Okulun toplumsal hayatta denetimi sağlayan ‘formu’ ile, öğrenme ve gelişmeye bireysel farklılıkları gözeterek destek olmayı hedefleyen ilerlemeci ‘amacı’ arasında bir çelişki sözkonusudur. Okul, çeşitli düzenlemelerle öğrencilerin öğrenci olma hallerini belirlerken, diğer yandan bu sınırları belirlenmiş çerçeve içinde okul etkinliklerine gönüllü katılımlarını beklemektedir. Bu dinamikler gözetilerek okulda gerçekleşen öğrenmeye yönelik güdülenmenin sağlanması ve sürdürülmesi önem taşır. Bu çalışmada, akademik güdülenme çerçevesinde, öğrencilerin okul etkinliklerine yönelik keşif girişimleri ve öğrenmelerinin incelenmesinde güdüsel-duygusal bir unsur olarak merak ya da ilginin rolünün anlaşılması amaçlanmıştır. Buna göre genel olarak psikolojide ve özel olarak eğitim psikolojisinde ilgi ve merakın keşif davranışı üzerindeki öncüllüğü, eğitimde ilginin gelişimi ve sürdürülmesi incelenmiştir.
There is a disparity between the
disciplinary “form” of school in social life and its “progressive aim” to
support learning and development in a self-regulatory way. The school, on one
hand, expects the students to voluntarily participate in the academic tasks and
self-regulate learning. On the other hand, it determines and controls the roles
the students must achieve. In this respect, triggering and sustaining academic
motivation is a main concern. In the present study, the role of curiosity and
interest on the exploration tendencies of students to the academic subjects was
investigated. The role of curiosity and interest on exploration behavior,
development and prolongation of interests were covered.
curiosity interest exploration education academic motivation
Bölüm | Derleme |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2 |