Purpose: The aim of this study is to reveal how the internal and external motivation factors play role in the decision-making processes of investors involved in share-based crowdfunding projects in Turkey. In other words, we aim to measure the investment motivation of crowdfunding investors and to find out the determinants that they are affected by while investing process.
Method: In this study, convenience sampling method was adopted. Difference tests, correlation and regression analysis methods were used as statistical analysis methods.
Findings: According to the findings, it has been determined that investment decisions are made under the influence of the factors of aesthetic appeal of all kinds of promotional activities related to the venture (project), the idea of investing in an innovative and original project and taking part in a community with an innovative perspective and future vision while being included in the funding process. It can be said that male investors give more importance to financial factors than female investors. It is seen that investors who have previously invested in financial assets expect to obtain more financial returns. It is understood that the confidence in the use of funds affects the investment decision of the investors. These platforms and funding types will offer alternative opportunities to entrepreneurs who want to realize their business idea in developing countries such as Turkey.
Originality: In this study, it is expected to contribute to the literature by obtaining new findings in the following titles, the previous investment experiences of share-based crowdfunding investors, their expectations from crowdfunding projects and their motivating elements.
Paya Dayalı Kitle Fonlaması İnovatif Girişimcilik Yatırım Motivasyonu Equity-Based Crowdfunding Innovative Entrepreneurship Investment Motivation
Yoktur
Amaç: Bu çalışmanın amacı Türkiye’de paya dayalı kitle fonlaması projelerinde yer alan yatırımcıların karar alma süreçlerinde, içsel ve dışsal motivasyon faktörlerinin nasıl rol oynadığının ortaya konulmasıdır. Başka bir ifade ile kitle fonlaması yatırımcılarının, yatırım motivasyonlarını ölçmek ve yatırım yaparken etkilendikleri belirleyicileri tespit etmek hedeflenmiştir.
Yöntem: Bu çalışmada kolayda örnekleme yöntemi benimsenmiştir. Elde edilen verilerin istatiksel analizinde fark testleri, korelasyon ve regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır.
Bulgular: Bulgulara göre yatırım kararlarında girişim (proje) ile ilgili her türlü tanıtıcı faaliyetin estetik çekiciliği, yenilikçi ve özgün bir projeye yatırım yapılması düşüncesi ve fonlama sürecine dâhil olurken inovatif bakış açısı ile gelecek vizyonuna sahip olan bir topluluk içerisinde yer alınması faktörlerinin etkisi altında yatırım yapıldığı tespit edilmiştir. Erkek yatırımcıların kadın yatırımcılara oranla finansal unsurlara daha fazla önem verdiği söylenebilir. Daha önce borsada yatırım yapan yatırımcıların ise daha fazla finansal getiri elde etmeyi bekledikleri görülmektedir. Fon kullanımına duyulan güvenin yatırımcıların yatırım kararını etkilediği anlaşılmaktadır. Söz konusu platformlar ve fonlama türleri Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde iş fikrini hayata geçirmek isteyen girişimcilere alternatif fırsatlar sunacaktır.
Özgünlük: Bu çalışmada elde edilen bulgularla paya dayalı kitle fonlaması yatırımcısının daha önceki yatırım tecrübeleri, kitle fonlaması projelerinden beklentileri ve motive edici unsurları tespit edilerek literatüre katkı sağlanmaktadır.
Paya Dayalı Kitle Fonlaması İnovatif Girişimcilik Yatırım Motivasyonu Equity-Based Crowdfunding Innovative Entrepreneurship Investment Motivation
Yoktur
Yoktur
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Davranışsal İktisat |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yoktur |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 46 |