Bu çalışma istatistik kuruluşlarının yayımladığı anahtar bilgi ürünlerinin özellikleri üzerine yapılan inceleme
niteliğindeki bir çalışmanın sonuçlarını raporlamaktadır. Kamusal alandaki tartışmaların ve kararların odağında
yer almalarına karşın bu tip ürünlere, istatistikî okuryazarlığa, istatistik eğitimine veya yetişkinlerin sayısal
okuryazarlığına (adult numeracy) dair literatürde çok az değinilmiştir. Altı adet ulusal ve uluslararası istatistik
kuruluşunun İnternet – tabanlı ürünlerinin niteliksel bir analizine dayanan bu çalışma, beş ürün türünün
(Göstergeler, Basın dağıtımları, Uzman özetleri, Raporlar ve Kitle (küme) verileri ve bulundukları ortamların
özelliklerini ana hatlar halinde ortaya koymaktadır. Ayrıca, bu ürünlerdeki bilgiye erişmek, filtrelemek,
anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek için gereken becerilerin özelleştirilmesine yönelik uygulamaları da
tartışmaktadır. İleriye dönük araştırma ve eğitim uygulamaları için talimatlar özet halinde sunulmuştur.
İstatistik eğitimi araştırması İstatistiksel okuryazarlık Resmi istatistik Eğitim Teknolojisi Yetişkin sayısal okuryazarlığı Matematik eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 19, 2011 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 6 |