Bu çalışma; ilk ve
ortaöğretim fen ve matematik öğretmenlerinin bilimsel model hakkındaki görüşlerini
tespit etmeye yöneliktir. Bu amaçla, 2010--2011 eğitim ve öğretim yılında
Yozgat ili Sorgun ilçesinde görev yapan 41 fen ve matematik öğretmeni örneklem
olarak seçilmiştir. Örnekleme; Likert tipi 30 sorudan oluşan bir anket
uygulanmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin model ve modellemenin doğası ile ilgili
olarak bilgi eksiklikleri olduğunu göstermiştir. Öğretmenler bir modelin tam
bir kopya olduğu şeklinde bilimsel olmayan bir anlayışa sahiptir, modelleri
niceliksel ya da yorumsal tarzda kullanmamaktadır ve nelerin model olduğuna
karar vermede sıkıntı yaşamaktadırlar. Bu nedenle, öğretmenlerin bilimsel
bilginin oluşmasında büyük önemi olan modellerin doğasını daha yakından tanımaları
ve öğretim programlarının model ve modelleme etkinliklerine daha çok yer
vermesi gerekmektedir.
This
study is about to determine the views of elementary and secondary
school science and mathematics teachers on the issues of
what models and their roles are, why and how they are used. For this
purpose, in 2010—2011 academic year, 41 science and mathematics teachers
working in Sorgun, Yozgat were selected as the sample. A questionnaire
consisting of 30 Likert type items was administered to this sample. Results have
shown that teachers have lack of information on scientific model and its
nature. Teachers have a limited understanding of models as thinking them
of exact replicas; cannot use models quantitatively or interpretatively; and
suffer in deciding what the model
is. Therefore, teachers should get better acquainted with the
nature of models, which is very important on the formation of scientific
knowledge, and teaching programs should give more space to model and modelling activities.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 3 |