org/10.46928/iticusbe.779782

Öz

Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencileri tarafından coğrafi işaretli ürünlerin markalaşma algısının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin marka algısının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. UNESCO Dünya Miras Listesinde yer alan Safranbolu sahip olduğu kültürel değerler ve ürünler açısından coğrafi ürünlerin markalaşması açısından önem taşımaktadır. Bu nedenle çalışma Safranbolu özelinde gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: Çalışmada Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilere anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde t- testi ve ANOVA yöntemleri kullanılmıştır.
Bulgular: Ulaşılan sonuçlara göre, markalaşmaya ilişkin algının bölüme göre farklılaştığı, yaşa göre kısmen farklılaştığı tespit edilmiştir. Diğer demografik değişkenler açısından coğrafi işaretli marka algısına yönelik herhangi bir farklılık bulunmamıştır.
Özgünlük: Tüketicilerin satın alma kararlarında coğrafi işaretli ürünler hakkındaki düşünceleri, algıları ve farkındalıkları araştırılması gereken bir konu niteliği taşımaktadır. Gençlerin bilgilenmesi ve farkındalık düzeylerinin arttırılması açısından bu alanda yapılacak çalışmanın yararlı olacağı ve sonraki çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2018). Türkiye’deki coğrafi işaretli ürünlerin destinasyon markalaması kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 163-177. https://dx.doi.org/10.21325/jotags.2018.207
  • Altunışık, R, Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı, 4. Baskı, Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • American Marketing Association (AMA) (2019, Kasım 24). Definitions of marketing. Kasım 24, 2019. Erişim adresi https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
  • Asan, S. N. (2011). Ülke imajı ve marka imajı etkilerinin değerlendirilmesi ve satın alma kararı üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Balaban, S. (2016). Ekonomik açıdan coğrafi işaretler. FMR Dergisi, 1, 57-62. Erişim adresi http://www.ankarabarosu.org.tr/siteler/ankarabarosu/frmmakale/2016-1/03.pdf
  • Baran, D. (2015). Erzurum coğrafi işaretli yerel gıda ürünlerinin tüketici tercihlerine dayalı pazarlama taktik ve stratejileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bronnenberg, B. J., Dhar, S. K., ve Dubé, J.-P. (2007). Consumer packaged goods in the United States: National brands, local branding. Journal of Marketing Research, 44(1), 4-13. https://doi.org/10.1509/jmkr.44.1.004
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Copeland, M.T. (1923). Relation of consumers’ buying habits to marketing methods, Harvard Business Reviews, 1(3), 282-289. https://www.scribd.com/doc/209921494/Copeland-1923-HBR-Article
  • Çakaloğlu M. ve Çağatay, S. (2017). Coğrafi işaretler ve marka değerine sahip ürünlere yönelik tüketici algısı: Finike portakalı ve Antalya tavşan yüreği zeytini örnekleri. Journal of Agricultural Economics Research, 3(1), 52-65. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/tead/issue/ 29947/327178
  • Çam, A.V., Ayaydın, H., Pala, F. ve Barut A. (2018). Turistlerin coğrafi işaretli ürün algısının turizm gelirleri açısından değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sonbahar-Özel sayı, 69-84. Erişim adresi http://www.yyusbedergisi.com/dergi/turistlerin-cografi-isaretli-urun-algisinin-turizm-gelirleri-acisindan-degerlendirilmesi20190103031516.pdf
  • Diallo, A., B. (2017). Evaluation of the economic impact of geographical indications: three case studies. Ecole Doctorale des Sciences ´ Economiques, Juridiques et de Gestion ´ Ecole d’ ´ economie de Clermont-Ferrand. Erişim adresi https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02061549/document.
  • Dokuzlu, S., Demir B., Ürüm B., Güler V., Sarı Y., Yıldız G. ve Aksoy O. (2019). Tüketicilerin yöresel ürün satın alma davranışları: DAP Bölgesi ürünleri. Tarım Ekonomisi Dergisi, 25(1), 97-108. https://doi.org/10.24181/tarekoder.559056
  • Dodds, W. B., Monroe, K. B. ve Grewal, D. (1991). Effects of price, brand, and store ınformation on buyers' product evaluations. Journal of Marketing Research, 28(3), 307-319. https://doi.org/10.1177/002224379102800305
  • Durmaz, Y. ve Bahar, R. (2011). Tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde sosyolojik faktörlerin etkisinin incelenmesine yönelik ampirik bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 60-77. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6151/82614
  • Düzgün, E. ve Acar, A. (2016). Safranbolu turizmin sürdürülebilir gelişiminde UNESCO’nun etkileri. 2. Ulusal Sürdürülebilir Turizm Kongresi, (322-329 ss.). Antalya.
  • Eckhardt, G. M. (2005). Local branding in a foreign product category in an emerging market. Journal of International Marketing, 13(4), 57-79. https://doi.org/10.1509/jimk.2005.13.4.57
  • Engel, J. F., Blakwell R. D. ve Miniard P. W. (1995). Consumer behavior (8th Edition). Orlando: The Dryden Press.
  • Erciş, A., Ünal, S., ve Can, P. (2007). Yaşam tarzlarının satın alma karar süreci üzerindeki rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 281-311. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/2692/35431
  • Eroğlu, A.H. ve Sarı, S. (2011). Tüketici etnosentrizmi ve marka bağlılığı arasındaki ilişki. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-16. Erişim adresi https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php
  • Eser, Z. ve Ilgaz Sümer S. (2006). Pazarlama karması mal ve hizmetler için tüketiciler tarafından nasıl değerlendirilir? Betimleyici bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3), 111-132. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/28334/301131
  • FAO (2020, 10 Şubat). Legal protection of geographical indications. Erişim adresi http://www.fao.org/fileadmin/user_upload/foodquality/fichefiles/en/c6.1.pdf
  • Giovannucci D., Josling T., Kerr W., O’Connor B. ve Yeung M. T. (2009). Guide to geographical indications: Linking products and their origins. International Trade Centre, Geneva.
  • İslamoğlu, A. H. (2000). Pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • İslamoğlu, A. H. ve Altunışık R. (2008). Tüketici davranışları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Kan, M. ve Gülçubuk, B. (2008). Kırsal ekonominin canlanmasında ve yerel sahiplenmede coğrafi işaretler. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 57-66. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/154078
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2005). Principles of marketing (Eleventh Edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Safranbolu Şehri. Aralık 27, 2019, Erişim adresi https://kvmgm.ktb.gov.tr/TR-44426/safranbolu-sehri-karabuk.html
  • Lavoie, K. A. (2015). Instagram and branding: A case study of Dunkin’ Donuts. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, 6(2), 79-90. Erişim adresi https://www.elon.edu/u/academics/communications/journal/wp-content/uploads/sites/153/2017 /06/08_Kally_Lavoie.pdf
  • Likoudis Z., Sdrali D., Costarelli V. ve Apostolopoulos C. (2016). Consumers’ intention to buy protected designation of origin and protected geographical indication foodstuffs: the case of Greece. International Journal of Consumer Studies, 40, 283–289. https://doi.org/10.1111/ijcs.12253
  • Malik, E. M., Ghafoor, M. M., Igbal, K. H., Ali Q., Hunbal, H., Noman, M. ve Ahmad, B. (2013). Impact of brand image and advertisement on consumer buying behavior. World Applied Sciences Journal, 23(1), 117-122. https://doi.org/10.5829/idosi.wasj.2013.23.01.824
  • Menapace, L. ve Moschini, G. (2012). Quality certification by geographical indications, trademarks and firm reputation. European Review of Agricultural Economics, 39(4), 539-566. https://doi.org/10.22004/ag.econ.61778
  • Mercan, Ş. O. ve Üzülmez, M. (2014). Coğrafi işaretlerin bölgesel turizm gelişimindeki önemi: Çanakkale ili örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 29(2), 67-94. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/210874
  • Orhan, A. (2010). Yerel değerlerin turizm ürününe dönüştürülmesinde “coğrafi işaretlerin” kullanımı: İzmit pişmaniyesi örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2), 243-254. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/154408
  • Özçelik, D. G. ve Torlak, Ö. (2011). Marka kişiliği algısı ile etnosentrik eğilimler arasındaki ilişki: Levis ve Mavi Jeans üzerine bir uygulama. Ege Akademik Bakış, 11(3), 361-377. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/558803
  • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı (2019, 22 Aralık). Coğrafi işaretle yöresel değerlerin korunması. Erişim adresi http://anahtar.sanayi.gov.tr/tr/news/cografi-isaretle-yoresel-degerlerin-korunmasi/9835
  • WIPO (World Intellectual Property Organization) (2017). Geographical indications an introduction. Erişim adresi https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en /geographical/952/wipo_pub_952.pdf
  • Wood, L. (2004). Dimensions of brand purchasing behaviour: Consumers in the 18-24 age group. Journal of Consumer Behaviour, 4(1), 9-24. https://doi.org/10.1002/cb.154
  • Teuber, R. (2011). Consumers' and producers' expectations towards geographical indications: Empirical evidence for a German case study. British Food Journal, 113(7), 900-918. https://doi.org/10.1108/00070701111148423
  • Türk Patent ve Marka Kurumu (2017). Erişim adresi http://anahtar.sanayi.gov.tr/tr /news/cografi-isaretle-yoresel-degerlerin-korunmasi/9835
  • Toklu, T., İ., Ustaahmetoğlu E. ve Küçük, H. Ö. (2016). Tüketicilerin coğrafi işaretli ürün algısı ve daha fazla fiyat ödeme isteği: Yapısal eşitlik modellemesi yaklaşımı. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 145-161. https://doi.org/10.18657/yecbu.06210
  • Yanar A. ve Tağı, S. Ö. (2014). Burdur iline ait coğrafi işaretlerin belirlenmesi ve özgün turistik hediyelik eşya tasarım önerileri. Art-e Sanat Dergisi, 1(1), 29-41. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/193463
  • Zhao, X., Kneafsey, M. ve Finlay, D. (2016). Food safety and Chinese geographical indications. British Food Journal, 118(1), 217-230. https://doi.org/10.1108/BFJ-04-2015-0137

A RESEARCH ON THE PERCEPTION OF BRANDING OF GEOGRAPHICAL INDICATIONS PRODUCTS

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 40, 377 - 394, 25.06.2021
https://doi.org/10.46928/iticusbe.779782

Öz

Purpose: In this study, it is aimed to determine the branding perception of geographical indications products by university students. In this context, it has been examined whether the brand perception of students varies according to demographic variables. Safranbolu, which is on the UNESCO World Heritage List, is important in terms of branding of geographical products in terms of its cultural values and products. For this reason, the study was carried out specifically for Safranbolu.
Method: In the study, a questionnaire is applied to students studying at the Faculty of Business Administration at Karabük University. T-test and ANOVA methods are used to analyze the data.
Findings: According to the results, it has been determined that the perception of branding differs by department and partially according to age. In terms of other demographic variables, no difference was found regarding the geographically marked brand perception.
Originality: Consumers' thoughts, perceptions and awareness of geographically marked products in their purchasing decisions are a subject that needs to be researched. It is thought that the work to be carried out in this field will be useful in terms of informing the young people and increasing their awareness levels and will shed light on future studies.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2018). Türkiye’deki coğrafi işaretli ürünlerin destinasyon markalaması kapsamında değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(2), 163-177. https://dx.doi.org/10.21325/jotags.2018.207
  • Altunışık, R, Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı, 4. Baskı, Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • American Marketing Association (AMA) (2019, Kasım 24). Definitions of marketing. Kasım 24, 2019. Erişim adresi https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
  • Asan, S. N. (2011). Ülke imajı ve marka imajı etkilerinin değerlendirilmesi ve satın alma kararı üzerindeki etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Balaban, S. (2016). Ekonomik açıdan coğrafi işaretler. FMR Dergisi, 1, 57-62. Erişim adresi http://www.ankarabarosu.org.tr/siteler/ankarabarosu/frmmakale/2016-1/03.pdf
  • Baran, D. (2015). Erzurum coğrafi işaretli yerel gıda ürünlerinin tüketici tercihlerine dayalı pazarlama taktik ve stratejileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bronnenberg, B. J., Dhar, S. K., ve Dubé, J.-P. (2007). Consumer packaged goods in the United States: National brands, local branding. Journal of Marketing Research, 44(1), 4-13. https://doi.org/10.1509/jmkr.44.1.004
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Copeland, M.T. (1923). Relation of consumers’ buying habits to marketing methods, Harvard Business Reviews, 1(3), 282-289. https://www.scribd.com/doc/209921494/Copeland-1923-HBR-Article
  • Çakaloğlu M. ve Çağatay, S. (2017). Coğrafi işaretler ve marka değerine sahip ürünlere yönelik tüketici algısı: Finike portakalı ve Antalya tavşan yüreği zeytini örnekleri. Journal of Agricultural Economics Research, 3(1), 52-65. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/tead/issue/ 29947/327178
  • Çam, A.V., Ayaydın, H., Pala, F. ve Barut A. (2018). Turistlerin coğrafi işaretli ürün algısının turizm gelirleri açısından değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sonbahar-Özel sayı, 69-84. Erişim adresi http://www.yyusbedergisi.com/dergi/turistlerin-cografi-isaretli-urun-algisinin-turizm-gelirleri-acisindan-degerlendirilmesi20190103031516.pdf
  • Diallo, A., B. (2017). Evaluation of the economic impact of geographical indications: three case studies. Ecole Doctorale des Sciences ´ Economiques, Juridiques et de Gestion ´ Ecole d’ ´ economie de Clermont-Ferrand. Erişim adresi https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02061549/document.
  • Dokuzlu, S., Demir B., Ürüm B., Güler V., Sarı Y., Yıldız G. ve Aksoy O. (2019). Tüketicilerin yöresel ürün satın alma davranışları: DAP Bölgesi ürünleri. Tarım Ekonomisi Dergisi, 25(1), 97-108. https://doi.org/10.24181/tarekoder.559056
  • Dodds, W. B., Monroe, K. B. ve Grewal, D. (1991). Effects of price, brand, and store ınformation on buyers' product evaluations. Journal of Marketing Research, 28(3), 307-319. https://doi.org/10.1177/002224379102800305
  • Durmaz, Y. ve Bahar, R. (2011). Tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde sosyolojik faktörlerin etkisinin incelenmesine yönelik ampirik bir çalışma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 60-77. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/esosder/issue/6151/82614
  • Düzgün, E. ve Acar, A. (2016). Safranbolu turizmin sürdürülebilir gelişiminde UNESCO’nun etkileri. 2. Ulusal Sürdürülebilir Turizm Kongresi, (322-329 ss.). Antalya.
  • Eckhardt, G. M. (2005). Local branding in a foreign product category in an emerging market. Journal of International Marketing, 13(4), 57-79. https://doi.org/10.1509/jimk.2005.13.4.57
  • Engel, J. F., Blakwell R. D. ve Miniard P. W. (1995). Consumer behavior (8th Edition). Orlando: The Dryden Press.
  • Erciş, A., Ünal, S., ve Can, P. (2007). Yaşam tarzlarının satın alma karar süreci üzerindeki rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 281-311. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/atauniiibd/issue/2692/35431
  • Eroğlu, A.H. ve Sarı, S. (2011). Tüketici etnosentrizmi ve marka bağlılığı arasındaki ilişki. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-16. Erişim adresi https://kutuphane.dogus.edu.tr/mvt/pdf.php
  • Eser, Z. ve Ilgaz Sümer S. (2006). Pazarlama karması mal ve hizmetler için tüketiciler tarafından nasıl değerlendirilir? Betimleyici bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3), 111-132. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/28334/301131
  • FAO (2020, 10 Şubat). Legal protection of geographical indications. Erişim adresi http://www.fao.org/fileadmin/user_upload/foodquality/fichefiles/en/c6.1.pdf
  • Giovannucci D., Josling T., Kerr W., O’Connor B. ve Yeung M. T. (2009). Guide to geographical indications: Linking products and their origins. International Trade Centre, Geneva.
  • İslamoğlu, A. H. (2000). Pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • İslamoğlu, A. H. ve Altunışık R. (2008). Tüketici davranışları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Kan, M. ve Gülçubuk, B. (2008). Kırsal ekonominin canlanmasında ve yerel sahiplenmede coğrafi işaretler. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 57-66. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/154078
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2005). Principles of marketing (Eleventh Edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, Safranbolu Şehri. Aralık 27, 2019, Erişim adresi https://kvmgm.ktb.gov.tr/TR-44426/safranbolu-sehri-karabuk.html
  • Lavoie, K. A. (2015). Instagram and branding: A case study of Dunkin’ Donuts. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, 6(2), 79-90. Erişim adresi https://www.elon.edu/u/academics/communications/journal/wp-content/uploads/sites/153/2017 /06/08_Kally_Lavoie.pdf
  • Likoudis Z., Sdrali D., Costarelli V. ve Apostolopoulos C. (2016). Consumers’ intention to buy protected designation of origin and protected geographical indication foodstuffs: the case of Greece. International Journal of Consumer Studies, 40, 283–289. https://doi.org/10.1111/ijcs.12253
  • Malik, E. M., Ghafoor, M. M., Igbal, K. H., Ali Q., Hunbal, H., Noman, M. ve Ahmad, B. (2013). Impact of brand image and advertisement on consumer buying behavior. World Applied Sciences Journal, 23(1), 117-122. https://doi.org/10.5829/idosi.wasj.2013.23.01.824
  • Menapace, L. ve Moschini, G. (2012). Quality certification by geographical indications, trademarks and firm reputation. European Review of Agricultural Economics, 39(4), 539-566. https://doi.org/10.22004/ag.econ.61778
  • Mercan, Ş. O. ve Üzülmez, M. (2014). Coğrafi işaretlerin bölgesel turizm gelişimindeki önemi: Çanakkale ili örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 29(2), 67-94. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/210874
  • Orhan, A. (2010). Yerel değerlerin turizm ürününe dönüştürülmesinde “coğrafi işaretlerin” kullanımı: İzmit pişmaniyesi örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2), 243-254. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/154408
  • Özçelik, D. G. ve Torlak, Ö. (2011). Marka kişiliği algısı ile etnosentrik eğilimler arasındaki ilişki: Levis ve Mavi Jeans üzerine bir uygulama. Ege Akademik Bakış, 11(3), 361-377. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/558803
  • Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı (2019, 22 Aralık). Coğrafi işaretle yöresel değerlerin korunması. Erişim adresi http://anahtar.sanayi.gov.tr/tr/news/cografi-isaretle-yoresel-degerlerin-korunmasi/9835
  • WIPO (World Intellectual Property Organization) (2017). Geographical indications an introduction. Erişim adresi https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en /geographical/952/wipo_pub_952.pdf
  • Wood, L. (2004). Dimensions of brand purchasing behaviour: Consumers in the 18-24 age group. Journal of Consumer Behaviour, 4(1), 9-24. https://doi.org/10.1002/cb.154
  • Teuber, R. (2011). Consumers' and producers' expectations towards geographical indications: Empirical evidence for a German case study. British Food Journal, 113(7), 900-918. https://doi.org/10.1108/00070701111148423
  • Türk Patent ve Marka Kurumu (2017). Erişim adresi http://anahtar.sanayi.gov.tr/tr /news/cografi-isaretle-yoresel-degerlerin-korunmasi/9835
  • Toklu, T., İ., Ustaahmetoğlu E. ve Küçük, H. Ö. (2016). Tüketicilerin coğrafi işaretli ürün algısı ve daha fazla fiyat ödeme isteği: Yapısal eşitlik modellemesi yaklaşımı. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 145-161. https://doi.org/10.18657/yecbu.06210
  • Yanar A. ve Tağı, S. Ö. (2014). Burdur iline ait coğrafi işaretlerin belirlenmesi ve özgün turistik hediyelik eşya tasarım önerileri. Art-e Sanat Dergisi, 1(1), 29-41. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/193463
  • Zhao, X., Kneafsey, M. ve Finlay, D. (2016). Food safety and Chinese geographical indications. British Food Journal, 118(1), 217-230. https://doi.org/10.1108/BFJ-04-2015-0137
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hilal Uygurtürk 0000-0002-6925-0150

Şeyma Nur Güner 0000-0002-3475-7226

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 17 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 1 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Uygurtürk, H., & Güner, Ş. N. (2021). COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİN MARKALAŞMA ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(40), 377-394. https://doi.org/10.46928/iticusbe.779782