Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OSMANLI YÖNETİMİ'NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA'YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ

Yıl 2009, Sayı: 16, 53 - 70, 14.08.2014

Öz

Osmanlt Devleti 'nin Giineydogu Avrupa hCikimiyeti, takriben 400 yt! surmii~·ror. Cok karma:jtk etnik ve dini yapiya sahip olcm b11 h6/gedeki Os111a11!t hakimiyeti, h6/ge tarihi ar;m11cla11 6nemli olwnlu so11ur;lara neden ohm1~ wr. Dogu A vmpa m.i//etleri, hem di/ hem de din le kendilerini ta1111n/a1111~· o/arak bu tarihi sarece girmi:jler, daha sonraki yiizyillarda ise, yi11e aynt dile ve dine sahip olarak ve farklt/1klar1111 da devam etlirerek tekrar bu surer;ten <,:1k1111:flard1. Osmanlt y6neti111ini11 "Millet Sistemi" r;evresinde tantnu:j oldugu bir taktm di11i, iktisadl, ve ku/tiirel haklar Giineydogu Avrupa 'daki mi/letlerin etnik, din/ ve kaltiirel kimlikleri11i korumalartna vesile ohim$111r. Boylece ortaya r;ika11 bu yapt, bu bolgedeki millet/erin din/, iktisad/ ve kiilliirel durumlartnt daha da iyi/e:jlirmi:jlir. Nitekim yiizylllar sonra orlaya 91kacak olan milliyet9i fikirlerin ve fayanlartn 11ev:j ii nema bulmas1 ve ba~·anlt olmasmda, bu geleneksel Os111a11!t y6netimi olumlu bir etkiye sahip olnw:jtur

Kaynakça

  • -

THE RELIGIOUS AND SOCIAL INFLUENCES OF THE OTTOMANS IN SOUTHEASTERN EUROPE

Yıl 2009, Sayı: 16, 53 - 70, 14.08.2014

Öz

The Otto111a11 sovereignty in Southeastern Europe co11ti11ued over 400 years. The Otto111a11 sovereignty in this region which had so complex ethnic and religious structures caused significant positive results for the history of the region. The nations of southeastern Europe entered in lhis historical process by defl11i11g themselves J.Fith both religion and language, le.ft the process again by having the same religion and lang uage and maintaining their differences. Some religio11s, cultural and economical rights, which Ottoman rule gave in the perspective of the "Millet S)istem ", caused, that the nations of so11theastem Europe could protect their religious, cul111ral and eco110111ical identities. The struct11re appeared i11 this way improved the economical and c11ltural situations of the 11alio11s of the region. Thus, the traditional Otto111a11 rule had positive i11jlue11ce 11po11 the success of nationalists thoughts, which was to be appeared in the.future and rebellio11s. 

Kaynakça

  • -
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hans Majer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Majer, H. (2014). OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi(16), 53-70.
AMA Majer H. OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi. Ağustos 2014;(16):53-70.
Chicago Majer, Hans. “OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ”. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, sy. 16 (Ağustos 2014): 53-70.
EndNote Majer H (01 Ağustos 2014) OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi 16 53–70.
IEEE H. Majer, “OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ”, Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, sy. 16, ss. 53–70, Ağustos 2014.
ISNAD Majer, Hans. “OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ”. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi 16 (Ağustos 2014), 53-70.
JAMA Majer H. OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi. 2014;:53–70.
MLA Majer, Hans. “OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ”. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi, sy. 16, 2014, ss. 53-70.
Vancouver Majer H. OSMANLI YÖNETİMİ’NİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YA TOPLUMSAL VE DİNİ ETKİLERİ. Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Dergisi. 2014(16):53-70.